Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematická logika Použití Výrok Pravda a nepravda Logické funkce
Advertisements

Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Složené výroky Autor:Mgr. Petr Vanický kód.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_236 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_239 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_247 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_230 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výroková logika (analytické myšlení, úsudky)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Logické funkce Vypracoval:Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_312 Název školyGymnázium,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_146 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_339 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_128 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_127 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_145 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_238 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní logické spojky.  Výrokem rozumíme každé tvrzení tedy (oznamovací větu), o kterém můžeme rozhodnout zda je pravdivé či nikoliv.  Je-li pravdivé.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_227 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_223 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_240 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_250 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_053 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_222 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Petr Křížek PředmětChemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
minimalizace kombinační logické funkce Karnaughovou mapou
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_228 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 4.4. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s funkcemi A a NEBO a jejich využití -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

POUŽITÍ FUNKCÍ A, NEBO

POUŽITÍ FUNKCÍ „A“ A „NEBO“ V případě, že potřebujeme vyhodnocovat více podmínek najednou, se samotnou funkcí KDYŽ si nevystačíme, Příkladem může být situace, kdy potřebujeme současně vyhodnotit věk i pohlaví, Tedy chceme např. vybrat všechny zaměstnance, kterým je více jak 40 let a jejich pohlaví je muž.

VÝROKOVÁ LOGIKA Abychom se mohli vrhnout do použití logických funkcí A a NEBO, měla by nám být jasná kapitola z matematiky jménem „Výroková logika“, Zejména část, popisující konjunkci „výrok1 a výrok2“ a disjunkci „výrok1 nebo výrok2“, Výrok1 i výrok2 mohou být pravdivé i nepravdivé, Výsledkem je vždy pravdivost nebo nepravdivost celého výrazu, Konjunkce je pravdivá, pokud oba výroky jsou pravdivé, Disjunkce je pravdivá, pokud alespoň jeden z výroků je pravdivý.

ZÁPIS PODMÍNKY Převedeno do řeči programu Excel, vypadá zápis funkce A následovně, A(podmínka1; podmínka2), V případě, že obě podmínky jsou pravdivé, je výsledkem PRAVDA, Jakmile je alespoň jeden z výroků nepravdivý, je výsledkem NEPRAVDA, Zápis předešlého příkladu bude vypadat následovně: =A(C2>=40; D2=„m“) Podle uvedeného zápisu funkce A, bude v příslušné buňce hodnota PRAVDA pouze u mužů s věkem větším nebo rovno než 40, U ostatních zaměstnanců bude v příslušných buňkách NEPRAVDA.

ZÁPIS VÍCE PODMÍNEK Co ale v případě, že podmínek pro vyhodnocení je více, Pak zápis funkce A vypadá následovně: =A(podmínka1; podmínka2; podmínka3; podmínka4; …) I v tomto případě platí, že všechny uvedené podmínky musí být pravdivé, aby výsledkem byla PRAVDA, Př.: =A(C2>=40; D2=„m“; E2=„Tachov“) Uvedený příklad řeší situaci, kdy potřebujeme zjistit zaměstnance, jehož věk je větší nebo rovno než 40 let, pohlaví muž a trvalé bydliště Tachov.

FUNKCE NEBO Použití funkce NEBO je velmi podobné funkci A, Rozdíl je pouze při vyhodnocování, Aby výsledkem funkce NEBO byla PRAVDA stačí, aby pouze jedna z uvedených podmínek byla pravdivá, Zápis funkce vypadá následovně: =NEBO(podmínka1; podmínka2) V případě vyhodnocování více jak dvou podmínek, vypadá zápis takto: =NEBO(podmínka1; podmínka2; podmínka3; …)

KOMBINACE FUNKCÍ „KDYŽ“, „A“ A „NEBO“ Využití samotné funkce A a NEBO není tak velké, Spíše narazíme na situaci, kdy funkce A bude součástí funkce KDYŽ, Příkladem může být součet zaměstnanců, kteří splňují nějaké kritérium, =KDYŽ(A(C2>=40; D2=„m“; E2=„Tachov“); 1; 0) Výsledkem příkladu budou jedničky v buňkách splňujících dané kritérium, v těch ostatních budou nuly, Sloupeček s nulami nebo jedničkami sečteme, Výsledná hodnota nám řekne, kolik řádek (zaměstnanců) splňuje dané kritérium.

KOMBINACE FUNKCÍ „KDYŽ“, „A“ A „NEBO“ Z uvedeného příkladu vyplývá, že funkce programu Excel se dají různě kombinovat, Vnitřní funkce vždy vrací hodnotu funkci nadřazené, Kombinací funkcí můžeme dosáhnout větších možností, než nám nabízí samotné funkce.