RVČ - předmět, přívlastek, doplněk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Přívlastek (Pk).
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Větné členy Opakujeme.
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Komplexní jazykový rozbor
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová A.: První slova. Nakladatelství BUVIK, Bratislava, 1999.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 7. ročník. Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy 7, SPN, Praha E.
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Rozvíjející větné členy - opakování -
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
PRAVĚK 6. ročník.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk Český jazyk – 7. ročník

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996. V. Styblík: Větné rozbory pro základní školu, SPN, Praha, 2001. P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč, 1999.

Latinský název pro předmět je: Objekt Subjekt Predikát 0 z 5

Latinský název pro přívlastek je: Apozice Atribut Adverbiale 0 z 5

Latinský název pro doplněk je: Atribut Atribut verbální Adverbiale 0 z 5

Předmět nejčastěji rozvíjí: Zájmeno Podstatné jméno Sloveso 0 z 5

Přívlastek závisí jen na: Podstatném jménu Přídavném jménu Zájmenu 0 z 5

Doplněk je rozvíjející větný člen, který se vztahuje: K jednomu členu Ke dvěma členům Ke třem členům 0 z 5

Na předmět se ptáme: Pádovými otázkami (kromě 1. a 5. p.) Pádovou otázkou 1. pádu Vztažnými příslovci: kde, kdy, jak 0 z 5

Otázkami jaký, který, čí? se ptáme na: Doplněk Příslovečné určení Přívlastek 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Brána pekla byla hrůzostrašná. Předmět Přívlastek shodný Přívlastek neshodný 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Petr odmítl odejít domů. Předmět Přísudek Doplněk 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Jana sedí na rozviklané židli. Předmět Příslovečné určení místa Přívlastek 0 z 5

Urči druh přívlastku. Miluji zasněnou starou Prahu. Přívlastek postupně rozvíjející Přívlastek několikanásobný Přívlastek těsný 0 z 5

Urči druh přívlastku. Zůstane příkladem vědce úžasně pilného, houževnatého, svědomitého, mimořádně vzdělaného. Přívlastek volný Přívlastek těsný Přívlastek několikanásobný 0 z 5

Urči druh přívlastku. Cesta vedoucí údolím byla zatarasena. Přívlastek těsný Přívlastek volný Přístavek 0 z 5

Urči druh přívlastku. Velké stádo ovcí, pokojně se pasoucích na horské lučině, střežili dva ovčáčtí psi. Přívlastek volný Přívlastek těsný Přístavek 0 z 5

Alois Jirásek, rodák z Hronova, je náš významný autor historických románů a povídek. V této větě je oddělen čárkami shodný přívlastek vyjádřený podstatným jménem, který označujeme jako: Přívlastek volný Přístavek volně připojený Doplněk 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Turisté se cítili velmi unaveni. Doplněk Příslovečné určení způsobu Přívlastek 0 z 5

Cestující viděli řidiče nerozhodnutého Cestující viděli řidiče nerozhodnutého. V této větě rozvíjí doplněk podstatné jméno: V podmětu V předmětu V přívlastku 0 z 5

Bosá děvčata tancovala. V této větě je zvýrazněný větný člen: Přívlastek shodný Přívlastek neshodný Doplněk 0 z 5

Test se mi povedl: Výborně Chvalitebně Dobře Nepovedl se mi. 0 z 5

Téma: RVČ 1 (předmět, přívlastek, doplněk) – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)