21.9.2000www.itg.cz; 1 Úspěšné CRM znamená řízení procesů, lidských zdrojů a technologie Jan Dohnal ITG s.r.o. katedra informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Advertisements

Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Systémová integrace Ing. Roman Danel, Ph.D.
Podnikové informační systémy úvod
managementu znalostí podle
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Podnikové informační systémy Úvod
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Geo-informační systémy
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Zavádění a údržba informačních systémů
Navision se stal součástí Microsoft 11 července Rizika Nasazení IS v malých a středních podnicích Václav Vinklárek Microsoft Business Solutions Česká.
MARKETINGOVÝ MIX.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Informační systémy v personálním řízení
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Architektura IS podporující manažerské řízení 9. MEZINÁRODNÍ KONFERENCE O INFORMATICKÉ PODPOŘE PERSONÁLNÍCH PROCESŮ V OZBROJENÝCH SILÁCH A STÁTNÍ SPRÁVĚ.
Systémy pro podporu managementu 2
CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

www.itg.cz; 1 Úspěšné CRM znamená řízení procesů, lidských zdrojů a technologie Jan Dohnal ITG s.r.o. katedra informačních technologií VŠE

www.itg.cz; % generálních ředitelů považuje své vztahy se zákazníky za jeden z kritických faktorů úspěchu začátku 21. století. (Aberdeen Group) V průměru ztrácejí americké podniky své zákazníky během pěti let. (Harvard Business Review) Zákazníci opouštějí své dodavatele v 68% z důvodů špatné služby a podpory zákazníkům, v 15% pro příliš vysokou cenu, ve 12% z důvodů horší jakosti produktu (Meta Group) 67% transakcí webu je zrušeno, většinou proto, že navigace v nabízeném systému je obtížná nebo chybí kontakt s někým, kdo systém zná podrobně (Jupiter Communiaction) 98% amerických podniků nepracuje s jednotnou a všemi prodejními kanály využívanou interpretací dat o zákaznících, přičemž 95% z nich tvrdí, že to je velmi důležité. (Forrester) Nespokojený zákazník o své nespokojenosti řekne v průměru dalším 8 až 10 lidem (různé zdroje) > CRM není jediný proces ovlivněný internetem

www.itg.cz; 3 Vrcholové vedení podniku a vedení informatiky, Gartner Group... Růst obratu6,2 Růst ziskovosti 6,2 Růst zákaznické loajality6,2 Získání konkurenční výhody6,1 Pokles nákladů5,8 Nové marketingové a obchodní kanály5,6

www.itg.cz; 4 Získat zákazníka informovat zákazníka, investovat udržet zákazníka Kde a kdo jsou naši zákazníci přinášející nejvyšší zisk Jak je nejlépe oslovit? Jak nejlépe identifikovat produkt, který tito zákazníci od nás očekávají? Dodáme jej v čase, který očekává a způsobem, který očekává? Ví vše o našich dalších produktech? > jak budujeme a udržujeme zákaznickou loajalitu? > CRM není nový proces

www.itg.cz; 5 Každý podnik má své CRM technologie procesy lidi zákazník, vlastní CRM, data shromažďována, nástroje, integrace

www.itg.cz; 6 Technologie Jde o rychle rostoucí trh IT řešení, který bude v Evropě v r expandovat (všechny zdroje) Jde o velmi zaplněný trh (400+ dodavatelů), trh velmi rychle se konsolidující (aliance, konsorcia, partnerství). Dynamika tohoto trhu je vytvářena zejména softwarovými firmami (všechny zdroje) Je evidentní vzrůstající propojování s ostatními oblastmi (BI, ERP, SCM), zejména s e-obchodem (všechny zdroje) Řešení CRM se přesune z K/S architektury do architektury opírající se o Web do r a přiláká nové uchazeče z řad dodavatelů (Yankee Group, Aberdeen, Gartner Group, Forrester) >

www.itg.cz; 7 Technologie Forrester, 1999

www.itg.cz; 8 Procesy Cílem je zákaznická loajalita –implementace nových procesů a jejich integrace data –externí zdroje, současný IS ->jeden datový model / sklad uživatelská rozhraní programové vybavení (ERP, jiné) –lidské zdroje >

www.itg.cz; 9 často až během spolupráce se zákazníkem odhadujeme jeho situaci a zjišťujeme bližší informace chybí systém zjišťování informací o spokojenosti zákazníků a údajů o konkurenci; problémy se řeší na manažerské úrovni obecně nemáme dobrou přípravu zakázky chybí řízení týmu ve smyslu dlouhodobého plánovaní lidských zdrojů - kapacitní rozložení lidských zdrojů, spolupráce obchodního oddělení s ostatními útvary je oboustranně nedokonalá slabá připravenost základního projektu v obchodním oddělení obchodníci nevědí, co přesně nabízí zákazníkovi a co zákazník přesně potřebuje začátek vyřizování stížností je efektivní, ale problém je v tom, že "stížnost" nemá v dalším procesu svého vlastníka > Lidské zdroje

www.itg.cz; 10 implementace CRM jako součást informační strategie a ta součástí firemní strategie, McKenna viditelné mezníky; (3-5 měsíců / nikoliv 12-24) McKenna systémový integrátor členem týmu CRM; koncoví uživatelé od počátku projektu manažerská podpora McKenna > znalosti a kompetence v ERP systémech nebo dostatečně silná konzultační část firmy, která bude schopna pomoci při integraci CRM s klíčovými částmi doposud užívaného informačního systému, ohlášené spojenectví nebo alianci s některými z dodavatelů SFA, CSS, EMA zkušenosti…....