MARKÉTA MATOUŠKOVÁ LUCIE ROUBÍČKOVÁ KLÁRA ZAJÍČKOVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Etická hlediska péče o staré občany
Individuální psychologie
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Nač jsou muži ? Evoluce mužských rolí Bc. Kateřina Vlčková 1. NR. Bi - Z.
Žena Když Bůh stvořil ženu, byl už 6 den, pozdě v noci.
Střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.
(CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM…nový projekt…aktuální téma…) CO PŘINÁŠÍ PRAVIDELNÉ ČTENÍ DÍTĚTI? vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem podílí se na emočním.
PSYCHICKÉ STAVY.
Struktura poradenského procesu
Rodina.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Emoce (city).
OSOBNOST.
Těhotenství, dětství a dospívání
Jak pozvat lidi, aby přišli na EXIT klub? Pozvání lidí pozvání je jeden z nejnáročnějších úkolůpozvání je jeden z nejnáročnějších úkolů začátky jsou.
Personální management
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Konflikt sociálních rolí
Infanticida Zabíjení mláďat téhož druhu
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Životní situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Dvoření a sexuální atraktivita
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Judita Vedlová. Definováno v trestním zákoně §199.
Interpersonální přitažlivost
Mladší dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
Evoluce ženské menopauzy aneb k čemu všemu jsou nám užitečné babičky
Tělesné sebepojetí.
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Specifické metody SP LS 2014
Základy sociální psychologie
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Agrese a agresivita.
pochází z rodiny maďarského židovského obchodníka narodil se 7. února roku 1870 ve Vídni jako druhé ze šesti dětí jako dítě byl v ohrožení života, když.
Fyzický vývoj – vývoj mozku
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Teorie a přístupy v SP 6.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Struktura poradenského procesu
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Strategie udržení si partnera
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
psychologie osobnosti - motivace
Ekonomie 1 Magistři Čtvrtá přednáška Analýza trhu zápůjčních fondů
Vztahy mezi pohlavími Volba životního partnera
Evoluční hledisko v sociální psychologii
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Psychologie dospělých
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Phdr.Hana pazlarová, ph.d
Rodičovství biologické a pěstounské
Lidská přitažlivost.
Transkript prezentace:

MARKÉTA MATOUŠKOVÁ LUCIE ROUBÍČKOVÁ KLÁRA ZAJÍČKOVÁ PŘÍČINY LÁSKY JAK SE CHOVÁME V INTIMNÍCH VTAZÍCH MARKÉTA MATOUŠKOVÁ LUCIE ROUBÍČKOVÁ KLÁRA ZAJÍČKOVÁ SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE II PSY 108 16. 5. 2006

TEORIE SMĚNY V DLOUHODOBÝCH VZTAZÍCH TEORIE SOCIÁLNÍ SMĚNY - VZTAH FUNGUJE JAKO TRH. KAŽDÝ Z PARTNERŮ CHCE MAXIMALIZOVAT ZISKY A MINIMALIZOVAT ZTRÁTY. JAKO VÍCE ATRAKTIVNÍHO ČLOVĚKA VNÍMÁME TOHO, KTERÝ NÁM PŘINÁŠÍ ZISKY. CARYL RUSBULT PROVEDLA VÝZKUM MLADÝCH STŘEDOŠKOLSKÝCH PÁRŮ. (1983) PRVNÍ TŘI MĚSÍCE VZTAHU SE PARTNEŘI VELICE SOUSTŘEDILI NA ZISKY, KTERÉ JIM VZTAH POSKYTOVAL. PÁRY, KTERÉ SPOLU VYDRŽELY AŽ DO SEDMÉHO MĚSÍCE TVRDILY, ŽE ZISKY V JEJICH VZTAHU SE STÁLE ZVYŠUJÍ. SPOKOJENOST VE VZTAHU KLESÁ S POCITEM ZVYŠUJÍCÍCH SE ZTRÁT.

INVESTIČNÍ MODEL BLÍZKÉHO VZTAHU SPOKOJENOST VE VZTAHU OVLIVŇUJE COMPARISON LEVEL, COMPARISON LEVEL FOR ALTERNATIVES A INVESTMENT MODEL. INVESICE JE TO, CO ČLOVĚK VLOŽIL DO VZTAHU A ZTRATIL BY TO, POKUD BY VZTAH OPUSTIL. JSOU TO FINAČNÍ ZDROJE, MAJETEK, ČAS, EMOCE STRÁVENÉ BUDOVÁNÍM VZTAHU, EMOCIONÁLNÍ PROSPĚŠNOST PRO DĚTI ATD. ČÍM VĚTŠÍ INVESTICE JSOU DO VZTAHU VLOŽENY, TÍM MÉNĚ ČASTĚJI LIDÉ VZTAH OPUSTÍ, I KDYŽ JINÉ ALTERNATIVY VYPADAJÍ VÝHODNĚJI.

TEORIE ROVNOSTI V DLOUHODOBÝCH VZTAZÍCH TEORIE ROVNOSTI - DŮLEŽITÁ JE SUMA ZISKŮ A ZTRÁT, ALE TAKÉ SPRAVEDLNOST S JAKOU JSOU VE VZTAHU ROZDĚLOVÁNY. ROVNOST VE VZTAHU PŘINÁŠÍ ŠTĚSTÍ A SPOKOJENOST. V DLOUHODOBÝCH INTIMNÍCH VZTAZÍCH MÁ ROVNOST MÉNĚ DŮLEŽITÝ VÝZNAM. PARTNEŘI REAGUJÍ NA POTŘEBY DRUHÉHO. EXCHANGE RELATIONSHIPS – VZTAHY MÁLO ZNÁMÝCH LIDÍ JSOU ŘÍZENY ROVNOSTÍ COMMUNAL RELATIONSHIPS – BLÍZKÉ VZTAHY SE ZAMĚŘUJÍ NA POTŘEBY DRUHÉHO BEZ OHLEDU NA ODMĚNU. POKUD ROVNOSTI VE VZTAHU NENÍ DOSAŽENO, PARTNEŘI VĚŘÍ, ŽE DOJDE K VYVÁŽENÍ A ŽE SITUACE SE ZMĚNÍ NEBO PŘÍMO OBRÁTÍ.

STYLY ATTACHMENTU CITOVÉ VAZBY, KTERÉ VZNIKAJÍ V RANÉM DĚTSTVÍ MEZI MATKOU A DÍTĚTEM. TENTO STYL PAK DÍTĚ PROVÁZÍ CELÝM ŽIVOTEM A GENERALIZUJE SE NA VŠECHNY OSTATNÍ VZTAHY. JOHN BOWLBY A MARY AINSWORTHOVÁ BEZPEČNÝ STYL – TITO LIDÉ JSOU SCHOPNI ZRALÉHO A TRVALÉHO PARTNERSKÉHO VZTAHU. VYHÝBAVÝ STYL – LIDÉ NEJSOU SCHOPNI ZCELA DŮVĚŘOVAT DRUHÝM LIDEM A POVAŽUJÍ ZA SLOŽITÉ VYTVOŘIT SI BLÍZKÝ INTIMNÍ VZTAH. ÚZKOSTNÝ STYL – LIDÉ SI CHTĚJÍ BÝT SE SVÝM PARTNEREM BLÍZCÍ, ALE OBÁVAJÍ SE, ŽE ON JEJICH EMOCE NEOPĚTUJE.

EVOLUCE A SOCIOBIOLOGIE ÚSPĚŠNOST REPRODUKCE JE PRO OBĚ POHLAVÍ DOSAHOVÁNA POMOCÍ RŮZNÝCH VZORCŮ CHOVÁNÍ. ŽENY INVESTUJÍ ENERGII, ČAS A JSOU OPATRNĚJŠÍ PŘI HLEDÁNÍ MUŽE, MUŽI VYNAKLÁDAJÍ MALÉ NÁKLADY PŘI HLEDÁNÍ PARTNERKY. SAMCI BY MĚLI PROVOZOVAT ČASTÉ PÁŘENÍ S MNOHA SAMICEMI. SAMICE BY SE MĚLY PÁŘIT OBČAS S PEČLIVĚ VYBRANÝMI SAMCI. MUŽI JSOU PŘITÁHOVÁNI ŽENSKÝM VZHLEDEM A ŽENY MUŽSKÝMI ZDROJI – MAJETKEM. ŽENÁM VADÍ EMOCIONÁLNÍ NEVĚRA, MUŽŮM SEXUÁLNÍ.

ŽÁRLIVOST – PROBLÉMY V RÁJI ÚZKOSTNÝ HLODAVÝ POCIT ŽÁRLIVOSTI SE DOSTAVÍ, KDYŽ SE PARTNER ZAJÍMÁ O NĚKOHO JINÉHO. ODKUD ŽÁRLIVOSDT POCHÁZÍ? OBECNÉ TVRZENÍ, ŽE ŽÁRLÍ LIDÉ, KTEŘÍ MAJÍ NÍZKOU SEBEÚCTU SE NEPOTVRDILO. LIDÉ ČASTO ŽÁRLÍ POKUD ZAŽÍVAJÍ SOUTĚŽENÍ S RIVALEM V OBLASTI, KTERÁ JE PRO NĚ DŮLEŽITÁ – CÍTÍ SE OHROŽENI. SELF-EVALUATION THEORY: ČLOVĚK SE VE VZTAHU CÍTÍ ŠPATNĚ POKUD SI JE BLÍZKÝ S OSOBOU, KTERÁ JE PŘEKONÁVÁ V OBLASTI, KTERÁ JE KLÍČOVÁ PRO JEDINCE PRO JEHO VLASTNÍ SEBEDEFINOVÁNÍ. DŮVODY K ŽÁRLIVOSTI SE LIŠÍ NAPŘÍČ KULTURAMI A OD ČLOVĚKA KE ČLOVĚKU.

ROZCHODY EXISTUJE 5 ZPŮSOBŮ, JAK UKONČIT ROMANTICKÝ VZTAH A ROZEJÍT SE S PARTNEREM. POSITIVE TONE – ŘEKNETE PARTNEROVI, ŽE HO MÁTE RÁDI, ALE.. VERBAL DE-ESCALATION – ŘEKNETE PARTNEROVI, ŽE UŽ HO NEMILUJETE. BEHAVIORAL DE-ESCALATION – VYHÝBÁTE SE KONTAKTU S PARTNEREM. NEGATIVE IDENTITY MANAGEMENT – ŘEKNETE PARTNEROVI, ŽE BYSTE SI OBA MĚLI DÁT RANDE S NĚKÝM JINÝM. JUSTIFICATION – ŘEKNETE PARTNEROVI, ŽE TENHLE VZTAH NEUSPOKOJUJE VAŠE POTŘEBY.

KONEC VZTAHU: ROZCHOD JE TĚŽKÝ ŽENY SE ROZCHÁZEJÍ ČASTĚJI NEŽ MUŽI A TAKÉ ZAŽÍVAJÍ NEGATIVNĚJŠÍ EMOCE. STEVE DUCK DEFINOVAL 4 STADIA ROZCHODU: INTRAPERSONÁLNÍ – PŘEMÝŠLENÍ, PROČ NEJSEM VE VZTAHU SPOKOJENÝ DYADICKÉ – DISKUZE O ROZCHODU S PARTNEREM SOCIÁLNÍ – ROZCHOD JE OZNÁMEN OKOLÍ INTRAPERSONÁLNÍ – INDIVIDUÁLNÍ VYSVĚTLENÍ ROZCHODU. ROBIN AKERT DEFINOVALA ROLE, KTERÉ PŘI ROZCHODU LIDÉ ZAUJÍMAJÍ: BREAKERS – ROZEŠEL SE – NEJMÉNĚ DEPRESÍ BREAKEES – PARTNER SE ROZEŠEL S NÍM – OSAMĚLOST, DEPRESE, HNĚV, NEŠTĚSTÍ, PROBLÉMY SE SPÁNKEM A ZAŽÍVÁNÍM MUTUALS – OBA MAJÍ STEJNÝ PODÍL – ZŮSTANOU PŘÁTELI

DĚKUJEME ZA POZORNOST NECHŤ VÁS LÁSKA PROVÁZÍ