Název úlohy: 1.1 Délka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dráha, rychlost, čas.
Advertisements

ROVNOMĚRNÝ POHYB.
Co to je STR? STR je fyzikální teorie publikovaná r Albertem Einsteinem Nahrazuje Newtonovy představy o prostoru a čase Nazývá se speciální, protože.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
02 Historie fyzikálních jednotek
Měření délky LC.
ÚVOD DO PROBLEMATIKY 1. Fyzikální jednotky 2. Stavba hmoty
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Fyzikální veličiny a jednotky
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
Jednotky délky. Délková měřidla
Rotační válec Síť, povrch, objem
Co je to pohyb ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám definici pohybu a klidu. Zjistím, že pohyb je relativní. Pochopím význam pojmu vztažná.
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Jak můžeme popsat pohyb?
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Geodézie 3 (154GD3) Téma č. 3: Barometrické měření výšek.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
VOLNÝ PÁD.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Fyzika 6. ročník Rozměry těles, délka Anotace
POHYB TĚLESA I (sekunda) FY – Sekunda Yveta Ančincová F – Sekunda
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Měření fyzikálních veličin
 Zkoumáním fyzikálních objektů (např. polí, těles) zjišťujeme že:  zkoumané objekty mají dané vlastnosti,  nacházejí se v určitých stavech,  na nich.
Měříme délku s různou přesností
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Rozměry těles, délka.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV:VY_32_INOVACE_01 Jednotky délky - historie.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Rozměry těles, délka.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/fyzika
MĚŘENÍ DÉLKY.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
Měření délky.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Transkript prezentace:

Název úlohy: 1.1 Délka

Etalon metru prototyp metru v podobě obdélníkové tyče z platiny s rozměry 1000 x 25 x 4,05 mm

Různé definice jednotky délky – metru: 30 Různé definice jednotky délky – metru: 30. března 1791 – metr = jedna desetimilióntina vzdálenosti od rovníku k severnímu pólu. 1795 – zhotovena provizorní metrová tyč z mosazi. 10. prosince 1799 – 28. září 1889 – vzdálenost mezi dvěma linkami na standardizované tyči ze slitiny platiny a desíti procent iridia, měřeno při teplotě tání ledu. 6. října 1927 – délka měřená při teplotě 0 °C, mezi osami dvou linek vyznačených na prototypu metru ze slitiny platiny z 90 % a iridia 10 %, za normálního atmosférického tlaku a podepřeném dvěma válci o průměru nejméně jeden centimetr umístěnými symetricky ve stejné výšce a vzdálenosti 571 mm jeden od druhého

Současná definice metru 21. října 1983 – metr = vzdálenost, kterou urazí světlo ve vakuu (vzduchoprázdnu) během časového intervalu 1/299 792 458 sekundy Důsledek: světlo urazí ve vakuu za sekundu přesně 299 792 458 metrů.

Fyzikální princip Rozměry těles, případně vzdálenosti mezi tělesy, určujeme základní fyzikální veličinou, které říkáme délka a označujeme l. Základní jednotkou délky je metr. Cíl Změřit pomocí ultrazvukového senzoru vzdálenost mezi tělesy. Pomůcky LabQuest, ultrazvukový senzor MD-BTD nebo GO-MOT, délkové měřidlo.

Schéma