Energetika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
Advertisements

ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Voda a Energie Tereza Králíková 12 let Třída 6. A ZŠ a MŠ Tasovice
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ELEKTRÁRNY.
Rozvodná elektrická síť
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Energetika.
Vodní elektrárny -V České republice se nacházejí v povodí Labe,Vltavy,Odry,Ohře a Moravy. -Jednu z prvních vodních elektráren postavil T.A.Edison roku.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
zpracovaly: Alice Dortová,Markéta Nováková,Tereza Fabrigerová
VODNÍ ELEKTRÁRNY.
Jaderná energie.
VODA A ENERGIE František Čermák 13 let Zdeněk Hrubý 13 let 8
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Voda a energie.
Jaderná energie.
Elektrárny.
Jaderné elektrárny.
NázevVýroba elektřiny Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí AnotacePrezentace na téma výroby elektřiny, obsahuje otázky.
Vodní energie Holeček Václav, Mikšátko Honza, Dočekal Petr, Šebestová Kristýna, Valentová Kristýna.
Vodní Elektrárna.
Elektrárny v ČR.
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
VODNÍ ENERGIE.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Atomové elektrárny.
Společenské a hospodářské prostředí
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Fyzika Elektrárny.
Jaderné Elektrárny.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Přírodní zdroje Česka Anotace
Vodní Elektrárny.
Jaderné elektrárny.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Lukáš Feřt, SPŠ dopravní, Karlovarská 99, Plzeň
Výroba elektrické energie
Vodní elektrárny.
Výroba elektrické energie Vzrůstající spotřeba energie klade nároky nejen na zvyšování efektivity její výroby, ale také na hledání stále nových zdrojů.
Jaderná elektrárna.
Těžký průmysl Energetika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výroba a přenos elektrické energie Číslo DUM: III/2/FY/2/2/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
VY__III/2__INOVACE__214 FYZIKA. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Elektrárny VY_32_INOVACE_2A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Richard Dlouhý. Druhy elektráren  Vodní  Solární  Jaderná  Větrná  Tepelná  Geotermální Tyto elektrárny vytvářejí elektrickou energii.
Vodní elektrárny. Vypracovala: Veronika Prokešová, 15 let, třída 9.A a Jana Máčková, 15. let, třída 9.B ZŠ Chomutov, ak.Heyrovského Ak.Heyrovského 4539.
+. Adam Mach 12 let, 7.A Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
ZŠ Strossmayerovo nám. 4, Praha 7 Autor: Ing. Miroslava ROMANOVÁ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ELEKTRÁRNY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
VY_32_INOVACE_109_Fyzika_elektrárny_II
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Energetika

Zisk, přeměna a distribuce energie Těžba a využití uhlí, ropy, zemního plynu, jaderného paliva a dřeva Využití energie vody, větru, přílivu, odlivu i geotermální energie

Vodní elektrárny Vodní elektrárny, malé vodní elektrárny, přečerpávací vodní elektrárny (Dlouhé Stráně), přílivové elektrárny Využití energie vody – hráze, jezy Velké toky, horské oblasti Největší – Tři soutěsky (Čína)

Výhody Energie vodních toků se počítá k obnovitelným zdrojům - nelze ji vyčerpat. Zároveň její provoz minimálně znečišťuje okolí Přehradní hráz dokáže zabránit i menším povodním Malé vodní elektrárny prakticky nevytvářejí zaplavenou plochu a jsou velice levné na provoz

Nevýhody Závislost na stabilním průtoku vody Přehradní hráze a vyšší jezy brání tahu ryb, je nutno vybudovat systém cest pro ryby Riziko havárie

Tepelné elektrárny Uhlí, topné plyny, ropa Spálením paliva vzniká pára, která roztáčí turbínu -> vznik elektrické energie Nevýkonnější el. ČR: Prunéřov II

Jaderné elektrárny Přeměna vazebné energie jader těžkých prvků na elektrickou energii Pára z reaktoru pohaní alternátory -> výroba elektrické energie OECD - zásoba uranu – 270 let Na světě - 436 reaktorů Největší výroba – Litva, Francie, Něměcko ČR – Dukovany, Temelín

Kritika – nebezpečí katastrofy (1986 – Černobyl) Dnes – Fukušima - omezování Kritika Rakouska vůči Temelínu

Větrné elektrárny Využití síly větru k roztočení vrtule – k ní připojen elektrický generátor Méně výkonné avšak šetrné k životnímu prostředí Zdroj nežádoucího hluku – Aerodynamické obtékání vrtulí, hluk mechanických částic

Největší elektrárna – Texas – Roscoe Španělsko – energie z větrných elektráren – 54 procent

ČR Tepelné elektrárny – 63,5 % Jaderné elektrárny – 21 % Vodní elektrárny – 11,9 % Fotovoltaiky - 2,5 % Větrné elektrárny – 1,1 %