MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Mobilní display kampaně
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
InfoBUS Olomouckého kraje. Kampaň Olomouckého kraje na podporu CR LÉTO 2009 InfoBUS byl v roce 2007 a 2008 hodnocen jako velmi úspěšná aktivita, kterou.
PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Český systém kvality služeb Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Fórum cestovního ruchu Ostrava – Dolní Vítkovice 14. října 2013.
Název prezentace Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků ? Konference Ostrava
Destinační management TO Jeseníky-východ
Návštěvníci Moravskoslezského kraje z ČR - Nejnovější průzkum, doporučení pro marketingovou komunikaci.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
oddělení cestovního ruchu
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Moravskoslezský kraj.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Nobody’s Unpredictable Spokojenost a loajalita návštěvníků Moravskoslezského kraje Hlavní zjištění z výzkumu Březen 2011.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
© 2008 World Media Partners Turistický portál Východních Čech Cíl projektu: Nárůst počtu návštěvníků a turistů a rozvoj cestovního ruchu v Pardubickém.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Moravskoslezský kraj Mgr. Prchalová Zdeňka Pro 7. tř. ZŠS Zeměpisná poloha, povrch, města SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Krajské fórum cestovního ruchu České Budějovice
Zjišťování návštěvnosti
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
Příjezdový cestovní ruch ČR
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Transkript prezentace:

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Prezentace výsledků výzkumu Markéta Hájková

Aktivita je spolufinancována Evropskou unií prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko 2007 – 2013.

Zpracování marketingových analýz a výzkumů v rámci projektu Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků II Projekt zahrnuje 5 aktivit Měření spokojenosti a loajality návštěvníků MSK Benchmarking MSK s vybranými kraji ČR (Pardubický, Vysočina, Ústecký) Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v průběhu realizace akcí Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v místech realizace akcí s časovým odstupem Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v rámci ČR Parametry realizace Metody sběru dat – osobní / telefonické dotazování Velikost vzorku – celkem 9 200 kompletních rozhovorů Timing – leden 2012 až červen 2013 Šetření STEM/MARK navazuje na předchozí výzkumy realizované MSK od r. 2009

Asociace slov, když se řekne Moravskoslezský kraj ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006

Hlavní důvody návštěvy MSK Odpočinek, rekreace % Poznání, návštěva turisticky zajímavých cílů % Turistika, sport % Návštěva příbuzných, kamarádů %

Návštěva kraje Většina turistů navštívila MSK během roku 1 - 2x. Ač jsou v MSK Jeseníky i Beskydy, není kraj v zimě lyžaři ze vzdálenějších lokalit tak vyhledáván, jak by mohl. Nejvyšší návštěvnost má v létě (cca ¾ z návštěvníků). ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006

Délka pobytu Přání vs realita: 2/3 návštěvníků v MSK naposledy strávily maximálně 4 dny, 1/2 návštěvníků však deklarovala jako optimální délku pobytu celý týden. ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006

Lokality navštívené během pobytu Města Příroda Beskydy obecně Jeseníky obecně Praděd Pustevny Lysá hora Radhošť / Radegast Ostrava Opava Karviná Rožnov p. Radhoštěm Frýdek-Místek Lázně Karlova Studánka Tatra Kopřivnice Zámek Velké Losiny Turistika Cyklistika Hory a lyžování Koupání Kultura Sport

Důvody doporučení dovolené Doporučované aktivity Doporučované lokality Spokojenost návštěvníků s trávením času v MSK: 95 % (48 % velmi) spokojeno pouze 2 % nespokojena Důvody doporučení dovolené Doporučované aktivity Doporučované lokality ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, doporučující návštěvu, n=463

Image MSK: nabízí požitky Nejvíce je MSK považován za kraj s: krásnou a zajímavou přírodou přátelskými lidmi dobrým jídlem a pitím dobrou nabídkou příležitostí pro zimní sporty Naopak respondenti nesouhlasí s tím, že by MSK byl: nejlepší v ČR pro trávení dovolené a volného času lokalita s čistým životním prostředím

Image MSK: Hodnocení trávení volného času během návštěvy MSK Nejdůležitější -> příležitost ke zlepšení důležitost spokojenost 1 2 spokojenost důležitost Důležité, velká spokojenost –> udržovat stávající stav Atraktivní 1 2

Image MSK mezi jeho návštěvníky Znovu by navštívilo MSK 62% Spokojeno s trávením volného času bylo 49% Navštívit MSK by doporučilo 41% O výjimečnosti MSK je přesvědčeno 6% ZÁKLAD: Návštěvníci krajů, část CLI: (n=501).

Vhodnost MSK k různým aktivitám a trávení volného času Nejvhodnější pro Návštěvu přírodních krás a zajímavostí Poznávací turistiku Relaxaci, odpočívání Pěší turistiku Méně vhodný pro Lyžování, zimní sporty (?!) Gurmánství, kulinářské zážitky Koupání, vodní sporty Organizování konferencí, kongresů …

Bariéry návštěvy MSK Důvody neochoty navštívit MSK znovu Navštíví jinou, neznámou lokalitu 5% Už zde byli, jednou to stačí 2% ZÁKLAD: Návštěvníci kraje, část CLI (n=501)

Nedostatky pobytu v MSK Převažuje hodnocení „bez problému“, pokud však existují výhrady, jedná se o: kvalitu ovzduší dopravu (stav silnic, dopravní značení, dostupnost) úroveň služeb (kvalita restaurací, značení turistických tras, informace)

Využívané marketingové aktivity MSK dle počtu respondentů, kteří kampaň zaznamenali Reklama na internetu - Seznam.cz 25-30 % Reklama na Rádiu Impuls 20 % Reklamní spoty v multiplexech 15 % Reklamní plakáty v Pendolinu Suplementy v tisku Roadshow na náměstích Moravskoslezský geocaching CLICK Mobilní průvodce Show v obchodních centrech Stánky na veletrzích

Účinek marketingových aktivit MSK Největší význam mají kampaně v blízkých lokalitách (Ostrava, Pardubice) naopak na Pražáky nejsou účinné. Kampaně, které respondenti nejvíce zaregistrovali, a jsou tudíž nejúčinnější: Seznam.cz – cca 25-30 % Rádio Impuls – cca 20 % Kampaně v zahraničí Polsko, Slovensko: Nejvíce vyložených odmítačů dovolené v MSK bylo v Katowicích V Žilině naopak kampaň způsobila pozitivní posun ve vnímání MSK nejvíce (u 44 % oproti max. 30 % v českých a moravských městech) Na vnímání MSK mají u cca 20 % respondentů kampaně pozitivní vliv

Srovnání MSK s jinými kraji a v čase Celková spokojenost s trávením volného času na svém dosavadním maximu, oproti loňskému roku nárůst o 10%: 2009 83% 2010 92% 2011 84% 2012 94% Kraje ČR považované za atraktivní a další …

Příjezdový cestovní ruch ČR Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Doba realizace: 2009 - 2015 Primární cíl: Zajištění datových podkladů pro sestavování a zpřesňování tabulek TSA ČR a zjištění údajů o počtu a struktuře zahraničních návštěvníků v ČR a velikosti a struktuře jejich výdajů Metoda: Kvantitativní výzkum – F2F – kvótní sběr Velikost vzorku: 40 000 dotazníků ročně, celkem téměř 150 tis. Místo dotazování: Celkem 63 míst – 70 % silnice (v okolí HP), 30 % vnitrozemí (letiště, nádraží) Navazuje na projekty realizované pro MMR a CzechTourism od dubna 2005.

Regionalizace dat z šetření PCR Podrobná analýza dat z šetření PCR na úrovni krajů Zatím za období 2009-2011 Zpracovány 2 typy výstupů: 1) Souhrnná srovnávací analýza: obsahuje základní informace o zahraničních návštěvnících všech krajů 2) Detailní krajské analýzy (14): obsahují detailní informace o zahraničních návštěvnících jednotlivých krajů včetně srovnání (v čase / s ČR / s typově podobnými kraji) Pro zájemce doporučujeme přečíst nejprve souhrnnou analýzu.

Výstupy regionalizace Výstupy z šetření Příjezdový cestovní ruch vč. regionalizace dat najdete na stránkách MMR: www.mmr.cz Cestovní ruch Statistiky a analýzy Statistiky cestovního ruchu 2012 Příjezdový cestovní ruch

Příjezdový cestovní ruch v MSK 2009-2011 6 300 respondentů, kteří navštívili MSK 3,8 mil. zahraničních návštěvníků (8. místo) Celkové výdaje ve výši 8,3 mld. Kč (9. místo) Průměrná útrata na osobu a den cca 1 000 Kč 4/5 jednodenní návštěvníci – Poláci a Slováci na nákupy či výlet 1/5 turisté – Slováci a Poláci na návštěvu k příbuzným či pracovně, nejvíce turistů spí u příbuzných 9 z 10 navštívilo pouze MSK, turisté hlavně Ostravu a Beskydy

Děkuji Vám za pozornost Markéta Hájková hajkova@stemmark.cz Senior analytik