ošetřovatelství a porodní asistence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
1 Projekt Akademie distančního vzdělávání Monika Všetulová, Miroslava Dvořáková Olomouc 2007.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Darja Hrabánková Navrátilová
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
STANDARD STUDIA k výkonu specializovaných činností Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Fakulta zdravotnických studií
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Novinky ve specializačním vzdělávání
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Fakulta zdravotnických studií
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní program Ošetřovatelství
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Fakulta zdravotnických studií
Transkript prezentace:

ošetřovatelství a porodní asistence Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence vzdělávací kurz

Ošetřovatelské praxe 50% hodin studijního plánu (2300 hod.) v klinickém prostředí + laboratorním prostředí ?? přesně definovaná pracoviště podle zákona (strategické dokumenty) učitelka ze školy nemůže být specialistou v praxi, pokud současně nepracuje na oddělení

Vedení ošetřovatelských praxí ČR - posledních 30 let ? - učitelky SZŠ, VZŠ a VŠ západní Evropa, USA - není jednotné - většinou mentoři - nebo školní sestry - Anglie - standardy 80 léta 20. stol. země východního bloku - většinou učitelky ze školy strategické dokumenty - doporučení pouze mentoři jako specialisté z oddělení s pedagogickým vzděláním

Mentor - strategické dokumenty odborník ve své praktické oblasti příprava na roli mentora poskytovat podporu studentovi udržovat si klinickou způsobilost zodpovědnost za klinický dohled nad studenty být příkladem

UOM Ostrava- vedení ošetřovatelských praxí do roku 2003 studenti sami na oddělení po velkých skupinách! od 2004 - znovu učitelky (viz. dr. Vrublová) postupně spolupráce se sestrami FNsP - společné řízení praxí zvyšující se potřeba mentorů 2005 - ESF projekt (první výzvy) 11/2005 - 11/2007 - realizace projektu

Zásadní změna - odpovědnost mentora učitel učitel učitel sestra cvičení klinická oddělení řízené praxe individuální klinická praxe teoretická výuka cvičení školní laboratoře učitel učitel sestra-mentor sestra

projekt Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence Evropský sociální fond – OP RLZ - Opatření 3.2: Podpora terciárního vzdělávání, výzkumu a vývoje (2005-07) řešitel: Jarošová (1 795 200 Kč) http://ben.osu.cz/fojt/index.html (nebo přes hlavní stránky www.osu.cz) partneři - Fakultní nemocnice s poliklinikou Ostrava - Městská nemocnice Ostrava - Vítkovická nemocnice Ostrava

projekt Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence dílčí cíle - vytvořit sítě mentorů klinické praxe - vytvořit vzdělávací program - vytvořit tým lektorů - vytvořit studijní texty v tištěné a e-learningové podobě - vytvořit e-learningový on-line kurz pro distanční vzdělávání - realizovat studijní program - vytvořit monitorovací kritéria pro hodnocení kvality odborné ošetřovatelské praxe

Požadavky na mentora registrovaná sestra a porodní asistentka (dle zákona 96/2004) minimálně 3 roky klinické praxe odborník ve své profesi – praktické oblasti úspěšný absolvent mentorského kurzu dispozice pro mentorství

Dispozice pro mentorskou činnost odborné znalosti znalosti z psychologie, pedagogiky, didaktiky komunikační schopnosti organizační schopnosti řídící schopnosti rétorské schopnosti schopnost hodnotit empatie schopnost vytvářet upřímné vztahy se studenty a kolegy kreativita schopnost motivovat charakterové vlastnosti

Kompetence mentora ???

Kurz - studium kombinovaná forma - 60 hod. prezenční - 70 hod. samostudium - závěrečná zkouška distanční forma - e-learning - 37 hod. prezenční (úvodní tutoriál, didaktika, legislativa, ošetř. diagnostika a dokumentace, komunikační dovednosti) - 93 hod. e-learning - korespondenční úkoly - 15 bodů

Struktura kurzu Úvodní tutoriál 5 hod. + 10 hod. organizační záležitosti kurzu základy práce s internetem (praktická cvičení) základy práce s e-learningovým prostředím (praktická cvičení) I. modul - Organizace studia ošetřovatelství 9 hod. + 11 hod. organizace studia ošetřovatelství, oganizace klinických praxí, legislativa v ošetřovatelství II. modul - Ošetřovatelství 28 hod. + 31 hod. filozofie a modely ošetřovatelství, ošetřovatelský proces a dokumentování potřeby člověka a diagnostika v ošetřovatelství (NNN) etika v ošetřovatelství, výzkum v ošetřovatelství management v ošetřovatelství, komunikační dovednosti v ošetřovatelství III. modul - Pedagogika a didaktika 18 hod. + 18 hod. základy pedagogiky, andragogika základy didaktiky pedagogiky didaktika klinické praxe edukace v ošetřovatelství portfolio Závěrečná zkouška Vypracování a předložení portfolia mentora 2000-3000 slov (50%) Zpracování a obhajoba komplexní ošetřovatelské dokumentace u vybraného klienta 2000- 3000 slov (50%)

Výstupy kurzu ČAS - 10 kreditů dle vyhlášky MZČR - certifikát ? Ostravská univerzita - certifikát obecná platnost v rámci ČR (zahraničí?) evaluace vzdělávacího kurzu - mentory spolupráce se ZSF OU - vedení praxí (evaluace studenty)

Děkuji Vám za pozornost