zaměřují se také ochranou neživé přírody

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEROSTY A HORNINY Rozhodněte, zda dané výroky o nerostech a horninách jsou pravdivé či nepravdivé. (správná odpověď se zbarví do zelena) Nepravdivé výroky.
Advertisements

Abiotické podmínky života
Stanislav Opluštil; Jakub Trubač; František Vacek
Složení zemské kůry - mineralogie
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
RISK Minerály.
Krajina, krajinné složky
Horniny Vladislava Zubrová.
Ekologické aspekty liniových staveb
Geologie věda o zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
STAVBA ZEMĚ.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nerosty Filip Bordovský.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Složky krajiny a životní prostředí
Geologie a Její vědy.
GEOLOGICKÉ VĚDY z řeckého geos (Země) a logos (věda) vědy o Zemi
VY_52_INOVACE_PŘ.9.30 –VĚDY O ZEMI– pracovní list
Práce geologa v terénu.
GEOLOGIE, GEOLOGICKÉ VĚDY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s s jednotlivými geologickými.
- zabývají se studiem živých soustav
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
GEOLOGICKÉ VĚDY PRÁCE GEOLOGA (1)
Co žáci vědí o koloběhu látek
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
GEOLOGIE – VĚDA O ZEMI.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Zpracoval:Štěpán Sýkora, Zdeněk Zaoral.  je věda zabývající se pohybem a rozšířením vody na Zemi  studuje také hydrologické cykly a vodní zdroje.
KRAJINNÁ SFÉRA.
Šablony GEOLOGIE 23. Nejstarší období vývoje Země
HORNINY.
Horniny Filip Bordovský.
Př_126_Mineralogie_Mineralogie Autor: Mgr. Drahomíra Kalandrová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Prekambrium Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_Risk minerály SADA 3: PŘÍRODOPIS.
ÚVOD DO STUDIA GEOGRAFIE. GEOGRAFIE JAKO VĚDA GEOGRAFIE – slovo řeckého původu - v překladu do češtiny znamená POPIS ZEMĚ neboli ZEMĚPIS ( γεός geos pozemský,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LITOSFÉRA Stavba zemského povrchu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PLANETA ZEMĚ.
Mgr. Josef Havíř, Dr., RNDr. Libor Vejmělek, PhD.
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Geografie Krajinná sféra
Geologické vědy /po výkladu zapiš do sešitu/
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
Mineralogie.
Charakteristika zeměpisu CR
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Petrologie - úvod Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

zaměřují se také ochranou neživé přírody GEOLOGICKÉ VĚDY Zabývají se komplexním výzkumem neživé přírody a možnosti jejího využití člověkem zaměřují se také ochranou neživé přírody

MINERALOGIE nejstarší z geologických věd věda o minerálech = nerostech  základní stavební jednotka neživé přírody zabývá se chemickým složením dále vnitřní stavbou změny při procesech probíhajících v hlubinách Země i na zemském povrchu

LOŽISKOVÁ GEOLOGIE PETROLOGIE vyhledáváním a využitím ložisek nerostných surovin PETROLOGIE zabývá se HORNINAMI popisem, minerálním a chemickým složením a způsobem vzniku

FYZICKÁ GEOGRAFIE PALEONTOLOGIE zabývá se vývojem života na Zemi opírá se o nálezy zachovalých zbytků organismů v usazených horninách FYZICKÁ GEOGRAFIE zabývá se současným stavem zemského povrchu s přihlédnutím ke geologickým procesům

GEOCHEMIE Zabývá se rozmístěním a chováním chemických prvků v zemském tělese, hydrosféře a atmosféře, a to v současnosti a minulosti GEOFYZIKA zkoumá fyzikální vlastnosti hornin a geolog.těles  vnitřní stavba Země

INŽENÝRSKÁ GEOLOGIE HYDROLOGIE Studuje koloběh vody v zemské kůře Vyhledávání zdrojů pitné vody INŽENÝRSKÁ GEOLOGIE Zjišťuje a vyhodnocuje podmínky v místech pro zakládání staveb Vyhledává a sleduje svahy, jimž hrozí sesuvy  zabezpečení