AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

PROJEKT EU „Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života“ CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 03 ČLOVĚK A PŘÍRODA.
ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální spravedlnost,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Ochrana, přerozdělování,
Friedrich Fröbel ( ).
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Hra hračky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
DĚTSKÁ HRA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Hrové chování.
SZŠ a VOŠZ Zlín Vývoj dětské hry Zdravotnický asistent, druhý ročník
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
VY_32_INOVACE_ZB04_2764TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Přetrvává stejný postoj k dítěti
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
2. Pojetí dítěte a dětství v historickém kontextu, počátky a vývoj institucionálního vzdělávání u nás PRAVĚK Dítě jako pokračovatel rodu, nulová hodnota.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
VY_32_INOVACE_ZB04_3264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Hračky Zbožíznalství 3. ročník Hračky - slouží ke hře dětí i dospělých - mají za úkol u dítěte: a) upoutat jeho pozornost b) zabavit jej c) rozvíjet.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY 2. část Mgr. Irena Kudláčková.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Děti a sport Jazyk a řeč.
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Základní pojmy speciální pedagogiky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vývoj dětské hry.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: hra, hračka, funkčnost, stimulace, poznávání, hygiena, estetika, vada HRAČKA VY-32-INOVACE-PED-215

významná podmínka hry hlavně u mladších dětí podněcuje fantazii, tvorbu podle fantazie vazby jsou hlavně na hračky vyrobené a vysněné umění vyřadit hračku

z vývojového hlediska rozlišujeme hračky pro předškolní věk, mladší, střední a starší školní věk (toto hledisko však není jednoznačné, protože je nutné respektovat i individuální rozdíly mezi dětmi a pohlavím) hračka musí vždy odpovídat fyziologickému vývoji dítěte nemá být zdravotně závadná

dle různých kritérií rozlišujeme: hračky pro hry námětové, dramatizující, konstruktivní hračky pro hry s pravidly (je možno využívat různý didaktický materiál) hračky a pomůcky pro pohybové hry hračky podle druhu rozvíjené psychické funkce (představivost, paměť, pozornost, …)

dělení hraček  hračky hotové, vyrobené někým jiným (nemají jednoznačně kladný vliv)  hračky vlastní výroby  náhodně vyhledané předměty (kámen,dřevo)

znaky hraček: funkčnost (jen pro tuto hru vs. variabilita, rozličnost) citová přitažlivost (přináší radost) trvanlivost (pro běžnou manipulaci)

funkce hraček: a) stimulační (např. motoricky, manipulace s ní) b) poznávací, rozvíjející c) socializační (více dětí si hraje, půjčuje jednu hračku) d) diagnostická - hlavně v psychiatrii e) terapeutická f) výchovná - důležitá je i péče o hračku

požadavky na hračky: hygienické (zvlášť u mladších dětí – pozor na bezpečnost a materiál) pedagogické (hračka má zprostředkovávat nové poznatky a tematikou odpovídat zkušenostem dětí) estetické (má vychovávat pro vkus a cit pro krásu, umělecké ztvárnění má vycházet z pochopení dětské představy, tzv. estetično spojené s funkčností, hračka se má stát pojítkem mezi představou a skutečností)

z hlediska společenského a technického rozvoje mají dnes významné místo elektrotechnické a elektronické hračky a stavebnicové modely nejčastější vady hraček: nevhodné umělecké ztvárnění, malá trvanlivost hračky, hračka nevede dítě k přemýšlení o funkčních vztazích, neposkytuje podněty k rozvoji (ač je nákladná, atraktivní)

POUŽITÉ ZDROJE: DOSTÁL, A. M., OPRAVILOVÁ, E.: Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, OPRAVILOVÁ, E.: Dítě si hraje a poznává svět. Praha: SPN,1988 KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. a kol. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003