Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické recese.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cestovní ruch Luhačovické Zálesí
Advertisements

Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Územní dimenze a priority Olomouckého kraje
Vstupní analýza Vilém Čekajle
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Udržitelný rozvoj služeb cestovního ruchu Zpráva o průběhu projektu v období leden – červen 2006 Valná hromada Mikroregionu Hranicko Spolufinancováno.
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Setkání informačních center Zlínského kraje Vizovice
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
CZ / /0395 EuroChamber Praha Žadatel:Hospodářská komora hlavního města Prahy Partner: ČBL Komora Kontaktní osoba: Jan Hauser, tel:
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy- dosavadní zkušenosti, nové příležitosti VÝROČNÍ KONFERENCE CESTOVNÍHO RUCHU TURISTICKÉHO REGIONU VÝCHODNÍ MORAVA.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Vysočina Tourism, příspěvková organizace Představení organizace, projekty, aktivity, spolupráce s TIC Tomáš Čihák, Vysočina Tourism Jihlava,
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fórum podnikatelů cestovního ruchu Liberec – Krkonoše – svazek měst a obcí Josef Nosek – manažer, regionální rozvoj.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické krize PhDr. Dana Daňová.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Upgrade Obsah 1.Celková strategie Východní Moravy (CS, claim, moodboard) 2.Hlavní marketingové nástroje: zdůvodnění 3.Nová dynamická orientace.
ADONIS – ZO ČSOP projekty v cestovním ruchu , Dolní Kounice.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Karta Toulavka 2017.
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Agroturistika a venkovská turistika
turistická oblast v srdci Čech
Kategorizace organizací destinačního managementu
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Letos se jezdí k nám! Role destinačního managementu v období ekonomické recese

Letos se jezdí k nám! I. pololetí 2009 – úbytek celkového počtu přenocování o 9,6 % Došlo ke změně poměru mezi domácími hosty a zahraničními ve prospěch sektoru DCR (88:12). Podíl rezidentů na celkovém počtu ubytování vzrostl o 1,53 % U krátkodobých, tzv. jednodenních návštěv, došlo k poklesu o necelé 1 %. Informace vychází z vlastního šetření CCRVM, které je uskutečňováno na 40 referenčních místech.

Letos se jezdí k nám! Rok 2008 prokázal první známky oslabování světové, evropské i české ekonomiky, se zjevným dopadem na klíčové ukazatele cestovního ruchu a turistického průmyslu jak v celé České republice, tak i ve Zlínském kraji. Navíc, v samotném průběhu roku 2008 se ukazovalo stále zřetelněji, že čím pokročilejší období, tím je míra zprvu zpomalování, pak i absolutního poklesu, průkaznější a silnější.

Letos se jezdí k nám! Rok 2009 – pokračování trendu meziročního poklesu v klíčových ukazatelích: návštěvnost, počet hostů, využití kapacit, tržby Rok 2010 – očekává se spíše konzervaci stavu roku 2009; tedy již nikoliv další pokles, ale spíše setrvání na hodnotách, jež prošly onou redukcí v předcházejících dvou letech. Rok Statisticky prokázané oživení je pravděpodobné spíše v horizontu roku 2011, přičemž je otázkou, zda i tento rok nebude spíše ve znamení faktické stagnace, či jen velmi mírného návratu zpět k „předkrizovým“ vývojovým charakteristikám. Zdroj: Analýza dopadů ekonomické krize na návštěvnost ZK; Ing. Petr Zahradník

Letos se jezdí k nám! Co ještě vyplývá z analýzy a na základě čeho jsme se rozhodovali o kampani: tuzemští návštěvníci cestují v méně redukovaném počtu, ale tráví na cestě kratší dobu než dříve, kdežto počet zahraničních návštěvníků se snížil podstatně výrazněji, ale ti, co vycestovali, tráví na cestě přibližně stejnou dobu jako předtím. Projevem redukce poptávky tuzemců je zkrácení doby při vysokém počtu, kdežto projevem redukce poptávky cizinců je výrazná redukce počtu při přibližném udržení doby cesty!

Letos se jezdí k nám! Domácí dovolená je preferována jako hlavní forma dovolené u 22 členských státu EU. Ještě v roce 2009 si většina osob EU i ČR dopřeje dovolenou, s tím, že to na mnoho let pro některé sociální skupiny může být dovolená poslední. Stále bude preferována kvalita na úkor snížené ceny. Více na oblibě získá individuální turistika, a bude typické navštěvovat známé, osvědčené a tradiční destinace Ekonomické důvody budou pro většinu populace ČR činit ze zahraničních destinací destinace výrazně dražší, proto budou raději zůstávat doma.

Letos se jezdí k nám! ČR není v hledáčku nejvyhledávanějších destinací, proto preference DCR je správnou volbou. Téměř třetina populace ČR plánuje trávit dovolenou doma. Pokud se Češi vzdají některého z typů dovolené, pak to bude dovolená zimní, což ve vztahu ke ZK je jedním z rizikových faktorů. Významných změn se nedočká lázeňský sektor vzhledem ke své specifičnosti. Naopak, problémy neminou sektor kongresové a incentivní turisticky z důvodu obecného nedostatku prostředků v korporacích.

Letos se jezdí k nám! Od 2.pol. roku 2008 CCRVM pracuje na kampani na podporu DCR. Analýza jen potvrdila správnost našeho rozhodnutí! 6 produktů: Vzhůru na palubu (nabídka školních výletů po Baťově kanále), Na Východní Moravu za Dušanem Jurkovičem – básníkem dřeva, Voda v živých proměnách – zahřeje, roztancuje a léčí (putování inspirované léčivými prameny, vínem a slivovicí), Východní Morava – kraj lákavých chutí a vůní (gastro průvodce představující krajové speciality), Zimní relax na Východní Moravě, Luhačovice – Janáčkův zdroj inspirace

Letos se jezdí k nám! Kampaň je stavena jako kontaktní. Potencionální klienti jsou oslovováni přímo, pomocí speciálních akcí, jako je například IC Tour. Toto putování po českých a moravských městech má zásadní cíl – oslovit přímo na náměstích a v informačních centrech možné zájemce o pobyt a dovolenou na Východní Moravě.

Letos se jezdí k nám! Nosným propagačním materiálem pro celou kampaň je: Mapa zážitků – Letos se jezdí k nám! (léto, zima). Mapa je vydávána ve velkém nákladu – 152 tisíc kusů a je distribuována do informačních center v kraji, do recepcí hotelů a penzionů, do muzeí, hradů, zámků a galerií a k jednotlivým městům a obcím kraje. Vydána byla i Mapa akcí, náklad ks – pro letní turistickou sezónu. Mapu zážitků společně se svým časopisem obdrželi čtenáři časopisu Týden, Reflex, Koktejl a MF Dnes.

Letos se jezdí k nám! Další akcí, která kampaň doplnila v červenci, byla kampaň outdoorová. Na více než stovce billboardů rozmístěných po Moravě, Trenčianském kraji a na D1 byla představována Východní Morava jako destinace vhodná pro rodinnou dovolenou či aktivní a zážitkovou turistiku. Průběžně byla a je realizována i mediální kampaň v tištěných a elektronických médiích, která cíleně propaguje nejvýznamnější kulturní, sportovní a společenské akce na Východní Moravě, které mají více než jen regionální rozměr.

Letos se jezdí k nám! Rekonstrukce portálu ve výrazně marketingový nástroj – denně 1800 návštěvwww.vychodni-morava.cz Doplnění webu o funkci on-line rezervačního systému On-line rezervace ubytování – mimořádný zájem o začlenění do systému. Dnes již 60 poskytovatelů služeb zapojených v on-line rezervaci, další se sw připravují Spolupráce s podnikateli při využití potenciálu portálu – virtuální produkt Živé Luhačovice – koncentrovaná nabídka služeb a akcí v cestovním ruchu Lyžování na Východní Moravě – další konkrétní výstup ze spolupráci s podnikateli

Letos se jezdí k nám! Veletrhy, výstavy, prezentace, fan a press tripy – doplňují systém nastaveného MKM Všechny připravované a realizované kroky mají jeden cíl: snížit dopad ekonomické recese do sektoru cestovního ruchu ve ZK - nyní základní role krajského destinačního managementu Nezapomínáme ani na příjezdový CR – projekt Moravská jantarová stezka II – speciální nabídka pro německý, rakouský a italský trh (ve spolupráci s Olomouckým krajem)

On-line rezervace ubytování Proč to děláme? opatření ke stabilizaci ekonomikyCestovní ruch a opatření ke stabilizaci ekonomiky kraje Rozvoj/udržení návštěvnosti regionu zlepšení marketingu / obsazenostiNový akviziční kanál ke zlepšení marketingu / obsazenosti zařízení kvalita služebNástroj k fungování ubytovacího zařízení (kvalita služeb) zdroj prostředkůBudoucí zdroj prostředků pro TIC

NÁSTROJE 1.Webový portál 2.Recepční a rezervační systém HotelTime Lite 3.Na dva roky bezplatná licence programu pro ubytovatele – podpora podnikatelům 4.Zapojení informačních center 5.Zapojení webových stránek jiných subjektů (Hyjé koně, Region Slovácko, Moravská jantarová stezka) 6.Propagace systému a portálu

Lyžování na Východní Moravě

kempy chaty, chalupy rekreační střediska hotely penziony

Informace o ubytovateliInformace o ubytovateli Přímá rezervacePřímá rezervace Přímý kontaktPřímý kontakt

Letos se jezdí k nám! Strategický marketingový plán – základní dokument, který CCRVM ve spolupráci s TO připravuje vždy v půlročním předstihu před nadcházející letní či zimní sezónou Princip partnerství je základním kamenem, na němž CCRVM staví rozvoj cestovního ruchu v kraji Byl nastaven tzv. model vzájemné výhodnosti – spolupráce je vedena směrem zezdola nahoru. Podstatné jsou zájmy a potřeby oblastí, které jsou přenášeny na vyšší úroveň a odtud pak komplexně koordinovány v zájmu globálního cíle

Letos se jezdí k nám! Oblastem se tak snížila pracnost a náročnost administrace vyplývající z řízení realizovaných projektů. Úleva je patrná rovněž při samotné produkční činnosti. Při tom všem oblasti neztratily svou rozhodovací pravomoc (zástupci TO jsou členy externího managementu centrály – poradního sboru ředitelky). Veškerá činnost CCRVM, jejích partnerů na úrovni turistických oblastí, je orientována na výsledek, a tím je v tomto období minimalizace škod způsobených ekonomickou recesí.Tomu jsou podřízeny veškeré marketingové aktivity.

Letos se jezdí k nám! Děkuji Vám za pozornost PhDr. Dana Daňová Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s Tel ,