Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy
2 CSR jako způsob našeho podnikání Společenská odpovědnost je způsob podnikání, který přispívá k dlouhodobé udržitelnosti a dlouhodobě udržitelnému zisku. ČSOB chce být dlouhodobě úspěšná. Proto je ČSOB společensky odpovědná. Naším cílem je zvýšení kvality života všech cílových skupin společnosti a podpora její udržitelné budoucnosti, a to prostřednictvím interních procesů ČSOB, pracovního života zaměstnanců a aktivit v oblasti filantropie
3 Vývoj CSR v ČSOB do roku 2006 náhodné filantropické aktivity v útvaru Komunikace 2007 vlastní iniciativa ČSOB – převzetí politiky KBC a jejích klíčových principů převod agendy do útvaru Corporate Office 2008 představenstvo schválilo politiku a řízení CSR ve Skupině ČSOB
4 Krize jako příležitost 2009 finanční krize a omezení rozpočtu vedly k první větší analýze filantropických aktivit zrušení partnerství některých dlouhodobých projektů jasnější a efektivnější zacílení témat rozvoj kreativních a nenákladných CSR aktivit zapojování zaměstnanců do dobrovolnictví a charitativních akcí, intenzivní interní komunikace první ocenění
5 Další milníky rozvoje 2010 interní a externí průzkumy vnímání CSR nastavení komunikačního plánu CSR (interní i externí aktivity) externí kampaň další ocenění
6 Správa a řízení CSR – základní principy propojení koncepce CSR se strategií skupiny role představenstva při definování klíčových cílů a schvalování celkového rozpočtu transparence a reprezentativnost při rozhodování o investicích do filantropických projektů správa agendy a rozpočtu nezávislým útvarem
7 Vnitřní organizace jasná manažerská odpovědnost viditelnost aktivit uvnitř banky úzká provazba s jinými útvary přímá komunikace s představenstvem a gen. ředitelem
8 Role CSR manažera a Corporate Office každodenní operativní řízení programů rozpočet návrh na následující rok analytické rozdělení mezi hlavní jednotky kontrola rozvoj a inovace
9 Expertní skupina předsedá ředitel Corporate Office; členy jsou manažerka CSR a zástupci HR, právního odd., komunikace, segmentů (Retail, SME, Privátní bankovnictví, Korporátní bankovnictví, Poštovní spořitelna) a marketingu posuzuje investice do konkrétních filantropických projektů
10 Řídící tým pro udržitelný rozvoj předsedá generální ředitel; členy jsou dva členové představenstva, ředitelka Komunikace a ředitel Corporate Office; tajemníkem manažerka CSR rozhoduje o strategickém směřování CSR ve skupině a o klíčových iniciativách
11 Role představenstva diskutuje o zprávách o vývoji v oblasti CSR předkládaných manažerkou společenské odpovědnosti vyjadřuje se k výročním zprávám CSR schvaluje celkový rozpočet na aktivity společenské odpovědnosti
12 Zhodnocení modelu řízení agenda svěřena neutrálnímu útvaru s dostatečnou autoritou úzká spolupráce s nejvyšším vedením a klíčovými štábními útvary (komunikace, marketingová komunikace, HR…) vícestupňový model zajišťuje transparentnost rozhodování a podporu napříč bankou
13 Příležitosti pro další rozvoj zafixování rozpočtu CSR jako funkce celkového rozpočtu banky ještě větší zapojení zaměstnanců do jednotlivých projektů více aktivit pro mimopražské útvary a pobočkovou síť prohloubení synergií v rámci Skupiny ČSOB spolupráce s klienty na vybraných projektech
14 Děkuji Vám za pozornost Ondřej Škorpil