Finanční instituce a zdravý selský rozum 27. 6. 2014 Patrik Nacher, www.bankovnipoplatky.com www.bankovnipoplatky.com.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Kudy vlastně putují peníze
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Prezentace pro Forum 2013, SME Union
VY_62_INOVACE_1_2_09 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Platební karty I.
Ekonomická gramotnost
JJ Mois Année Notebook pro studenty VŠ Informační materiál určený pro studenty Nabídka od
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Mikroekonomie I Bankovní soustava, tvorba peněz a trh peněz
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Váš silný partner ve světě realit
Mezinárodní konkurenceschopnost, její faktory a aplikace na ČR
Produkty finančního trhu
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kdo jsme? Online byznys děláme přes 12 let Provozujeme 340 sportovních webů Naši reportéři vidí sportovních zápasů ročně.
MODELY DISKRÉTNÍ VOLBY 3. cvičení
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
Jak si studenti představují ideální banku 21. století.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Agregátní poptávka a nabídka
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Kouzlo placeného poradenství!
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Talent marketingových komunikací. O firmě / instituci Armovna a ohýbárna betonářské oceli Zlínský, Jihomoravský, Olomoucký kraj, Pováží v SK MANAG, Pozemní.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Platit se dá i jinak než penězi
 banka byla založena v lednu roku 1990  tehdy se jednalo o státní peněžní ústav, který byl 5. března 1992 transformován na akciovou společnost  v červenci.
Ing. Patrik Nacher  je nutné je splatit i s úroky  brát si je zodpovědně, stejně obezřetně, jako když někomu sám půjčuji 
Hofmanová Dagmar Kučerová Eva GardenServices 1.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
MBank Maximum výhod a pohodlí ??? PETRA NGUYENOVÁ ma381.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
JJ Mois Année Notebook pro studenty VŠ Informační materiál určený pro studenty Nabídka od
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
Než začnete podnikat Kdo je můj klient. Kdo je můj klient? S touto otázkou souvisí spousta dalších: Jak velký je „můj trh“? Je tam pro mě místo? Kolik.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_12 Název materiáluBěžný účet,
Ing. Veronika Dostálková MBA ZADLUŽOVÁNÍ Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Kam s penězi, aby nezahálely
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Hospodářský cyklus Pavel Seknička.
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
DUM I. / 10. měsíce Bc. Zdeněk Klíma.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Peníze, Bankovní účet, internetové.
KALENDÁŘ.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_PRVOUKA
Předmět: prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Čas 2.část
Hospodářský cyklus TNH 2 (S-3)
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Návod k použití 1 Odstraňte čáry a texty, které nepotřebujete. 2
MAJETEK V PODNIKU A ZDROJE FINANCOVÁNÍ
Transkript prezentace:

Finanční instituce a zdravý selský rozum Patrik Nacher,

Myšlenka dne Americký komik Will Rogers řekl: Za celou lidskou historii existují tři velké objevy: oheň, kolo, banka.

Některé paradoxy finančního světa: VINÍK A OPAČNÝ NÁSLEDEK. HODNOTY A VLIV. VLIV A ZÁVISLOST NA STÁTU. VIRTUÁLNÍ SVĚT A REÁLNÝ BANKROT. NEJBOHATŠÍ A NEJZADLUŽENĚJŠÍ.

Některé paradoxy spotřebitelské ŠKODÍ, ALE PRODÁVAT SE MŮŽE. NEZADLUŽOVAT, ALE UTRÁCET. MODERNIZACE, ALE KRATŠÍ ŽIVOTNOST. VÝVOJ MEDICÍNY, ALE NEJSOU ZDROJE.

Vývoj člověka Homo habilis Homo erectus Homo sapiens sapiens Homo economicus Homo debitor

Negativní motivace (byť logická) k zadlužení Charakter člověka (závist, srovnávání, lákadla) Čas (jsme smrtelní)

Finanční gramotnost a zdravý selský rozum Známe ze škol: Znalostní Procesní Chybí: Etika, morálka Intuice, zdravý selský rozum

Úvěr Je nutné splatit a k tomu něco navíc, je nutné si je brát obezřetně jako kdybychom sami někomu půjčovali, zbytečné úvěry zmenšuje svobodu, zbytečný úvěr nezvyšuje naše bohatství.

Investování, spoření Neexistuje investice bez rizika, neexistuje zázračná investice, zázračná možnost zbohatnutí, diverzifikace investic, binární opce.

Banky a zdravý selský rozum Dlouhodobě udržitelný vývoj versus krátkodobé zisky aneb skutečně nám technika pomáhá? Jiný úhel pohledu: Technologický vývoj a pokrok nám pomáhá, ale zároveň nás oslabuje a svazuje, snižuje naše smysly, vnímání. Zvyšuje naši lenost a pohodlnost. Chtějí banky takové klienty? Robotické funkce snižují personální náklady bank, ale zvyšují odosobnění služeb. Mohou vznikat jednotlivé, dílčí nespravedlnosti vůči jednotlivým klientům, které robot (počítač) nedokáže rozlišit a odlišit. Je to správně? Neosobní přístup živých zaměstnanců, servilní, ale přitom chladný, naučené postupy, robotické jednání, automatizované rozhodování. Často v rozporu s marketingovými a reklamními kampaněmi. Cítí se pak klient dobře?

Banky a nezdravý selský rozum Nepřesné informace na webu, polovičaté informace v reklamách, zvýraznění jen pozitivních atributů a naopak relativizace těch nepříjemných informací. Proč? U finančních produktů jde o vztah na dlouhou dobu, tam se chytristika nevyplácí. Jazyková ekvilibristika u poplatků či hospodářských výsledků. Je normální, že doba konjunktury je vystřídána dobou poklesu. – posun z 6 Kč na 5 Kč = snížení poplatku – posun z 2 Kč na 5 Kč = sjednocení ceny služby – meziroční zvýšení zisku = meziročně došlo k 10% zvýšení zisku – meziroční snížení zisku = banka i přes krizi dokázala vytvořit zisk ve výši 7 mld. Kč

12 Kolumbie / Helm Bank 12 Rebranding poboček, které mají působit na všechny lidské smysly Využití barev a obrázků Použití hudby, která má vliv na chování klientů Využití vůní Zdroj:

13 Kanada / North Shore Credit Union 13 Inovativní design poboček Krb s ohněm, křesla, fontána, vlhké ručníky, hudba, bar s kávou a dalšími nápoji, dětská zóna, minigalerie apod. Přesun ke komplexnímu finančnímu poradenství Zdroj:

14 Singapur / FRANK 14 Retailové obchody, 130 designů karet pro mladé lidi Limitované či jedinečné (1 ks) edice Slevy v obchodech, při skupinových nákupech větší Možnost vytváření spořicích cílů ve svém účtu Zdroj:

15 USA / Umpqua Bank 15 Komunitní pobočky Interaktivní zeď zobrazující finanční nástroje a produktové informace i video umělců Nabídka produktů od místních obchodníků Káva, web Hotline přímo na prezidenta banky Zdroj:

16 Španělsko / La Caixa 16 Bezkontaktní bankomaty a platby Videa pro sluchově a speciální klávesnice pro zrakově postižené Internetové bankovnictví v 19 jazycích a s 900 operacemi Vlastní „store“ s 40 mobilními aplikacemi Zdroj:

17 Brazílie / Banco Bradesco 17 Nová hi-tech pobočka v Sao Paulo Bankomat ověřuje biometrické údaje (otisk ruky) a posílá výpisy do u Digitální avataři s možnosti přepnutí na „živého“ člověka Ovládání přes dotykové obrazovky Robotický uvaděč Zdroj:

18 Libanon / Bank Audi 18 Koncept pobočky bez personálu „Novo“ Využití bankomatů k různým transakcím – vybírání peněz, vkládání peněz a šeků, přístup k účtu apod. Možnost prohlížet si bankovní produkty a služby online včetně objednání na místě Možnost konzultací přes videokonference v soukromé místnosti Zdroj:

Kalendář neochoty pro věci nové Neochotných manažerů velkých společností, bank, pojišťoven či úředníků, kteří permanentně nemají čas, poté, co se pevně usadili do svých funkcí, je kolem nás spousta. Pojďme se podívat na jejich kalendář:

Leden povánoční akce, administrace předchozího kalendářního roku, zimní dovolená Únor příprava nových projektů, vyhodnocení minulé sezóny, reporty, brandstormingy Březen jarní prázdniny, příprava na letní sezónu, jedno jednání za druhým Duben projekty team buildingu, reporty za předchozí rok, mítingy, vyhodnocení a později přehodnocení prvního kvartálu na základě výsledků poslední dekády března Květen není se na co vymlouvat, příprava na letní dovolenou Červen letní dovolená jedné části firmy / vedení firmy (bez druhé nemůže o ničem rozhodnout) Červenec letní dovolená druhé části firmy / vedení firmy (bez první nemůže o ničem rozhodnout) Srpen nahromadění práce po letních dovolených, příprava na předvánoční sezónu Září zahájení nové sezóny, příprava rozpočtu na další rok, reporty Říjen příprava na předvánoční obchodní shon, kontrola první varianty budgetu Listopad předvánoční obchodní shon, reporty, schválení konečné verze budgetu Prosinec předvánoční obchodní shon, vánoční svátky, přepracování schválené verze budgetu

Rozloučení S dobrými nápady choďte do firem v květnu. Vynaleznete-li lektvar nesmrtelnosti, zlikvidujete půjčky. Chcete-li se odlišit, používejte zdravý selský rozum. Děkuji za pozornost.