Realismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

První představitelé impresionismu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Romantismus 19. století.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SYMBOLISMUS konec 19. století
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Gustave Courbet Barbizonská škola
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová.
Abstraktní expresionismus
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Český jazyk a literatura
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Klasicismus Umění 19. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MEZOPOTÁMIE Mezopotámie se rozkládá na území dnešního Iráku, při
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Užité umění po 2. světové válce
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Předřecké kultury - kultura egejské oblasti
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
RENESANCE MIMO ITÁLII.
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
REALISMUS.
Romantické malířství ve Francii
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Malířství, sochařství GOTIKA
NAIVNÍ UMĚNÍ.
Realismus Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Realismus ve výtvarném umění
Transkript prezentace:

Realismus

Realismus (z latinského slova realis – věcný, skutečný) Ve výtvarném umění znamená: Způsob znázornění usilující o co nejvěrnější zobrazení skutečnosti (realistické tendence nacházíme už v pravěku). Umělecký směr v malířství druhé poloviny 19. století, založený G. Coubertem. La réalisme nazval roku 1855 svou výstavu francouzský malíř Gustave Coubert. Provokativní název se ujal a stal se symbolem nového uměleckého směru. Představitelé realismu: Gustave Courbet Francois Millet Homoré Daumier

Gustave Courbet Hlavní představitel francouzského realismu, v Paříži žil od roku 1839. V malířství byl samouk, učil se kopírováním starých mistrů v Louvru. Byl kritizován za to, že maloval věci vulgární a obyčejné. Chtěl zachytit realitu bez romantizujícího vylepšování. Když odmítli jeho díla vzít na Světovou výstavu, uspořádal vlastní výstavu v objektu, jemuž dal název LA REALISME, a ten se stal názvem celého uměleckého hnutí. Pro svůj realismus byl vystaven útokům společnosti, která považovala jeho realisticky zpracovaná díla za překračující meze slušnosti. Courbet byl vášnivě zaujat hmotnou skutečností, vše ostatní je odklon od pravdy – reality. Obrazy: Pohřeb v Ornans, Ateliér, Dobrý den, pane Courbet

Dobrý den, pane Courbete

Nejvýznamnější karikaturista 19. století. Homoré Daumier Nejvýznamnější karikaturista 19. století. Tvořil karikatury pro časopis „LA CARICATURE“ a „LE CHARIVARI“. Byl kritikem politiky a maloměšťáctví a kvůli jedné ze svých politických kreseb byl vězněn. Všímal si zejména života obyčejných lidí a také námětů z divadelního a uměleckého prostředí. Po roce 1872 mu v tvorbě bránila postupující slepota. Dílo.

Vytvořený obrazový a textový učební materiál vznikl v rámci projektu SIPVZ jako doplněk učebních materiálů využívaných v estetické výchově. Byl připraven výhradně pro účely výuky. Pro tyto účely nám autorský zákon dovoluje citovat autorská díla celá nebo jejich části. Doporučení: zpracované kapitoly lze využít jak pro výuku estetické výchovy, tak i dějepisu, českého jazyka, základů společenských věd…

Použitá literatura: Prokop,V.: Kapitoly z dějin výtvarného umění. Sokolov 2004 Mráz, B.: Dějiny výtvarné kultury 1 – 4. Praha 2000 Kol.: Průvodce výtvarným uměním I – V. Praha 1994 Pijoan, J.: Dějiny umění 1-10 Praha 1982 – 1990 Gombrich, E. H.:Příběh umění. Praha 1975 Herout, J.: Staletí kolem nás. Praha 1970 Hora, P.: Toulky českou minulostí 1-9. Praha 1985 – 2004 Stadler, W.: Dějiny sochařství. Praha 1996 CD ROM Artopedia 2 CD ROM Encyklopedie světové architektury CD ROM Lexikon českých výtvarníků ..

Francois Millet Francouzský malíř a grafik. Jeho vlastním tématem bylo zobrazení všedního dne rolníků. Prostý venkovan je v jeho obrazech zobrazen pravdivě a reálně. Nejznámější obrazy jsou Sběračky klasů, Klekání. Jsou to obrazy plné melancholie, tlumených hnědých a šedých tónů. Ač ve svých dílech líčil těžký život vesnického obyvatelstva, neobsahovala sociální kritiku. Roku 1849 se přidal k barbizonské škole a začal malovat holé krajiny.

Pohřeb v Ornans Monumentální skupinový portrét, v němž zobrazil venkovskou scénu se stejnou velkolepostí, s jakou David namaloval korunovaci Napoleonovy manželky.

Klekání

Ateliér Na jedné straně tohoto obrazu jsou venkované, pytláci a žebráci, na druhé jeho přátelé. Uprostřed, mezi obdivně přihlížejícím dítětem a nahým modelem, jehož přítomnost v přeplněném ateliéru tehdy urážela slušné mravy, sedí malíř a jemnými tahy štětce dokončuje krajinu.

Povstání

Sběratel Sběratel rytin

Sběračky klasů