DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Past simple & past continuous
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
A wish clause I wish + past simple. Put the verbs in the correct form I wish I …………… French. (speak) I wish I …………… a house in the country. (have) I wish.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Kdy jsi jej naposledy viděl? When was the last time you saw him?
Third Conditional – tvar a použití
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Že jsem se na to krasobruslení vůbec dívala. I wish I hadn't watched the figure skating.
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemusel jsem tam jít. I didn't have to go there..
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
GE - Vyšší kvalita výuky
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Modal verbs.
I haven´t seen your ID card.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová

MODÁLNÍ SLOVESA PRO VYJÁDŘENÍ PRAVDĚPODOBNOSTI SEKUNDÁRNÍ MODÁLNÍ SLOVESA základní informace must be – must have been can´t be – can´t have been may, might, could be – may have been should be – should have been

MODÁLNÍ SLOVESA PRO VYJÁDŘENÍ PRAVDĚPODOBNOSTI Sekundární modální slovesa říkají, do jaké míry si je mluvčí jistý tím, co říká. I když je používáme pro děje minulé, stále vlastně vyjadřují náš současný názor, současnou jistotu či nejistotu o tom, co už bylo. Proto nepoužíváme opis, ale modální sloveso, za kterým následuje tzv. dokonavý infinitiv: mod. sloveso + HAVE + minulé příčestí MUST HAVE DONE SHOULD HAVE SEEN He must love her very much. - He must have loved her very much. Určitě ji hodně miluje – Určitě ji hodně miloval. He can't mean this. - He can't have meant this. Nemůže to myslet vážně – Nemohl to myslet vážně.

MODÁLNÍ SLOVESA MUST BE – MUST HAVE BEEN CAN´T BE – CAN´T HAVE BEEN Určitě to tak je – Určitě to tak bylo Přelož následující věty: Určitě je doma. Nemůže být doma, odjel do Londýna Určitě to ví. Určitě o tom věděl. To si snad děláš legraci /musíš si dělat legraci/. To nemůže být pravda. To muselo být strašné. Ten film se ji nemohl líbit. Určitě to neví. On to určitě neukradl. Nemůže to být on!

MODÁLNÍ SLOVESA MUST BE – MUST HAVE BEEN CAN´T BE – CAN´T HAVE BEEN Určitě to tak je – Určitě to tak bylo Přelož následující věty: Určitě je doma – He must be at home. Nemůže být doma, odjel do Londýna – He can´t be at home, he has left for London. Určitě to ví – He must know it. Určitě o tom věděl – He must have known it. To si snad děláš legraci /musíš si dělat legraci/ - You must be joking. To nemůže být pravda – It can´t be true. To muselo být strašné – It must have been horrible. Ten film se ji nemohl líbit – She must have liked the film. Určitě to neví – He can´t have known it. On to určitě neukradl – He can´t have stolen it. Nemůže to být on! – It can´t be him.

MAY, MIGHT, COULD BE - MAY/MIGHT/COULD HAVE BEEN MODÁLNÍ SLOVESA MAY, MIGHT, COULD BE - MAY/MIGHT/COULD HAVE BEEN Možná to tak je – Možná to tak bylo, nevím. Přelož následující věty: Možná je doma. Možná příjde. Mohl to vědět, nevím. Stonehenge mohl postavit někdo z Řecka. Možná jsem to viděl, nevím.

MAY, MIGHT, COULD BE - MAY/MIGHT/COULD HAVE BEEN MODÁLNÍ SLOVESA MAY, MIGHT, COULD BE - MAY/MIGHT/COULD HAVE BEEN Možná to tak je – Možná to tak bylo, nevím. Přelož následující věty: Možná je doma – He may be at home. Možná příjde – He may come. Mohl to vědět, nevím – He may have known it, I don´t know. Stonehenge mohl postavit někdo z Řecka – Stonehenge might have been built by somebody from Greece. Možná jsem to viděl, nevím – I may have seen it, I don´t know.

Přelož následující věty: MODÁLNÍ SLOVESA SLOULD BE, SHOULD´T BE – SHOULD HAVE BEEN, SHOULDN´T HAVE BEEN. SHOULD HAVE BEEN - Tento tvar, SHOULD s dokonavým infinitivem, vyjadřuje lítost mluvčího nad tím, že něco neudělal. Přelož následující věty: Neměl bys kouřit. Měl jsem ji zavolat. Neměl bys tam chodit. Neměl jsi tam chodit. Měl jsem více studovat. Měl jsi mi říci pravdu. Neměl jsem tolik pít.

Přelož následující věty: MODÁLNÍ SLOVESA SLOULD BE, SHOULD´T BE – SHOULD HAVE BEEN, SHOULDN´T HAVE BEEN. SHOULD HAVE BEEN - Tento tvar, SHOULD s dokonavým infinitivem, vyjadřuje lítost mluvčího nad tím, že něco neudělal. Přelož následující věty: Neměl bys kouřit – You shouldn´t smoke. Měl jsem ji zavolat/nezavolal, lituji toho/ - I should have called her. Neměl bys tam chodit/rada/ - You shouldn´t go there. Neměl jsi tam chodit – You shouldn´t have gone there. Měl jsem více studovat – I should have studied more. Měl jsi mi říci pravdu – You should have told me the truth. Neměl jsem tolik pít/lituji toho/ - I shouldn´t have drunk so much.

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Put the modal and main verb in the correct form. They all refer to the past. She´s very angy with me. I …………..something wrong. /must, do/ I …………………..too much salt in the soap. Does it taste good? /may, put/ Philip ……….that. He would never be rude to anyone. /can´t, say/ What a suprise! You …………..us you were coming. /might, tell/ It´s a shame the class finished so early. We…………….another exercise. /could, do/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. I´m sure they had an argument. They………………………………. /must/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. Perhaps Tracy forgot to feed the fish. Tracy……………………………… . /may/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. It wasn´t a good idea to spend all your money. You…………………………………. . /should, not/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. I don´t believe she cheated in the exam. She ……………………………. . /can´t /

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. Why didn´t you check your answers twice? …………………………………….. /should/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. Maybe Ellen didn´t go there at all. ………………………………….. /might not/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. I think it was him who hid the key. ……………………………………… /must/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. We were supposed to start ten minutes ago. ………………………………………. /should/

MODÁLNÍ SLOVESA PROCVIČENÍ Write a sentence as similar as possible to the original. Use the modals in brackets. Surely you didn´t draw that picture, did you? ………………………………………. /can´t /