Jiří Formánek Martin Šmejkal

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JIP / KAAS / ZR aneb „Co budeme dělat
Advertisements

Pojmy Dlouhodobé řízení ISVS (tj. souhrnně všech, u kterých OVS vykonává funkci správce) OVS zpracovává IK a PD, předmětem posuzování AS je IK, PD za určitých.
Datové a webové služby katastru nemovitostí uživatelům GIS
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Registrace agend orgánů veřejné moci
Změny v poskytování dat územní identifikace
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
RÚIAN Registr územní identifikace, adres a nemovitostí
Kontroly dat RÚIAN a jejich opravy
Základní registry veřejné správy
Dopady zavedení registru práv a povinností na orgány veřejné moci.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
POSTUP STAVEBNÍCH ÚŘADŮ při zápisu do registru územní identifikace Jiří Košťál ČÚZK červen 2011.
SPRÁVA ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ Listopad CÍL PREZENTACE 1.Jak vznikl nový úřad 2.Proč nový úřad vznikl.
Novinky v registru RÚIAN Jiří Formánek. Obsah prezentace  Územní identifikace a adresy  Principy sdílení údajů v základních registrech  Novinky v registru.
Základní registr obyvatel
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Vývoj registru sčítacích obvodů České republiky jako GIS řešení.
Současný stav a další vývoj RÚIAN
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Spisová služba GINIS Bc. Jan Podloučka.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
ELEKTRONICKÉ PŘESTUPKOVÉ ŘÍZENÍ REJSTŘÍK PRESTUPCŮ PRAHA
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Realizační tým ICZ duben 2005
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
MISYS ČVUT v Praze Geografické informační systémy Zpracoval: J.Marák.
Vytěžování dat z RÚIAN - VDP, VFR, služby INSPIRE
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
Základní registry ve veřejné správě
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí Jeden ze základních registrů – zákon 111/2009 Sb., o základních registrech V RÚIAN jsou pro celou veřejnou.
Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Vytváření registru územní identifikace a adres v ČR Ministerstvo práce a sociálních věcí Odbor informatiky Mgr. Karel Lux vedoucí oddělení koncepce
Základní registry.
RÚIAN základní informace
E PUSA (elektronický portál územních samospráv)
identifikačního registru UIR-ADR
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Kontroly dat RÚIAN Kateřina Burešová. 2 Obsah prezentace Praha  Vznik nesouladů  Porovnání a kontroly dat RÚIAN  Kontrola stavebních objektů.
Aktuální informace - RÚIAN Marika Kopkášová. Obsah 1) novinky RÚIAN/ISÚI/VDP (změny 2015, 2016) 2) připravované změny v legislativě (vazba na RÚIAN) 3)
Spojení základních registrů s okolním světem Hradec Králové 2012.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation 9. ICT Forum, Praha Elektronická daňová správa Klientský přístup k daňovým subjektům.
Územní identifikace a adresy v RÚIAN Jiří Formánek.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
XXIII. Seminář STMOÚ, Brno května 2012 T-MAPY spol. s r.o. XXIII. Seminář STMOÚ, Brno května 2012 T-MAPY spol. s r.o.
Problémy a dotazy editorů ISÚI, modelové příklady Martina Kohoutová.
Reklamace Provázanost ISÚI a ISKN Hana Gubániová.
Městský úřad Nový Bydžov 7. prosince 2011 Ondřej NEUMAN, Martin KOŘÍNEK Schůzka obcí správního území ORP Nový Bydžov Schůzka obcí správního území ORP Nový.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
E-UtilityReport WEBOVÉ ŘEŠENÍ PRO VYJADŘOVÁNÍ K EXISTENCI SÍTÍ.
Postup při uveřejňování smluv prostřednictvím formuláře
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Aplikace Monitorovací systém
Zkvalitňování katastrálních map po roce 2017
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel
Aplikace Monitorovací systém
Aplikace Monitorovací systém
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
POSTUP STAVEBNÍCH ÚŘADŮ při zápisu do registru územní identifikace Jiří Košťál ČÚZK červen 2011.
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Transkript prezentace:

Jiří Formánek Martin Šmejkal Reklamace dat RÚIAN Jiří Formánek Martin Šmejkal

Obsah prezentace Úvod Reklamace údajů v základních registrech Reklamace údajů RÚIAN Interní reklamace Externí reklamace službami ISZR Interní reklamace správce registru Externí reklamace subjektů mimo veřejnou správu Připravované aplikace Závěr 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Údaje základních registrů Základní registry obsahují referenční údaje a referenční vazby. RÚIAN jako jediný obsahuje i nereferenční údaje. Referenční údaj je považován za správný, pokud není prokázán opak nebo pokud nevznikne oprávněná pochybnost o správnosti referenčního údaje. V případě pochybnosti editor označí referenční údaj jako nesprávný. Referenční údaj označený jako nesprávný má po dobu, po kterou je takto označen, pouze informativní povahu. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Využívání údajů OVM využívá při své činnosti referenční údaje obsažené v základním registru v rozsahu, v jakém je oprávněn tyto údaje využívat, a to aniž by ověřoval jejich správnost. Doložení je možné požadovat pouze v případě: údaje nejsou v základním registru, jsou označeny jako nesprávné, existuje oprávněná pochybnost o správnosti údaje, je to nezbytné pro bezpečnostní řízení. Má se za to, že ten, kdo vychází z referenčního údaje, je v dobré víře, že stav referenčního údaje v základním registru odpovídá skutečnému stavu věci.  12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Reklamace údajů V případě, že OVM, který není editorem daného údaje v základním registru, při své činnosti: zjistí nesoulad referenčních údajů vedených v základním registru se skutečným stavem, vznikne-li u něj oprávněná pochybnost o správnosti referenčního údaje, uvědomí o tom neprodleně editora daného referenčního údaje stanoveného zákonem. Zákon nestanovuje kanál ani formu jakou má být editor informován. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Reklamace údajů RÚIAN Referenční údaje RÚIAN, respektive jeho dvou editačních systémů ISKN a ISÚI je možno v současné době reklamovat formou: (A) interních reklamací (B) externích reklamací službami ISZR (C) přímým podnětem editorům RÚIAN V těchto měsících probíhá příprava dalších dvou možností reklamace údajů: (D) interní reklamace správce registru (E) externí reklamace komerčních subjektů 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Interní reklamace Pro potřeby udržování aktuálnosti a konzistence údajů vedených v ISÚI a ISKN byl vytvořen princip interních reklamací. Interní reklamace jsou generovány automaticky, na základě předem definovaných pravidel. Propojení ISÚI a ISKN je zajištěno na technické, datové i aplikační úrovni. Interní reklamace probíhají obousměrně: Reklamace z ISÚI do ISKN, Reklamace z ISKN do ISÚI. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Externí reklamace službami ISZR Orgány veřejné moci mohou prvky ISÚI a jejich referenční údaje reklamovat prostřednictvím eGON služba E53 isuiReklamujPrvek. Katalog eGON služeb: http://www.szrcr.cz/vyvojari Reklamace zaslaná přes eGON službu E53 je v závislosti na typu prvků a definované územní působnosti distribuována příslušnému editorovi ISÚI. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Interní reklamace správce registru V ISUI je vytvořena nová webová služba pro příjem reklamací správce registru (ČÚZK). Služba umožňuje příjem reklamací pro prvky adresní místo, stavební objekt a ulice. Reklamace pro tyto prvky mohou být zasílány jako nestrukturované nebo strukturované. Strukturované reklamace mohou být na doplnění, opravu nebo zrušení příslušného prvku. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Externí reklamace Vzhledem k volné dostupnosti dat z RÚIAN a napojení na GIS, vznikl požadavek na možnost reklamace dat těmito uživateli. ČÚZK se snaží těmto snahám vyjít vstříc nově připravovanou koncepcí externích reklamací pro veřejnost. Důvod: snaha o zkvalitnění dat RÚIAN. Proč takto: Možnost zapojit do procesu zkvalitnění dat širokou veřejnost, automatickými kontrolami na ČÚZK nejsme schopni schopní (už z logiky problému) odhalit velké množství nesystematických chyb. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Externí reklamace Postup: Získání žádosti od externích uživatelů a jejich správa, kontrola oprávněnosti reklamace, automatická kontrola proti údajům z databáze ISÚI v některých případech následná vizuální kontrola. při zamítnutí i schválení relevance reklamace je žadatel informován, ČÚZK zašle příslušnému editorovi interní reklamací správce registrů požadavek na kontrolu údaje, po zpracování se změna (nebo zamítnutí reklamace) promítne v ISÚI, žadatel je informován o ukončení reklamačního procesu. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Navržené schéma externí reklamace Předání editorům přes interní reklamaci správce registrů Správa externích reklamací Externí žadatel Příslušný editor Kontrolor ČÚZK DB ISÚI Informace žadateli: - O neakceptaci reklamace na ČÚZK, - o schválení reklamace na ČÚZK a předání editorovi, - o výsledku reklamace. Podaná žádost Zpracovaná reklamace Kontroly oprávněnosti reklamace na ČÚZK

Získání žádosti Formulář webové aplikace vyplnění povinných identifikačních údajů žadatele (pro zpětnou vazbu), dva typy formuláře: reklamace jednotlivých prvků (interaktivní formulář) volba prvku pro reklamaci, vyplnění údajů pro jednoznačnou identifikaci reklamovaného prvku, navržení nových hodnot či ohlášení chybného stavu hromadná reklamace Vložení strukturované žádosti o hromadnou reklamaci ve formátu XML, specifikace XSD bude navazovat na finální specifikaci webové služby interních reklamací správce registru, možnost reklamovat více prvků (i jiných typů) naráz. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Získání žádosti 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Získání žádosti 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Získání žádosti 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Správa žádostí Všechny žádosti se ukládají do databáze pro možnost odeslání informací o průběhu reklamace uživateli, pro kontrolu duplicitních žádostí, aby prostředky na ČÚZK nezatěžovaly duplicitní žádosti o reklamace, možnost vyhodnocení přínosu aplikace a zpětná vazba pro ČÚZK. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Kontrola žádostí na ČÚZK Žádosti se nebudou zpracovávat okamžitě, ale pohromadě za určité období z důvodu optimalizace procesu. Automatizovaná kontrola Kontrola nově navržených hodnot (např. že definiční bod SO leží v území, kde je to přípustné apod.), posouzení je-li reklamace opodstatněná (nebyla již stejná v blízké minulosti editorem zamítnuta apod.). Ruční posouzení kontrolor na ČÚZK zjišťuje, jestli je žádost opodstatněná (např. snaha doplnit SO na parcele s ornou půdou.. ), grafické posouzení situace, porovnání s daty VDP či ISKN. 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Odeslání reklamací na editory Využití webové služby ISÚI na interní reklamace správce registrů. ČÚZK po vlastní kontrole externí reklamaci převede na reklamaci interní a odešle ji (opět hromadně za zvolené období) na obce či stavební úřad v souladu s jejich působností. Reklamace na Ulice a Adresní místa budou přiřazována OVM s agendou OBEC (obce), reklamace na SO budou, kromě případu, kdy jde o SO nepřiřazený k MOMC v obci členěné na MOMC přiřazována OVM s agendou STU (stavební úřad). 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Zpětná vazba Pokud editor reklamaci vyřídí (ať už změnou, doplněním údaje či zamítnutím reklamace), je provedena změna údajů v databázi ISÚI a po kladném vyhodnocení, že byla reklamace zadána externím uživatelem, je žadatel o změně informován emailem. O výsledku reklamace nerozhoduje ČÚZK, ten ji pouze zprostředkuje… 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Typy reklamací dle obsahu Strukturovaná - musí obsahovat návrh nových hodnot reklamovaného prvku. Nestrukturovaná - může obsahovat pouze textovou informaci. Takto jsou nyní navrženy možnosti webové služby interních reklamací správce registru. V případě externích reklamací z tohoto budeme vycházet, ale předpokládáme rozšíření možností (alespoň o reklamaci parcely). 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Strukturovaná reklamace Doplnění ulice (DUL) nazev obec_kod Oprava ulice (OUL) kod obec_kod  Zrušení ulice (ZUL) popis 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Strukturovaná reklamace Doplnění adresy (DAD) cislo_domovni cislo_orientacni číslo_orientacni_pismeno ulice_kod definicni_bod základní definicni_bod záchranka definicni_bod hasiči + údaje o příslušném SO typ_SO cast_obce_kod momc_kod parcela_id definicni_bod 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Strukturovaná reklamace Oprava adresy (OAD) kod cislo_domovni cislo_orientacni číslo_orientacni_pismeno ulice_kod definicni_bod základní definicni_bod záchranka definicni_bod hasiči  Zrušení adresy (ZAD) popis 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Strukturovaná reklamace Doplnění stavebního objektu (DSO) typ_SO cislo_domovni cast_obce_kod momc_kod parcela_id definicni_bod  Oprava stavebního objektu (OSO) kod cislo_domovni_nove cislo_domovni_puvodni Zrušení stavebního objektu (ZSO) popis 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Nestrukturovaná reklamace Oprava údajů o prvku (RUP) typ_prvku kod popis 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

www.ruian.cz Závěr podklady pro kontroly a opravy údajů ISÚI/RÚIAN metodika pro obce a stavební úřady první kroky uživatelů ISÚI uživatelské příručky a postupy, eLearning (UPK) poskytování údajů RÚIAN (výměnný formát VFR, CSV) uživatelská podpora – podpora@cuzk.cz 12. 6. 2014 Geoinformatics 2014

Děkujeme za pozornost. Ing. Jiří Formánek jiri.formanek@cuzk.cz Ing. Martin Šmejkal martin.smejkal@cuzk.cz