Máme devět mincí, které jsou k nerozeznání. Víme však, že jedna z nich je falešná a že je lehčí než ostatní. Umíte ji určit pomocí rovnoramenných vah jen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Pro bystré hlavy ! Máte dva džbány, pětilitrový a třílitrový a neomezený zdroj vody. Dokážete odměřit čtyři litry? Nevíte ? – Zkuste nápovědu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pro velmi bystré hlavy ! Námořník vzpomínal, že při poslední plavbě kolem Evropy vyplouval se svou lodí z Petrohradu za krásného slunečného rána první.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Pan X říká příteli panu Y: „Mám tři dcery. Když vynásobím jejich věk dostanu číslo 72, když sečtu jejich věk dostanu číslo stejné, jako má dům před kterým.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Těžiště tělesa (Učebnice strana 48 – 50)
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Barbora Pacáková Klikni bud na sluníčko nebo na měsíček a začni hrát.
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
KIV/PRO Cvičení Přátelské mince Mějme nově založený stát – Je potřeba vydat vlastní měnu – Uvažujme pouze mince, bankovky zanedbáme Vstup:
Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Měření hmotnosti tělesa
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
„Stroop-Simonov“ test Prostorová varianta. Dobrý den, následující elektronický test obsahuje 8 částí. Nejdřív, prosím, uveďte KÓD, který jste obdržel/a.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Měření hmotnosti.
Víte, jak pomocí doutnáků a zapalovače odměřit čas přesně 45 sekund ?
7.1 Těžnice v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Porovnávání desetinných čísel
2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Prezentace – Matematika
Tady na animaci můžeme vidět jak se ty kontinenty pohybovali
6.1 Výšky v trojúhelníku (rozdělení, názvosloví)
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
48.1 SOUSTAVY ROVNIC Jsou dány dvě lineární rovnice se dvěma neznámými x – 2y = 1 2x + y = 2 Soustava lineárních rovnic se dvěma neznámými Které z uspořádaných.
Sítě rezistorů - úlohy na doma - © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
3.1 Zraková diferenciace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana.
Základní úlohy statiky
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
MATEMATIKA LOGICKÉ ÚLOHY ODKAZY VYUŽITELNÉ V MATEMATICE.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Konstrukce lichoběžníku
Podmíněné pravděpodobnosti
Číslo v digitálním archivu školy
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Jméno autora výukového materiálu
Řešení slovních úloh rovnicemi
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Matematická rozcvička
Řešení slovních úloh rovnicemi
Kurz algoritmizace a programování v jazyce C
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_18_09_slovní úloha
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DESETINNÁ ČÍSLA.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
VY_32_INOVACE_60_M- SLOVNÍ ÚLOHY
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.26_Cas Datum: 12.
Tvorba webových stránek na google – Sites (2.)
Transkript prezentace:

Máme devět mincí, které jsou k nerozeznání. Víme však, že jedna z nich je falešná a že je lehčí než ostatní. Umíte ji určit pomocí rovnoramenných vah jen na dvě vážení ? Nevíte ? – Zkuste nápovědu Pro bystré hlavy !

Porovnáváme jen určitý počet mincí. Kolik asi ? Nápověda Správná odpověď zde !Zpět k zadání

Na první vážení porovnáváme: 3 mince vlevo 3 mince vpravo 3 mince zůstanou mimo váhu - Váhy se převáží vpravo, vlevo, nebo zůstanou v rovnováze, podle toho vybereme trojici mincí pro druhé vážení. Řešení úlohy: Zpět k zadání Na druhé vážení porovnáváme: 1 mince vlevo 1 mince vpravo 1 mince zůstane mimo váhu - Váhy se převáží vpravo, vlevo, nebo zůstanou v rovnováze