3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 9.3 (Automatický chod - časování)
Advertisements

Makra v Excelu.
Prezentační nástroj Open Office, Impress EFEKTY SNÍMKU
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Práce s okny.
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Učíme se animace Groppa Corina.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.04 Složka - operace se složkami Anotace: V prezentaci se žák seznámí se složkou, jejím vytvořením a nastavením. Žák si v průběhu.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.4 (Videosekvence)
Popis a ovládání Plocha I
Počítačová grafika Výpočetní technika.
VY_III/2_INOVACE_38_Malování-nástroje2 Malování – nástroje 2 Miroslav Kaňok.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
HYPERTEXTOVÉ ODKAZY V PowerPointu 2010.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Grafický editor GIMP (9)
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
3D modelář – konstrukce tělesa z půdorysu VY_32_INOVACE_Arch2r0117Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Grafický editor GIMP (1)
Grafický editor GIMP (3)
Architektura tužkou a v 3D
Grafický editor GIMP (8)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Grafický editor GIMP (9)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Bloky – tvorba a vkládání
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
ArchiCAD nástroj Dveře
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Transkript prezentace:

3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík

Vzhled objektů je dán nejen jejich tvarem, ale také povrchem – texturou. S trochou nadsázky jde o to, že třeba takový pomeranč je jen zdrsněná oranžová koule. V zásadě, pokud se bavíme o čistém povrchu, může být povrch určen: Barvou nebo obrázkem Vyzařováním Odleskem Drsností Průhledností Lomem....a na povrch lze také aplikovat statickou nebo animovanou nerovnost Povrchové vlastnosti objektů Pravé tlačítko myši

Existuje řada možností jak barvy nanášet – pro nás nejpodstatnější bude možnost obarvit celý objekt, jednu plochu a „nabrat“ materiál. Kombinací těchto technik můžeme vytvořit třeba hrací kostku. Protože je složité barvit oka kostky (jsou složeny z mnoha částí, které by se musely jednotlivě barvit), je jednodušší nabarvit celou kostku barvou ok a pak teprve obarvit jednotlivé stěny. Barva a její nanášení

Potřebujeme-li dodat materiálu na plastičnosti, aplikujeme tzv. Bump map. To v podstatě znamená, že naneseme na povrch mapu (obrázek), kde tmavost bodů určuje optickou vzdálenost bodu od roviny povrchu. Hrubost povrchu Obrázek použitý jako mapa Počet opakování mapy Posun mapy „Hloubka“ hrubosti

Chceme-li jako povrch použít vhodný obrázek (např. písek, láva, zdivo, obloha...), použijeme místo barvy tzv. texture map. Jako povrch se pak použije vybraný obrázek (může obsahovat i průhledná místa!), posun a opakování se nastavují stejně jako u Bump map. Právě kombinací s hrubostí povrchu se tak dá velmi věrně simulovat reálný materiál. Texture map

Každý 3D modelář má k dispozici výchozí databanku materiálů (které tak nemusíme připravovat ručně), tyto materiály můžeme také do databanky přidávat. V programu Caligari je databanka dostupná pod ikonou. Můžeme také: Uložit vlastní vytvořený materiál (aktuální) Zrušit materiál z aktuálně otevřené knihovny Otevřít/uložit další knihovny Klepnutím na konkrétní položku v knihovně se naplní všechny vlastnosti materiálu, tak jak jsme se s nimi seznámili v předchozích snímcích. Použití databanky materiálů

Otevřete si soubor VY_32_INOVACE_Design2r0116.scn a aplikujte na jednotlivé prvky vhodné povrchy – třeba takto... Vyzkoušejte si...a výslednou scénu vyrenderujte do souboru.

Vlastní 3D modely Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: Zdroje