Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: Český jazyk Ročník: 5.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
Větné členy a věty vedlejší podmět a přísudek
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Přírodověda Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_Čj8_ZÁKLADNÍ.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM17 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –několikanásobný.
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Geometrie Ročník : 5.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
Téma: Český jazyk 5. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní větné členy - podmět
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5. Téma: Podmět a přísudek Autor: Jana Kamená

Kruciš, kruciš! Pořád jaksi nemůžu najít, co to ten podmět a přísudek vůbec je. Pojmenuj chlapce na obrázku a zkus mu sám vysvětlit, co je to podmět. Jak ho ve větě poznáš? Co musí o podmětu platit? Jakým slovním druhem bývá nejčastěji zastoupen? Postupuj stejně i při vysvětlení přísudku. Podmětem bývá většinou podstatné jméno vždy v 1. pádě. Ptáme se KDO? CO? a přísudkem. Přísudkem bývá obvykle sloveso a vypovídá, co podmět dělá, co se s ním děje nebo jaký je.

Najdi k podmětu vždy jeden vhodný přísudek. S každou dvojicí utvoř větu. podmětpřísudek televize se zlomila prázdniny se rozjíždí tužka vysílá auto začaly slunce pálí

Vymysli větu, ve které všechna slova začínají stejnou hláskou ( např. Otylá opice Ofélie oknem očarovala okouzlujícího opičáka Olina.) Podtrhni podmět a přísudek. ___________________________________________________________________ Dubnové ráno Na východě vysvitlo ________. Po dvoře hopsal ___________. ________ vyzpěvoval u nové budky. ________ se ozývala z blízkého lesa. Vysoko nad polem jásal _________. Doplň věty vhodnými podměty. Podtrhni podmět a přísudek. Podmět rovnou čarou. Přísudek vlnovkou. Připomeň si, jak se ptáme na podmět ?

Podtrhni základní skladební dvojice. Urči mluvnické kategorie přísudku a utvoř infinitivy. Komety putují po oběžné dráze kolem Slunce. Nemluv tak nahlas ! I já bych tam ráda byla. Všechna mláďata si ráda hrají. Skupiny dětí postávaly před školou. osobačísločas způsob infinitiv __________

V jednotlivých větách najdi název živočicha. Každý použij ve větě jako podmět. Do tábora běžte lesem! Příkop i cestu zaplavila voda z blízkého potoka. To křeslo nemá jednu nohu! Na Štědrý den míváme k večeři kapra se salátem. Ten muž drze bral všechno, co viděl. ____________________________________________

Ve větách podtrhni podmět a urči, jakým slovním druhem je zastoupen. Kdosi tiše zaklepal. ______________________ Neznámý se dostal dovnitř oknem. _______________ Oba jsme přijeli na kole. ______________________ „Výborně“ skandovali diváci. ____________________ Ozvalo se hlasité bum. _____________________ Slovní druh

Použité zdroje 1) URL [cit ] Obrázky: Literatura: 1) HORÁČKOVÁ M., HUDÁČKOVÁ P., KOŠŤÁK J., KULHAVÁ M., NEČASOVÁ R.- Český jazyk, pracovní sešit pro 5. ročník základní školy: 1. vydání Brno: Didaktis:str