Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
To je všeobecně známý fakt, ale………….
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Mgr. Lenka Venclová 7.ročník
V KTERÉM ROCE OBJEVIL KRYŠTOF KOLUMBUS AMERIKU?
III/2 XV A
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
2/ Portugalsko, Španělsko
Registrační číslo projektu:
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Veronika Šloufová VII. A 2011/2012
Registrační číslo projektu
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Amerika úvodní hodina autor: Mgr. Jana Mikešová
Zámořské objevy objevení Ameriky.
Zámořské objevy.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Planeta Země Zeměpis VY_32_INOVACE_444, 23. sada, Z3 ANOTACE
Zámořské objevy 15. století
Zámořské objevy.
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Objevné cesty a mořeplavectví
Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek.
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Kvíz na zámořské objevy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT1-20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
S Kolumbem do Nového světa
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Kryštof Kolumbus.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název a číslo materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.14_objevne_plavby Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Sada : Člověk a jeho společnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 8. Téma : Zámořské objevy (15. – 16. století) Autor : Mgr. Monika Konečná

Vyznač na mapě: Indii, Mys Dobré naděje, Španělsko, Grónsko, Kubu, Filipíny, Turecko, Tichý oceán, Atlantský oceán 1)

1) Hledání nové cesty do Indie Předpoklady: 1) Hledání nové cesty do Indie - cesta po souši byla obsazena tureckým vojskem Opakujeme: 2) Kdy dobyli Turci Konstantinopol? _________ Jaká říše zanikla společně s pádem Konstantinopole? ________________ Jak se nazývá dnešní hlavní město Turecka? _________________

2) Hledání nových odbytišť pro výrobky z Evropy 3) Hledání nových zdrojů surovin (zlata, stříbra) 4) Technické předpoklady – zdokonalení kompasu, lodí, plachetního systému, kormidla, podrobnější mapy, první zemský glóbus (1492) Které tři národy patřily mezi nejznámější mořeplavce této doby? 3) 4) 5) _____________ _____________ _____________

Hledání přístupových cest do Indie 1) Směr na jih a pak na východ této možnosti využili Portugalci, snaha obeplout Afriku organizátorem výprav byl princ Jindřich Mořeplavec 1487 Bartolomeo Diaz jako první obeplul Mys Dobré naděje 1497 Vasco de Gama obeplul Afriku a dostal se až do Indie 7) 6)

Vylušti křížovku. 1) Zařízení určující světové strany. 2) Významný italský přístav. 3) Loď, veslice s pomocným oplachtěním. 4) Národ, který roku 1453 dobyl Konstantinopol. 5) Hlavní město Španělska. 6) Hlavní město Portugalska. 7) Zmenšený model planety Země. 8) Ostrov ležící severovýchodně od Kanady.

- této možnosti využili Španělé - předpoklad, že Země je kulatá 2) Směr na západ - této možnosti využili Španělé 8) - předpoklad, že Země je kulatá - podpora španělského královského páru (Isabela Kastilská, Ferdinand Aragonský)

Kryštof Kolumbus – pocházel z Janova, - 12. října 1492 doplul k ostrovům v Karibiku a objevil tak „Nový svět“ - výprava tří lodí (Santa Maria, Nina a Pinta) věřil, že doplul do Indie, proto tamější obyvatele nazval INDIÁNY 9)

Amerigo Vespucci – popsal neznámou krajinu, kterou objevil Kolumbus = „země Amerigova“ = Amerika - Fernando de Magaläes – 1519 – 1521 cesta kolem světa Země je kulatá Podle mapy popiš trasu plavby. 10)

Opakování. Mezi příčiny zámořských objevů NEPATŘÍ: a) zdokonalení lodí - Karavely a Karaky b) zdokonalení kompasu c) snaha poznat Indiány Rok 1487: a) Vasco da Gama obeplul celou Afriku a doplul do Indie b) Bartolomeo Diaz doplul k jižnímu cípu Afriky a objevil Mys dobré naděje c) piráti potopili flotilu Alžběty I. Proč Kryštof Kolumbus plul na západ a objevil tak Ameriku? a) chtěl objevit západní cestu do Indie b) chtěl objevit Ameriku c) chtěl zjistit, zda-li jsou pravdivé údaje o ostrovech uprostřed oceánu

Použité zdroje: Literatura: Obrázky: LOHOUTKOVÁ, H. – KOMSAVÁ, M. Dějepis na dlani. 2. vydání. Olomouc: Rubico, 2007. 256 s. ISBN 80-7346-065-3. TRAPLOVÁ, J. Dějepis 8: pracovní sešit. 1. vydání. Olomouc: Prodos, spol. s.r.o., 1999. 47 stran. ISBN 80-7230-044-X. Obrázky: 1) URL:<http://www.geography-exam.com/images/globe.gif>[cit. 21. září 2010] 2) URL:<http://www.europeum.org/doc/obrazky/cislo14/mapaos.jpg>[cit. 21. září 2010] 3) URL:<http://www.vlajky-statu.cz/data/vlajky/vlajka-spanelsko-800.gif>[cit. 21. září 2010] 4) URL:<http://www.evropa2045.cz/hra/klara/napoveda/html/obr/vlajky/portugalsko.gif>[cit. 21. září 2010] 5) URL:<http://mm1.denik.cz/1/0c/vlajka_italie_denik_clanek_solo.jpg>[cit. 21. září 2010] 6) URL:<http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bartolomeu_Dias_Voyage.PNG>[cit. 21. září 2010] 7) URL:<http://www.bbc.co.uk/history/british/tudors/images/vasco_da_gama_route_map.gif>[cit. 21. září 2010] 8) URL:<http://www.geschichteinchronologie.ch/kol/kol03-2_holocaust-d/013-Kolumbus-Columbus-Colombo-routen.jpg>[cit. 21. září 2010] 9) URL:<http://p-numismatika.cz/images/kapitola_7/krystof_02.jpg>[cit. 21. září 2010] 10) URL:<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Magellan-Map-En.png/380px-Magellan-Map-En.png>[cit. 21. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu