Marketingový mix Petra Krajníková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Ekonomická gramotnost
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Projektové řízení & Řízení produktů Petra Krajníková, ČSOB
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
MANAGEMENT A MARKETING ZS 10/11
Produkty finančního trhu
Distribuční politika Petra Krajníková.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiálu VY_32_INOVACE_147.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Odbytová funkce podniku
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový proces. Segmentace trhu.
VY_32_INOVACE_FG.9.18 Finanční gramotnost – 9.ročník Téma- Platební karty Období zpracování – duben 2013 Metodické poznámky – prezentaci je možné použít.
Nákupní a prodejní činnost
úvod pojetí a obsah marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Pohled na marketingový mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingový mix v propagaci Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Finanční gramotnost: Platební karty. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 04 Platební karty 2 „Karetní business: body za platbu, slevy, balíčky, spoření, pojištění,
Finanční trh. Pojmy Úrok- peněžitá odměna za půjčení peněz Úroková míra- velikost úroků v procentech, procentní vyjádření navýšení půjčené částky za určité.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
ČSOB – Prezentace © Václav Horák & Daniela Blatová.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
MARKETING Přednáška P
Moderní platební nástroje
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Cenová politika – klíčová slova
Tvorba marketingového mixu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vítejte na MARKETINGU.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingový mix Petra Krajníková

Agenda Marketingový mix. 4P. Marketingový mix v praxi. Vznik marketingového mixu. Definice marketingového mixu. 4P. Produkt. Cena. Místo. Propagace. Marketingový mix v praxi. Příklad úspěšného marketingového mixu v praxi. 4P v bankovní praxi.

Vznik a definice marketingového mixu

Vznik marketingového mixu Marketingový mix (tzv. 4P) představil profesor Jerry McCarthy ve své knize Marketing v roce 1960. Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: Produkt (Product), Cenu (Price), Místo (Place) a Propagaci (Promotion).

Definice marketingového mixu I. "Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu." Philip Kotler a Gary Armstrong, Marketing

Definice marketingového mixu II. Jak však Kotler zdůrazňuje, marketingovému mixu (4P) musí vždy předcházet strategické rozhodnutí týkající se segmentace, zacílení a umístění/pozicování (známé pod zkratkou STP). Segmentation Targeting Positioning

Segmentace, zacílení, umístění V rámci segmentace a následného zacílení nejprve objevíme a prozkoumáme, komu budeme své produkty prodávat (nikdy nelze ziskově prodávat všem). To zahrnuje i zjištění, jací jsou naši potenciální zákazníci, na co reagují, jak s nimi budeme komunikovat atd. Posledním, ale nejdůležitějším bodem strategie je umístění (pozicování). Umístění je deklarace hodnoty, kterou si musí veřejnost spojit s produktem. Jedině tak lze zaručit, že zákazníci budou kupovat právě tento produkt a žádný jiný. Více k segmentaci – viz. přednáška č.3: Marketingový proces. Segmentace trhu.

4P

Používání marketingového mixu Marketingový mix představuje a konkretizuje všechny kroky, které organizace dělá, aby vzbudila poptávku po produktu. Tyto kroky se rozdělují do čtyř proměnných: Produkt Cena Místo Propagace

Používání marketingového mixu

Více k produktu – viz. přednáška č.5: Produkt. 4P - Produkt Produkt označuje nejen samotný výrobek nebo službu, ale také Sortiment Kvalitu Design Obal Značku Image výrobce Služby Další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání. Více k produktu – viz. přednáška č.5: Produkt.

Více k ceně – viz. přednáška č.6: Cenová politika. 4P - Cena Cena je hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt/služba prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru. Více k ceně – viz. přednáška č.6: Cenová politika.

Více k umístění – viz. přednáška č.7: Distribuční politika. 4P- Místo Místo uvádí, kde a jak bude produkt prodáván, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy. Více k umístění – viz. přednáška č.7: Distribuční politika.

4P- Propagace Propagace říká, jak se spotřebitelé o produktu dozví: Přímý prodej Public relations Reklama Podpora prodeje Více k propagaci – viz. přednáška č.8: Marketingová komunikace a propagace.

4P – z pohledu kupujícího Philip Kotler ve svých publikacích uvádí, že k tomu, aby byl marketingový mix správně používán, se na něj marketér nesmí dívat z pohledu prodávajícího, ale z hlediska kupujícího. z produktu se stane zákaznická hodnota (Customer Value), z ceny zákazníkova vydání (Cost to the Customer), místo se přemění na zákaznické pohodlí (Convenience), z propagace se stane komunikace se zákazníkem (Communication). „Zákazník požaduje vysokou hodnotu, nízkou cenu, velké pohodlí a komunikaci, nikoliv propagaci.“

4C Cílem koncepce 4C je zajistit pro určitou skupinu zákazníků řešení jejich potřeb. 4P se mění ve 4C: 4P 4C Výrobek Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Cena Náklady pro zákazníka (customer cost) Distribuce Dostupnost řešení (convenience) Komunikace Komunikace (communication)

Marketingový mix v praxi

Příklad úspěšného marketingového mixu - Kofola PRODUKT zbytky po mletí kávy „oprášený“ produkt CENA úroveň Pepsi a Coca cola DISTRIBUCE restaurace točená limonáda KOMUNIKACE vtipné zapamatovatelné reklamy

Příklad marketingového mixu z bankovnictví – kreditní karta ČSOB Kreditní karta není vázána na běžný účet, má samostatný úvěrový účet Klient má na kartě úvěrový limit, čerpá peníze banky Klient se sám rozhoduje, kolik peněz bude splácet (vždy musí uhradit pouze povinnou minimální splátku) Platební nástroj a půjčka v jednom Bezúročné období – až 45 dnů (peníze pro klienta zdarma) Široké využití karty – platby v obchodech, výběry z bankomatu, převod peněz na běžný účet, nákupy na internetu Volitelné datum splatnosti Minimální splátka 5% z vyčerpané částky

4P- kreditní karta ČSOB I. PRODUCT CO? PRICE ZA KOLIK? PLACE KDE? PROMOTION JAK?

4P- kreditní karta ČSOB II. PRODUCT karta elektronická nebo embossovaná služba cash back (výběr peněz na pokladně u obchodníka) převod peněz na běžný účet použití karty na internetu bezúročné období pro všechny transakce prodloužená záruka, pojištění PRICE srovnatelný úrok 1,6% měsíčně snížení úrokové sazby bez poplatku za vedení karty na 1.rok poplatek za výběr z bankomatu ČSOB 6Kč+1% flexibilní a nízké splátky (5% z dluhu) PLACE pobočky (dostupnost, kvalita, servis) direct mail telemarketing (Call centrum) PROMOTION karta, kterou je dobré používat protože ... dává přehled vašich soukromých financí a opakovaně vám zdarma půjčuje peníze a šetří váš čas pohodlí - bezpečný a jednoduchý platební nástroj peníze stále k dispozici karta v balíčku s běžným účtem (ke kontu) propagační letáky, brožury

Diskuse, otázky