Volné rovnoběžné promítání - úvod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Základy rovnoběžného promítání
Deskriptivní geometrie
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Deskriptivní geometrie
Volné rovnoběžné promítání
Stereometrie Řezy hranolu I VY_32_INOVACE_M3r0108 Mgr. Jakub Němec.
Axonometrické promítání
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Odchylka přímky od roviny
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_780.
Obecné řešení jednoduchých úloh
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _738 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Metrické vlastnosti odchylka přímek
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _730 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímky a roviny Autor: Mgr. Svatava.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_18 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečík přímky a roviny Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Vzdělávací obor: Matematika
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Volné rovnoběžné promítání
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vzdálenost bodu od přímky
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost bodu od přímky Autor: Mgr. Svatava Sekerková.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Řešení polohových konstrukčních úloh
Vzdálenost rovnoběžných rovin
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Vzájemná poloha tří rovin
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzdálenost bodu od roviny
Metrické vlastnosti kolmost přímek a rovin
PRAVOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ – ÚVOD[1]
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
Vzájemná poloha dvou rovin
Kosoúhlé promítání.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Vzájemná poloha dvou přímek v prostoru
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzájemná poloha tří rovin
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Průsečík přímky s rovinou
Vybrané promítací metody
Průměty přímky, body na přímce
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Kolmost přímky a roviny
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Transkript prezentace:

Volné rovnoběžné promítání - úvod Autor: Mgr. Svatava Sekerková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Deskriptivní geometrie pro 3. ročník TL Tematický okruh Stereometrie Anotace Deskriptivní geometrie pro 3. ročník TL Úvod do rovnoběžného promítání – základní zásady Metodický pokyn Ovládání jednotlivých animací – postupné nabíhání textu nebo řešení úloh – pomocí klepnutí myši, klávesy PageDown nebo šipky doprava či dolů, možnost vrácení PageUp nebo šipky nahoru či doleva. Snímek 4 je vhodné doplnit modelem. Druh materiálu prezentace Datum tvorby 11. 6. 2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Skp1_1 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Volné rovnoběžné promítání Zobrazováním prostorových útvarů do roviny se zabývá Deskriptivní geometrie. Při řešení jednodušších úloh se používá volné rovnoběžné promítání. Tato názorná zobrazovací metoda je vhodná pro řešení méně náročných úloh na jednoduchých hranatých tělesech, na kterých můžeme demonstrovat vztahy prostorových útvarů. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Volné rovnoběžné promítání Budeme promítat do svislé roviny – průmětna  (ný) Tuto rovinu ztotožníme s nákresnou ( tabule, sešit)  bod A A' průmět bodu A Přímka spojující bod A a jeho průmět určuje směr promítání EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Při zobrazování těles používáme tyto zásady: Rovinný obrazec ležící v rovině rovnoběžné s nákresnou (v tzv. průčelné poloze) se zobrazí ve skutečné velikosti. Dvě rovnoběžné přímky se zobrazí jako rovnoběžky. Dvě rovnoběžné a shodné úsečky se zobrazí jako rovnoběžné shodné úsečky. Úsečky kolmé k nákresně zobrazujeme tak, že svírají s horizontálními přímkami úhel 45 a jejich velikost zkracujeme na polovinu. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Další zásady Označení bodů a jejich průmětů se většinou nerozlišuje Tělesa zobrazujeme zpravidla tak, aby některá jejich část (hrana, stěna, …) ležela v průčelné rovině V souladu s technickou praxí budeme tělesa zobrazovat v nadhledu V podhledu se zobrazují většinou jen stavební prvky – klenby, římsy, balkony Striktní dodržování úhlu 45° a krácení na polovinu není však bezpodmínečně nutné, důležité je aby vzniklý obrázek byl jasný a srozumitelný EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Další možnosti pohledů Nadhled zleva Podhled zprava Podhled zleva EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Zobrazení krychle ABCDEFGH o straně a = 12 Popis postupu konstrukce: H G ABFE je v průčelné poloze - narýsujeme ho ve skutečné velikosti Boční hrany AD, BC, FG, EH , které jsou kolmé k nákresně (i k rovině čtverce ABFE) - narýsujeme tak, aby s přímkami AB, EF svíraly úhel 45° a jejich velikost bude poloviční. Viditelnost hran volíme tak, aby obraz krychle byl nadhled zprava. E F 12 cm C D 6 cm 45° B A 12 cm EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Použité zdroje POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: Stereometrie Použité zdroje POMYKALOVÁ, Eva. Matematika pro gymnázia: Stereometrie. 4. vyd. Praha: Prometheus, 2009, 223 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-389-9. PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6099-3. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154