Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Matematika a její aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Osová afinita.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Středová souměrnost Zpracovaly: Barbora Šimko a Sylvie Kozárová.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Vytvořila Helena Černá
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Elektronická učebnice - II
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Posunutí.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
25.
30.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Shodnost geometrických obrazců
Matematika 2 Geometrické útvary.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace Ročník : 7. Téma : Středová souměrnost - úvod Autor : Mgr. David Suchánek

STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST

Nejdříve si zopakujeme souměrnost osovou. Co jsou shodné útvary? Jsou to útvary, které se po přemístění kryjí. Někdy se musí nejříve překlopit. Osová souměrnost je shodné zobrazení. - obrazem úsečky je úsečka s ní shodná - obrazem úhlu je úhel s ním shodný - obrazem trojúhelníku je trojúhelník s ním shodný

Jsou to shodné útvary?

Jak zapíšeme? úsečka MN je s hodná s úsečkou M´N´ |MN| |M´N´| Jak se sestrojí obraz bodu A v osové souměrnosti?. A A´A0A0 o Body A a A´ jsou osově souměrné podle osy o.

U středové souměrnosti se stejně jako u osové naučíme sestrojovat obrazy bodů, úseček, trojúhelníků, obdélníků i jiných útvarů. Sestroj obraz bodu A ve středové souměrnosti se středem S. + + A S A´ Vzor bodu A´ Střed souměrnosti (samodružný bod) S = S´ Obraz bodu A Bod S je středem úsečky AA´ Body A a A´ jsou středově souměrné podle středu S.

+ S K L K´ L´ KL K´L´ a KL || K´L´ Sestroj obraz úsečky KL ve středové souměrnosti se středem S.

M N O P O´ P´ M´ N´ MNOP M´N´O´P´ S Sestroj obraz čtverce MNOP ve s. souměrnosti se středem S.

Zdroje: Odvárko – Kadleček, 2000, Matematika pro 7. ročník základní školy 3 – Shodnost, Střredová souměrnost, Čtyřúhelníky, hranoly Obrázky: ( )