Mgr. Kamila Klemešová. Klíčové koncepční dokumenty (strategie, programy) Na všech řádovostních úrovních (ČR, kraj, ORP, obec/město, příspěvkové organizace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Strategický plán rozvoje města Tišnov Úvodní prezentace
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Regionální politika RP ČR.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Obec Tisá Program rozvoje. PROČ ? Zákonná povinnost Požadavek občanů Dané předpoklady obce.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Datum: Zpracovala: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Program „Yes, I do“ Strategie pro jazykové vzdělávání v MSK do roku
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Kulatý stůl pro NNO k problematice přípravy NRP Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Místní plán inkluze + OP VVV
TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Strategie regionu, obce
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Intenzivní podpora škol
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Mgr. Kamila Klemešová

Klíčové koncepční dokumenty (strategie, programy) Na všech řádovostních úrovních (ČR, kraj, ORP, obec/město, příspěvkové organizace) snaha o vyšší efektivitu Strategie: ▫ Dokument, který popisuje cíle a výchozí stav a určuje způsob, jakým má být definovaného cílového stavu dosaženo ▫ Určení základních dlouhodobých cílů subjektu, způsobu jejich dosažení a alokace zdrojů nezbytných pro uskutečňování těchto cílů

Evropská charta regionálního plánování ▫ Výbor ministrů Rady Evropy (1985) ▫ Základní cíle:  Vyvážený sociálně-ekonomický rozvoj regionů  Zlepšování životních podmínek  Zodpovědné zacházení s přírodními zdroji a ochrana životního prostředí  Racionální využívání území V ČR pomalá implementace ▫ Účelový boom až po roce 1998 (předvstupní programy EU) Dnes v EU přijímáno jako standardní postup

Koncepční dokumenty: ▫ Strategické – platnost po delší období (10 – 15 let) strategie (bez konkretizace financí) ▫ Taktické – platnost po kratší období (např. 5 let) programy (konkretizace aktivit a financí, vazba na rozpočty) Cyklus strategického řízení: ▫ Strategická analýza ▫ Strategický výběr (Návrh strategie) ▫ Implementace strategie

 Charakteristika daného území, zachycení vývojových trendů na základě statistických ukazatelů či dalších šetření, porovnání území s jinými referenčními jednotkami (kraj, ČR, EU)  Účelová, dynamická a problémově orientovaná  Míra podrobnosti – dle územního rozsahu dokumentu (kraj x mikroregion x město)  Součástí je také SWOT analýza!

 Klíčová (invenční) fáze procesu  Hledání, vytváření a formulování možných variant cest k dosažení globálního cíle strategie vize, strategické cíle  Výběr strategických možností priority, osy, opatření  Kvantifikace, monitoring a hodnocení

Výběr priorit ▫ Význam ▫ Proveditelnost ▫ Propojenost na ostatní cíle ▫ Čas Diskuse v pracovních (akčních) skupinách, schvalování v řídící skupině (např. rada města) Čím užší zaměření, tím efektivnější realizace Priority – strategické cíle – opatření (aktivity)

Typické prioritní oblasti ▫ Podnikání a zaměstnanost ▫ Urbanismus a bydlení ▫ Sociální rozvoj, vzdělávání ▫ Cestovní ruch, regionální marketing a image města ▫ Dopravní a technická infrastruktura ▫ Životní prostředí ▫ Kultura, sport, volný čas ▫ Vnější vztahy regionu (meziregionální spolupráce, mezinárodní spolupráce)

Strategický cíl ▫ Představuje směrný ukazatel pro rozvoj regionu a informaci o stavu, kterého by mělo být dosaženo realizací navržených rozvojových aktivit Opatření (aktivity) ▫ Specifická cesta (program, projekt), jejímž prostřednictvím je dosahováno strategických cílů ▫ Identifikace a konkretizace klíčových výsledků ▫ Je možné je kvantifikovat (kontrolovat prostřednictvím indikátorů) ▫ Musí být realistické a dosažitelné

 Převod strategie do praxe  Navazuje na akční plán ◦ Harmonogram konkrétních aktivit ◦ Identifikace zodpovědnosti subjektů ◦ Vyčleněné prostředky, konkrétní kroky  Dlouhodobá realizace, nutná politická podpora

Odpovědět na otázky s pomocí prostudování Ú zemně analytických podkladů (ÚAP) daného ORP

 K čemu slouží ÚAP? Pro koho jsou určeny a jak často se aktualizují?  Jsou strategické plány měst nestranné, nebo jsou to jen plány „elitní skupiny“ sedící v té době ve vedení?  Je vhodné, aby podobný typ dokumentů zpracovávala externí firma?  Kdo financuje tvorbu ÚAP a RURÚ (Rozbor udržitelného rozvoje území) a kdo dohlíží na kvalitu jejich zpracování?  Kdo má vliv na strategické plánování města? Jen úředníci? Nebo i firmy, občané města?  Do jaké míry by se veřejnost měla zapojovat do tvorby koncepčních dokumentů?

 Jaký je názor na objektivnost a správnost dokumentů? Jsou většinou dělány od stolu, nebo dochází ke komunikaci zpracovatele a žadatele, včetně návštěv v terénu, atd..?  Dají se dokumenty jednotlivých ORP využít i pro dokumenty vlastních obcí?  Jaký je reálný dopad ÚAP a RÚRÚ na situaci v ORP?  Existuje vzor, podle kterého jsou vypracovávány ÚAP pro jednotlivé územní celky, aby byla zajištěna jejich kompatibilita a možnost porovnání?

 Jsou všechny nedostatky avizované zprávou RURÚ opravdu nedostatky? A jsou-li, jsou řešitelné?  V řadě rozvojových dokumentů se píše o posilování totožnosti k regionu, jak toho lze dosáhnout?  Podle kterého kritéria jsou vybírány k realizaci jednotlivé problémy v území?  Jsou přínosné pro regionální rozvoj nebo je to jenom další administrativní záležitost?  Jak je v ÚAP zmíněná povodňová problematika? Jedná se pouze o formální informace o možnosti povodní nebo o nastínění možnosti řešení (prosím zaměřit se podrobněji, ne jen jednou větou)  Jaká je aktuálnost jednotlivých RURU po ekonomické krizi?

 Úterní skupina:  Středeční skupina:  Vložte word s odpověďmi na otázky (vložte i odkaz na ÚAP vybraného ORP)

Děkuji za pozornost!