Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace byla vytvořena
Advertisements

Hardware- počítačové komponenty
Počítačová skříň Základní deska Procesor Operační paměť Zdroj napětí
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Davy v počítačové grafice
VÝPOČETNÍ PROGRAM AUTOŘI Ing. Ondřej Šikula, Ph.D. Ing. Josef Plášek
PCI Express pro grafické karty. Jde o propustnost současné čipsety mají šířku pásma ca 5,96 GB/s AGP 8x dosahuje 1,99 GB/s PCIe x16 má dosahovat až 8.
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
Procesor Procesor neboli CPU je v informatice základní součást počítače, která vykonává strojový kód spuštěného počítačového programu. Ten je.
Procesory Filip Skulník.
ZÁKLADNÍ DESKA.
Základní součásti PC Základní Škola.
Hardwarová implementace Petriho sítí Vlastní HW implementace a syntéza.
Zpracování programu programovatelným automatem. Zpracování programu na PA se vykonává v periodicky se opakujícím uzavřeném cyklu, tzv. scanu. Nejprve.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Vícevrstvé neuronové sítě.  Neuronové sítě jsou složeny z neuronů tak, že výstup jednoho neuronu je vstupem jednoho nebo více neuronů  Propojení neuronů.
Informatika I 7.a 8. hodina 4. týden.
Technické prostředky informačních systémů 4. Týden – Sběrnice.
Call of Duty: Black Ops je akční počítačová hra z pohledu první osoby.
S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.
Z čeho se skládá počítač
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření květen.
Grafický akcelerátor. Grafické karty mají za sebou dlouhý vývoj.
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla.
Procesory. Co je procesor?  Procesor je jedna ze základních součástí počítače (laicky nazýván mozkem počítače). Probíhají v něm všechny hlavní operace.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Základní deska MSI Lunick Destin Ondongo 2ITb. Obsah Informace Procesor Čipset Vybavenost rozhraními (sběrnice a konektory), základní charakteristika.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Hardware Vypracoval: Patrik Bejček.
HARDWARE.
Thang Bui Toan 4.B. Co je software ?  Software je něco, co není hardware  je programové vybavení počítače (sada všech počítačových programů umístěných.
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
Napsal: Michal Straka Třída: 3IT Rok: 2012/2013. OSNOVA Úvod – Co je to GPU? Historie firem AMD Radeon Nvidia Porovnání výkonu Závěr.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Hardware 2.
Jaroslav Krahula.  OSC - ? ROM - ? RAM - ? Č/Č - ? CPU - ? ŘS - ? SP - ? LPT -?
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_152_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Interactive Relighting of Dynamic Refractive Objects Tomáš Šváb & Adam Dominec.
Jak pracuje počítač Název školy
Architektura počítače
Moderní Grafické karty.
SKLADBA PC 7 OP VK VYT 2.7 Grafická karta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výrok „Vypadá to, že jsme narazili na hranici toho, čeho je možné dosáhnout s počítačovými technologiemi. Člověk by si ale měl dávat pozor na takováto.
Hardware osobních počítačů
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Hardware 1.
Počítače XII - GPU Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Základní hardware počítače
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Neuronové sítě.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
Překladače Optimalizace © Milan Keršláger
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_01_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Složení PC Anotace:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní desky Marek Kougl 1.L.
Grafické karty Klaudie Mazůrková 6.A
Grafická karta
Procesor Procesor (CPU – Central Processing Unit) je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Neuronové sítě.
Transkript prezentace:

Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek

Grafický procesor - GPU Stejně jako CPU, i dnešní GPU mohou vykonávat instrukce nad grafickými daty GPU je výkonnější něž klasické procesory – velká paralelizace výpočtu

Grafický procesor - GPU V GPU jsou dvě programovatelné jednotky: vertex a pixel shader Vertex shader (VS) pracuje nad vrcholy geometrie, pixel shader (PS) s pixely

GPU

Omezení shaderů Vstupních registrů pouze 16 – 4D vektorů Výstup lze zapsat do 4 textur: maximálně 16 skalárních hodnot Omezené množství globálních proměnných: VS: 256 registrů PS: 32 registrů (+ textury) Maximální délka programu: VS: 256 instrukcí PS: 96 instrukcí

Problém neuronových sítí Učení neuronových sítí znamená úpravy vah jednotlivých neuronů – tento úkol se pro GPU nehodí Vybavovací fáze je naopak na GPU snadno implementovatelná, protože se jedná o maticový součin – matice vah a vstupní vektor

Využití shaderů I. Ve VS počítáme výstupní vektor U dvouvrstvé sítě i nelinearitu první vrstvy Váhy naučené sítě jsou načteny do konstantních registrů VS jednotky Vstupní vzory načítány z vertex bufferu Výstup zapisován do jednotky PS

Využití shaderů II. V PS aplikujeme výstupní nelinearitu neuronu PS zapisuje 16 výstupních hodnot do 4 textur Data jsou pak staženy do RAM

Implementace neuronové sítě Dokázali jsme implementovat vybavovací fázi úplné dopředné sítě s jednou nebo dvěma vrstvami Samotný výpočet – vybavení – zabere zanedbatelný časový úsek Největší časová ztráta je při stahování dat z grafické karty do operační paměti - to je výrazně rychlejší na PCI-Express

Výkon naší implementace Testovací sestava: AMD Athlon XP s grafickou kartou ATI Radeon 9600XT Výsledky jsou znatelně závislé na konfiguraci systému (CPU vs. GPU) GPU může být až 10x rychlejší než CPU Zrychlení se projeví zvláště na sítích se dvěma vrstvami

Pohled do budoucna Využití shaderů verze 3.0 dnes již hodně rozšířený model odbourává omezení předchozích verzí Využití hardware instancingu vícenásobné generování stejné geometrie Daleká budoucnost a shader model 4.0 fáze učení na GPU

Děkujeme za pozornost!