11 a TISKOVÁ KONFERENCE SOCR ČR A ICSC 3. 12. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Farmářské trhy v Praze a jejich zákazníci
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Trh a jeho zákonitosti.
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů výrobku Prostenal.
Poptávka na trhu zboží a služeb
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
Obchodní logistika Přímá výrobková rentabilita
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
KONOPNÉ PRODUKTY V ČR užívání, produkce, trh a metodika poradenství pro uživatele Pešek R., Mravčík V. Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové.
© GfK 2012 | On-line shopping - Multichannel 2012 | Praha On-line shopping Postřehy z výzkumu GfK Czech Multichannel Marketing & Sales 2012, Praha,
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Zábavná matematika.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
11 Konečný spotřebitel a SEPA Libor Dupal Předseda SČS.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Real Estate Market 29. června Brand Commitment Měření oddanosti k nákupním centrům v Praze Terén – duben 2005.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
EURO a česká veřejnost Prezentace výsledků sociologických výzkumů PSP ČR dne 17. září 2008.
Makroekonomické ukazatele
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
VÍTÁME Vás na pravidelné snídani SOCR ČR Úterý Řečníci: Zdeněk Juračka, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Martin Ditmar, viceprezident.
VÝVOJ TRHU NEMOVITOSTÍ V BRNĚ
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Poptávka na trhu zboží a služeb Ing. Vojtěch Jindra
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | Miloš Polák, Věra Varmužová, Ivana Dušková SENIOŘI V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Tisková.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Hl. m. Praha.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Svátek sv. Valentýna TÉMA PRŮZKUMU: Svátek sv.Valentýna 2016 – bleskový průzkum REALIZÁTOR: SANEP s.r.o. VÝBĚR RESPONDENTŮ: kvótní výběr TYP.
Motto: Je zbytečné plánovat, kam jít, když nevíte, kde jste! Názory a postoje občanů ke Slezance.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Domácnosti na úvěrovém trhu
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

11 a TISKOVÁ KONFERENCE SOCR ČR A ICSC

22 a CHTĚJÍ ČEŠI OMEZIT PRODEJNÍ DOBU? KOLIK ČECHŮ A JAK ČASTO NAKUPUJE O SVÁTCÍCH? CO ČEŠI O SVÁTCÍCH OBVYKLE NAKUPUJÍ? MÁ PODLE ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ STÁT URČOVAT, KDY MAJÍ MÍT OBCHODY OTEVŘENO? JAKÝ DOPAD MŮŽE MÍT LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ PRODEJNÍ DOBY NA OBCHODNÍ CENTRA? JAKÉ BY BYLY EKONOMICKÉ DOPADY REGULACE?

33 a NA TISKOVÉ KONFERENCI VYSTUPUJÍ: MARTA NOVÁKOVÁ SVAZ OBCHODU A CESTOVNÍHO RUCHU ČR JAN KUBÍČEK MEZINÁRODNÍ VÝBOR NÁKUPNÍCH CENTER ICSC TOMÁŠ DRTINA INCOMA GFK LIBOR DUPAL SDRUŽENÍ ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ

44 Výsledky výzkumu NÁZOR NAKUPUJÍCÍCH NA OMEZENÍ OTEVÍRACÍ DOBY TOMÁŠ DRTINA, INCOMA GFK Zpracovala INCOMA GfK pro a

55 Vývoj spokojenosti s nákupními podmínkami v Česku prodejní doba5768 šíře sortimentu4052 cenová úroveň zboží1534 čerstvost a kvalita zboží3851 čistota v prodejně3950 SPOKOJENOST ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ S HLAVNÍM NÁKUPNÍM MÍSTEM POTRAVIN (% velmi spokojených s daným faktorem) prodejní doba šíře sortimentu cenová úroveň zboží čerstvost a kvalita zboží čistota v prodejně8990 SPOKOJENOST ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ S HLAVNÍM NÁKUPNÍM MÍSTEM POTRAVIN (% velmi + spíše spokojených s daným faktorem) Díky rozvoji obchodních ploch a nástupu moderních forem prodeje v posledních dvou dekádách se spokojenost českých zákazníků s nabídkou maloobchodu výrazně zvýšila. Zásluhu na tom mají i vysoká konkurence na obchodním trhu a rostoucí náročnost zákazníků, kteří nutí obchodníky k neustálému zlepšování. Ze sledovaných atributů vykazuje nejvyšší míru spokojenost českých domácností otevírací doba prodejen. Pramen: SHOPPING MONITOR (INCOMA GfK)

66 Co by na případné omezení otevírací doby řekli zákazníci? Zeptali jsme se jich. realizátor: INCOMA GfK, s.r.o. velikost vzorku: N=1000 reprezentativní vzorek českých nakupujících (majících přístup k internetu, tj. téměř 90% českých domácností), sociodemografické a regionální kvóty metoda sběru dat: online, prostřednictvím tzv. CAWI (Computer Assisted Wireless Interviews) termín sběru dat: realizátor: INCOMA GfK, s.r.o. velikost vzorku: N=1000 reprezentativní vzorek českých nakupujících (majících přístup k internetu, tj. téměř 90% českých domácností), sociodemografické a regionální kvóty metoda sběru dat: online, prostřednictvím tzv. CAWI (Computer Assisted Wireless Interviews) termín sběru dat: Metodika

77 Nakupují Češi někdy v neděli nebo v den státního svátku? Drtivá většina českých domácností (přes 96%) někdy nakupuje v neděli nebo v den státního svátku, více než polovina dokonce často. N = 1000, všichni respondenti Nákupy o svátcích se týkají všech věkových kategorií, a to i věkové kategorie nad 55 let, u které jejich intenzita dle očekávání nejnižší. Intenzita mírně roste s příjmem a s velikostí sídla

88 Co je v těchto dnech (svátky, neděle) obvykle hlavním motivem jejich nákupu? Možnost nákupů v neděli či ve svátek spotřebitelům především zjednodušuje život. Hlavním motivem takových nákupů je totiž zpravidla doplnění toho, co doma chybí. Výrazným fenoménem jsou nicméně i větší nákupy potravin (30%) a různých nepotravinářských sortimentů. Každý sedmý vnímá tyto návštěvy jako formu trávení volného času. N = 965, lidé kteří nakupují v neděli či ve svátek

99 Má podle českých spotřebitelů stát určovat obchodníkům, kdy mají mít otevřeno a kdy ne? Podle dvou třetin nakupujících je věcí obchodníka, kdy chce mít otevřeno a stát mu do toho nemá co mluvit. Pětina nakupujících státní regulace podporuje, zbytku je to jedno. N = 1000, všichni respondenti Nejvýrazněji se proti zásahům státu do rozhodování o otevírací době stavějí lidé nad 55 let.

10 Nesouhlas s intervencí státu do rozhodování o otevírací době roste s úrovní příjmu nakupujících. Nejpatrnější je ve velkých městech nad 100 tisíc obyvatel. N = 1000, všichni respondenti Má podle českých spotřebitelů stát určovat obchodníkům, kdy mají mít otevřeno a kdy ne?

11 Vyhovuje lidem, že v České republice není otevírací doba obchodů regulovaná, a že mohou jít nakoupit kdy chtějí či potřebují? Více než polovina nakupujících je proti tomu, aby byly o svátcích "jejich" prodejny zavřené. N = 1000, všichni respondenti Proti zavření prodejen o svátcích jsou především nejmladší a nejstarší zákazníci (byť každá z těchto kategorií pro to může mít odlišné důvody).

12 Navštěvovali by Češi ve svátek nákupní centrum i v případě, kdy by všechny větší prodejny byly zavřené a zůstaly otevřené jen ty menší? Zavření velkých prodejen o svátcích by zásadním způsobem zasáhlo do provozu nákupních center – přineslo by pokles jejich návštěvnosti v tyto dny o více než polovinu – jen 29% ze současných návštěvníků by tam v tyto dny chodilo i nadále jako dřív – zbytek by nedorazil vůbec či případně méně často. N = 965, lidé kteří nakupují v neděli či ve svátek

13 Významnou redukci návštěv nákupních center o svátcích v případě zavření hlavních magnetů deklarují všechny kategorie populace. Nejvíce by v takovém případě návštěvy omezili zástupci věkové kategorie nad 55 let a obyvatelé největších měst. N = 965, lidé kteří nakupují v neděli či ve svátek Navštěvovali by Češi ve svátek nákupní centrum i v případě, kdy by všechny větší prodejny byly zavřené a zůstaly otevřené jen ty menší?

14 Navštívil/a byste ve svátek nákupní centrum i v případě, kdy by všechny větší prodejny byly zavřené a zůstaly otevřené jen ty menší? Nejvíce by návštěvy nákupních center omezili spotřebitelé s vyššími příjmy a lidé z velkých měst, tedy právě ti, kteří v centrech utrácejí nejvíc peněz. N = 965, lidé kteří nakupují v neděli či ve svátek

15 a DĚKUJEME ZA POZORNOST