Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM25760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0460BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
John Ronald Reuel Tolkien
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_31-17 Česká próza po r Ota Pavel.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Bratři Čapkové.
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_CJK42760BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
J.R.R Tolkien Pán Prstenu : Společenstvo prstenu
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_08 Tematická.
VY_32_INOVACE_SVF35560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33060DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_CJK42660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5660_NES
VY_32_INOVACE_PSYPS13860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Pán prstenů je skvělá fantasy, která uchvátí nejen děti ale díky své propracovanosti se zalíbí i velkému počtu dospělých. Podle této skvělé knihy bylo.
J.R.R. Tolkien Berenika Králíková. John Ronald Reuel Tolkien 1892 – 1973 narodil se v Africe, ale žil v Anglii studoval klasickou angličtinu a literaturu.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Literatura na počátku 20.století
VY_32_INOVACE_ČJK43660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_ČJ.8.10 – Božena Němcová,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Elves in Arda.
QUIZ.…. START KOLAR 6.A.
literatura s prvky SCI–fi, fantazy literatura
John Ronald Reuel Tolkien
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Božena Němcová Babička Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Pán prstenů: Symbolika Ježíšova příběhu?
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
The Lord of The Rings.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Český jazyk a literatura – Příběh, který nikdy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_John Ronald Reuel Tolkien TEMA: Fantastická literatura ČÍSLO PROJEKTU:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
J.R.R. Tolkien Společenstvo prstenu Tomáš Kojecký, PO-2A.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Světová literatura pro.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
JOHN RONALD REUEL TOLKIEN
Šablona III/2 Božena Němcová Mgr. L. Junová, 1
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Božena Němcová (1820 – 1862).
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Karla Bedrlíková Určeno pro předmět: Český jazyk a literatura Tematická oblast:Světová literatura po roce 1945 Obor vzdělání:Kosmetické služby(69-41-L/01), 4. ročník Název výukového materiálu: J.R.R. Tolkien Popis využití:Výukový materiál s úkoly pro žáky s použitím dataprojektoru a notebooku Čas:20 minut VY_32_INOVACE_CJK43860BED

 Jeden prsten vládne všem. Jeden jim všem káže, Jeden všechny přivede, do temnoty sváže v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem. Pán Prstenů

 angl. spisovatel, filolog, univerzitní profesor  narodil se v dnešní Jihoafrické republice, kde jeho rodiče pobývali, ale kvůli otcově smrti se vrátili s matkou a bratrem do Anglie  přestěhovali se do vesnice Sarehole – spolu s bratrem trávil dlouhé hodiny zkoumáním starého vodního mlýna a močálu v Moselery => tyto zážitky pak byly zdrojem inspirace pro scenérie v jeho knihách  ve čtyřech letech uměl Tolkien číst a psát  když mu bylo dvanáct let, zemřela mu matka a jako sirotek byl vychováván knězem F.X.Morganem

 v 16 se zamiloval do Edith Brattové a navzdory překážkám se s ní oženil – po celý život zůstala jeho jedinou láskou, měli čtyři děti  během 1.sv. války se účastnil bitvy u Sommy – 1916 onemocněl zákopovou horečkou => většinu roku 1917 strávil v nemocnici a začal psát Knihu ztracených příběhů (pohádkové příběhy na motivy mytologie a folklóru) Obr. 1

 1925 Oxford – profesor anglosaštiny  1945 – profesor anglického jazyka a literatury  1972 obdržel od královny Alžběty II. Řád britského impéria ? Úkol č.1 – Přiřaďte autora k literárnímu žánru. Jmenujte další zástupce této literatury. Obr. 2 Obr. 3

 T. nikdy neočekával, že jeho příběhy budou zajímat více lidí.  Na naléhání bývalého studenta publikoval knihu Hobit, kterou napsal jen pro své děti.  Kniha se stala tak populární, že nakladatel požádal autora o pokračování => výpravný román Pán prstenů ( ), tři svazky.  Tolkien chtěl Pána prstenů vydat jako jediný román, ale po válce bylo obtížné sehnat papír, proto román vycházel postupně.  K napsání románu potřeboval deset let.  V roce 1999 zákazníci knihkupectví Amazon.com v hlasování vybrali Pána prstenů jako nejvýznamnější knihu tisíciletí.

 Když Tolkien začal psát první díl Pána prstenů, domníval se, že bude vyprávět pohádku jako v HOBITOVI, ale postupem času začal děj „temnět“.  Tolkien pracoval na historii Středozemě (kde se děj odehrává) až do své smrti. Jeho syn Christopher Tolkien uspořádal některé materiály do ucelené podoby a publikoval je jako Silmarillion.  Zaujetí pro jazykovědu inspirovalo Tolkiena k vytvoření téměř 15 umělých jazyků (nejznámější jsou dva elfí jazyky v Pánovi prstenů).

 Konflikt dobra se zlem, úkolem je zničit jeden prsten, který ve spojení se svým pánem Sauronem představuje děsivou ničivou sílu ohrožující celou Středozem.  Společenstvo Prstenu (1954) Dvě věže (1954) Návrat krále (1955) ? Úkol č.2 – Zjistěte fakta, ohledně zfilmování díla (režie, místo natáčení…). Obr. 4 Obr. 5

 Na počátku příběhu se hobit Frodo dozví od čaroděje Gandalfa, že jeho prsten, který zdědil po Bilbovi, je ve skutečnosti Jeden prsten, který si kdysi nechal vyrobit temný pán Sauron a nechal do prstenu přejít velkou část své moci, aby si s jeho pomocí podrobil obyvatelstvo Středozemě. Obr. 6

 Frodo se se svým zahradníkem Samem Křepelkou a přáteli Smíškem a Pippinem vydává na Gandalfovu radu do elfské pevnosti – Roklinky, kam Sauronova moc nesahá, a kde se má rozhodnout o dalším osudu Prstenu.  Prsten musí být zničen v místě svého vzniku – v srdci Sauronovy říše Mordoru v Puklinách osudu, průrvě ohnivé Hory osudu. Frodo odchází splnit poslání pouze se Samem, aby Prsten nepokoušel ostatní.

 cesta Společenstva se rozdělila  Aragorn, Legolas a Gimli sledují skřety, kteří unesli Smíška a Pipina. Hobitům se podaří uniknout a dostávají se k entům, bytostem vypadajícím jako stromy – přidávají se k boji proti Sauronovi.  Frodo a Sam se dostávají do Mordoru. Narazí na Gluma, tvora, který prsten vlastnil před Bilbem. Nakonec Prsten skončí u Sama, protože Froda omráčí obrovská pavoučice Odula, a Sam si myslí, že Frodo je mrtev. Proto se rozhodne poslání dokončit sám. ? Úkol č.3 Na základě četby nebo zhlédnutí filmu charakterizujte nebo popište postavy vystupující v příběhu.

 Aragorn se vydává do Gondorské říše – nejmocnějšího odpůrce Saurona.  Frodo vstoupí na Horu osudu, podlehne však moci Prstenu a prohlásí jej za svůj.  Objevuje se Glum, který Frodovi ukousne prst s Prstenem, v radosti nad znovunabytím Prstenu ztratí rovnováhu a zřítí se do ohně Hory osudu i s Prstenem. Obr. 7

 Frodovo poslání tak nakonec dojde naplnění.  V okamžiku, kdy Prsten dopadne do ohně Hory osudu, se Sauronova věž zřítí a Sauron se změní v ducha, který zmizí do dáli.  Panství Gondoru nad celou západní Středozemí je obnoveno a opět nastoupí král – Aragorn.  Hobiti se vracejí do Kraje, který ale již není takový, jaký jej opouštěli. Začíná Čtvrtý věk – panování lidí.

  Andree, Lukáš a spol.: Literatura pro 4. ročník SŠ. Brno, Didaktis 2010,159 s.  Prokop, Vladimír: Přehled světové literatury 20.stol.Sokolov 2006  Všechny obrázky byly staženy  Obr  Obr  Obr  Obr  Obr  Obr  Obr