Geografie cestovního ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Geografie cestovního ruchu
Advertisements

Edita Nováková Tereza Procházková. Subjektivní faktory Psychologické pohnutky - preference Společenské a kulturní rysy daného národa Stupeň kultury a.
Objektivní faktory.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Jan Chroust Pavel Sleza
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Socioekonomická geografie
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
1 Netopilová Simona 4.I. 2 INFORMACE Naše cestovní kancelář Vám nabízí bohaté využití pro začínající i zkušené na více než 20 km upravovaných sjezdových.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Demografie je věda, která se zabývá:
Služby.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_97.
Vážení přítomní. ve dnech až
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Petra Jarábová Markéta Kanisová
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Management cestovního ruchu
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Materiálně technické předpoklady
CESTOVNÍ RUCH Předpoklady cestovního ruchu Rozmístění cestovního ruchu
CESTOVNÍ RUCH.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CESTOVNÍ RUCH.
Geografie cestovního ruchu
Předpoklady cestovního ruchu
Rozdělení pozemních staveb do typologických skupin
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Služby Patří do TERCIÉRU, III. sektoru hospodářství + KVARTÉR (nevýrobní součást hospodářství. Čím větší podíl na celém hospodářství státu služby mají,
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Služby.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Trasování a sestavení programu zájezdu
Postavení CR v hospodářství
ZÁKLADY CESTOVNÍHO RUCHU
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
ÚVOD DO TURISMU PROF. ING. CTIRAD SCHEJBAL, CSc. Dr.H.C.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Geografie cestovního ruchu Subjektivní faktory ovlivňující cestovní ruch

Obsah: Pojem cestovní ruch Předpoklady cestovního ruchu Subjektivní předpoklady Zásady reklamy Odkazy na internetové reklamy Psychologické pohnutky Další psychologické pohnutky ovlivňující klienta Módnost

Pojem cestovní ruch známý pod názvem „turismus“ Patří mezi významné ekonomické a sociální jevy moderní společnosti. DEFINICE: Cestovní ruch je činnost osoby (cestující), který ve svém volném čase na přechodnou dobu odjede do místa mimo trvalé bydliště, a to za jiným účelem, než je vykonávání výdělečné činnosti v navštíveném místě.

Předpoklady cestovního ruchu = jedna z hlavních myšlenek kterou se geografie cestovního ruchu zabývá, jsou faktory (předpoklady), které ovlivňují existenci a rozvoj cest. ruchu. Dělení podmínek pro rozvoj CR: Lokalizační (přírodní, kulturní) Selektivní (objektivní, subjektivní) Realizační (dopravní, materiálně-technické)

Subjektivní předpoklady Vliv reklam Módnost Znalost jazyků Propagace společností Jsou to faktory, které ovlivňují člověka při účasti na cestovním ruchu. Volbu často ovlivňuje i příslušnost k sociální skupině, rodinné poměry a psychologické faktory.

Potencionální účastníci Pracovně aktivní obyvatelé Početnými účastníky jsou ti, kteří mají dostatek volného času – důchodci, studenti Co se sociálních skupin týče, cestují osoby s vyššími příjmy Nejčastějšími účastníky jsou lidé z vyspělých států

Reklama a propagace Reklama = forma propagace (placená i neplacená). Typy reklamy: televizní, novinová, internetová, rozhlasová, plakátová Důležitá je poutavost reklamy, čím je reklama poutavější, tím je o předmět reklamy větší zájem.

Zásady reklamy a) pravdivost: nepravdivá reklama rozpor s právními normami b) věcnost a působivost: zvýraznění loga c) efektivnost: důležitá délka reklamy

Odkazy na internetové reklamy http://www.youtube.com/watch?v=vu-4WVaGaDI http://www.youtube.com/watch?v=op7RWy4W9iY&feature=related

Psychologické pohnutky vlastní zážitky, vědomosti a zkušenosti, které nás motivují k účasti na CR Příklad: Klient hledá vhodné ubytování v jedné destinaci. Najde si tři možnosti ubytování:

Psychologické pohnutky zařízení nabízí saunu a bazén v ceně ubytování ubytování nabízí možnost pronajmutí jachty zařízení nabízí základní vybavení pokoje (tj. TV, Wi-fi, WC, sprchový kout,atd.)

Výsledek Klient si vybere pro něj nejatraktivnější ubytování č. 2, aniž by ho zajímala částka, kterou bude muset zaplatit

Další psychologické pohnutky ovlivňující klienta Ceny končící číslem 9 – opticky nižší částka Formy placení: v hotovosti, bezhotovostně Recenze Last minute zájezdy, aj.

Módnost Neboli „trend“ Preference, chování lidí a nabídka služeb se neustále vyvíjejí a každým rokem se mění V současnosti je trendem cestování do zahraničí, a to do zemí jako je Chorvatsko, Řecko, Itálie a další Destinace navštěvujeme zejména z důvodu relaxování na plážích, nebo k vodním sportům jako je surfing, windsurfing, potápění...

Módnost Vyhledávanými destinacemi jsou Velká Británie, Francie, Rakousko a mnohé další země z důvodu navštěvování památek a poznávání nových kultur. Současným módním trendem jsou i lázeňské a wellnes víkendové pobyty.

Zpracovaly: Petra Hofmanová Petra Jonášová Zdroj: Zeměpis cestovního ruchu – Holeček, Mariot, Střída Prezentace o Karpathosu, sešit Ekonomie Geografie CR – Václav Hrala www.wikipedia.cz www.youtube.com www.google.cz www.czso.cz www.czechtourism.cz

Děkujeme za pozornost!