Produktová politika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Předmět: Řízení podniku 1
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Životní cyklus výrobku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Marketing nehmotného produktu
úvod pojetí a obsah marketingu
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketing finančních služeb 2.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vítejte na Základech marketingu
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
TRH (tržní mechanismus)
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Ekonomika malých a středních podniků
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Produktová politika

Sasserova definice služby jako produktu skládajícího se z: 1. materiálních prvků (ty tvoří hmotné složky služby, službu doplňují; např. kosmetické přípravky v kadeřnictví); 2. smyslových požitků (zákazník vnímá čerpání služby nejen racionálně, ale též prostřednictvím smyslových vjemů, např. ticho, zvuky, vůně); 3. psychologické výhody nabídky (určení rovnováhy mezi cenou a užitkem služby je věcí subjektivní; proto je řízení služeb tak složité).

Koncepce nabídky služeb zahrnuje následující procesy: a) způsob poskytování služby (místo, forma konzultace, fakturace, platba aj.); b) prostředky k poskytování služby (materiální zabezpečení služby); c) distribuce služeb (osobní poskytnutí služby, zásilka produktu, telefonická konzultace aj.); d) konzumace služby (místo, způsob, následná péče o klienta aj.).

Analýza nabídky služeb Model základního a doplňkového produktu

Poskytování informací a poradenské služby - jaká služba nejlépe vyhoví jeho potřebám; - způsob objednání; - místo, kde je služba poskytována; - cena služby; - návod na získání služby (například poradenství s vyplněním objednávkového formuláře); - podmínky prodeje, zrušení objednávky, požadavky na chování zákazníků, způsob hlášení a vyřízení reklamace aj.

Přebírání objednávek a účtování Přistupovat k zákazníkům diferencovaně Přebírání objednávek dochází u některých služeb ke kontrole důvěryhodnosti, zdravotního stavu nebo výše příjmů klientů Rezervace může být používána jako forma stimulace poptávky Členství v klubu Platba pomocí karty, splátkový kalendář Řádně vystavený účet s rozpisem jednotlivých úkonů

Péče o zákazníka jeho bezpečnost Proces poskytování služby začíná iž prvním kontaktem Čekání na službu Zajištění bezpečnosti pro zákazníka i jeho majetek Připomínání se zákazníkovi – informovat ho o novinkách, gratulovat mu k jubileím apod.

Speciální služby Firma může projevit svou flexibilitu – časovou, místní, přizpůsobivost portfolia nabídky apod. Pozor na nadměrné zatížení zaměstnanců i rozpočtu

Strategie tvorby nabídky Portfolio je výsledkem jednak historie a kultury organizace, jednak může jít o důsledek okamžité reakce na kroky konkurenta, na požadavky zákazníků, na změny technologií, nebo je to výsledek akvizicí a slučování Šířka a hloubka portfolia

Rozhodování o sortimentu Strategické rozhodování (uspokojení potřeb zákazníků i firmy) nalezení optima nabídky z hlediska - schopností firmy; - disponibilního zařízení; - disponibilního kapitálu.

Audit produktu 1. jaké výhody klienti od služby očekávají; 2. jaká je stávající nebo budoucí dostupnost zdrojů pro uspokojování těchto potřeb službou (technických, kapitálových, lidských zdrojů); 3. jaké výhody nabízí produkt ve srovnání s konkurencí; 4. zda poskytuje konkurence svým produktem větší výhody a zda to je příčinou ztrát naší organizace; 5. jestli dokáže ta či ona služba přinášet organizaci dostatečný zisk (veřejná služba, zda je poskytována efektivně); 6. zda se dostává služba (především veřejná) k cílovým zákazníkům, a je tedy vynakládání zdrojů na její produkci účelné.

Optimální portfolio služeb a) výběr vhodné služby do produktového mixu; b) stanovení optimálního rozsahu nabízeného sortimentu; c) rozpoznání služby přinášející nejvyšší zisk; d) vytvoření co nejlepší pozice na trhu pro svou nabídku; e)analýza zdrojů.

Strategie nabídky 1. snaha o prodej většího množství existujících služeb stávajícím klientům (zdroj jsou známé, neboť víme jaké je vytížení kapacit, postavení na trhu, můžeme se „opřít“ o stálé zákazníky); 2. snaha o prodej stávajících služeb novým klientům (známe stávající kapacity, ale trh není ustanoven); 3. snaha o prodej nových služeb novým zákazníkům (existuje tržní potenciál, dosud nebyly zajištěny kapacity a zařízení); 4. snaha o prodej nových služeb stávajícím zákazníkům (dosud nebyly zjištěny kapacity, ale zdrojem je současné postavení na trhu).

Značková politika Značka napomáhá k lepšímu rozlišení produktů, tvorbě pozitivní image. Pomáhá ke zhmotnění a vytváření představy o službě v mysli zákazníků, může vést ke zvýšení důvěryhodnosti produktu (luxusní osobní služby, služby finančního sektoru apod.). Omezuje rizikovost nákupu a přispívá k větší známosti služeb poskytovaných konkrétní firmou. Značka shodná se jménem podniku. Ve spojení s dobrými referencemi tvoří emocionální vazby mezi organizací a zákazníky. Značka je výhodou pro podnik do té doby, dokud zákazníky nezklame.

Životní cyklus produktu V portfoliu je nutné zastoupení služeb v různé fázi cyklu Inovace služeb v posledních fázích cyklu; vyrovnávání sezónních fluktuací; využití nadbytečných kapacit; snižování rizika (závislosti na několika málo službách); využití nových příležitostí (konkurence vyklízí trh, mění se potřeby zákazníků atd.).

Nová služba Akvizice Licence Vlastní vývoj Může jít o: druhou nebo následující generaci produktu, službu pro organizaci novou, ale jinde na trhu existuje delší dobu existující produkt, který byl modifikován pro vstup na nový trh zcela nový produkt.

Vývoj vlastního nového produktu 1. vznik myšlenky; 2. pozorování myšlenky; 3. vývoj koncepce; 4. ověřování koncepce; 5. podnikatelské analýzy; 6. vývoj; 7. testování; 8. komercializace.

Stažení služby z trhu - rentabilita služby (krytí alespoň variabilních nákladů); - možnost modifikace služby; - souvislosti prodeje dané služby a ostatních služeb (zda se nedoplňují); - jak se projeví stažení na jménu firmy; - jaký dopad to bude mít pro naše dodavatele; - jak upozornit stálé zákazníky na tuto situaci - jak a kdy nahradit produkt.