Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Operační program „Rozvoj venkova a multifunkční zemědělství“ (OP Zemědělství) a Horizontální plán rozvoje venkova (HRDP)
Střední škola zemědělská a přírodovědná
ŽIVOT LESA.
Příroda v ČR Lesy tvoří v ČR asi 33% rozlohy území.
Prezentace ze šlechtění lesních dřevin
Hospodářská úprava lesa Legislativa
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
3/1 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, les, lesní.
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Hospodářská úprava lesa Obnova lesních porostů Vlastník lesa je povinen obnovovat lesní porosty stanovištně vhodnými dřevinami a vychovávat je včas a soustavně.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Ochrana lesů Vypracovaly: Vlasta Doležalová Renata Chmelařová
OCEŇOVÁNÍ TRVALÝCH POROSTů Ing. David Slavata, Ph.D. Oceňování majetku B.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Hospodářská úprava lesa
Ekosystémy přírodní a umělé
Ochrana přírody ČR.
Právní úprava ochrany lesa
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
VYHODNOCENÍ VYVÁŽENOSTI PILÍŘŮ ROZBORU UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ Ostrava Ing. Jiří Hon.
Program rozvoje venkova ČESKÉ REPUBLIKY na období 2007 – 2013.
Krajina a životní prostředí
TEORIE OCEŇOVÁNÍ LESNÍHO POROSTU A LESA
Hospodářská úprava lesa
OCEŇOVÁNÍ TRVALÝCH POROSTů
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY III
Příroda ČR – přirozené ekosystémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
ČESKO a jeho krajina.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_712 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: VF : b) přírodní zdroje.
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
Zalesňování zemědělské půdy problém struktury lesů
OCHRANA PŘÍRODY NA ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Ochrana půdy a lesa.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Program rozvoje venkova ČR 2007 – 2013 Osa II Ing. Ivan Landa, CSc
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Výpočet náhrad za újmy omezením lesního hospodaření pomocí SW SKOL
Kateřina Majerová FSS KES
Krajina Co to je krajina?
Lumír Dobrovolný SVOČ LDF Brno 2006
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
VÝPOČET POPLATKU ZA ODNĚTÍ LESNÍCH POZEMKŮ - chybný princip
Výstup 1.X Modelový management vybraných typových porostů
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Přírodní společenstva v České republice
„B“ – Příspěvek na obnovu, zajištění a výchovu lesních porostů
Krajina České republiky
Lesy Kontrolní úkol je zaměřen na vlastníky nebo uživatele lesů v souvislých lesních porostech o celkové výměře vyšší než 50 hektarů. Cílem kontroly je.
AOPK ČR – Regionální pracoviště Správa CHKO Slavkovský les
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Přírodní společenstva v České republice: LES
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Ochrana a péče o přírodu a krajinu Seminář MAS Sokolovsko o.p.s.
VĚCNÉ A VÝNOSOVÉ OCENĚNÍ LESNÍCH POROSTŮ ČR PODLE KRAJŮ V ROCE 1999 (bez započtení lesů MO ČR a výměry holin)
VĚCNÉ A VÝNOSOVÉ OCENĚNÍ LESNÍCH POROSTŮ ČR PODLE KRAJŮ V ROCE 1999 (bez započtení lesů MO ČR a výměry holin)
Obecné podmínky lesy ve spoluvlastnictví více osob – žadatel je ten, který má většinový podíl nebo je zmocněn písemnou ověřenou plnou mocí dalšími spoluvlastníky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/03.0032 Lesnictví Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová

Lesnictví Trvalá produkce dřeva Udržená ekologické stability

Hospodaření v lese obnova lesa výchova lesa ochrana lesa těžba lesa

Lesy Lesnatost České republiky je 33% Výměra lesní půdy v České republice je přibližně 2,63 mil. ha Les je tvořen lesními porosty a jejich prostředím s pozemky určenými k plnění funkcí lesa Les poskytuje dřevo - významnou obnovitelnou surovinu a obnovitelný energetický zdroj

Typy lesa

Typy lesa BUČINA LUŽNÍ LES TEPLOMILNÝ LES (DOUBRAVA) BOROVÝ LES

Zastoupení dřevin v ČR HLAVNÍ HOSPODÁŘSKÉ DŘEVINY ČR A JEJICH ZASTOUPENÍ PŮVODNÍ PŘIROZENÉ ROZŠÍŘENÍ HLAVNÍCH HOSPODÁŘSKÝCH DŘEVIN V ČR

Cíl lesnického hospodaření z hlediska TUR Vyšší zastoupení listnatých dřevin Porosty různorodé a různověké Autochtonními populace dřevin Preference přirozené obnovy lesa Hospodářský způsob výběrný Včasná výchova lesa Důsledná ochrana lesa

Základní lesnické pojmy   Přírodní les – bez zásahu člověka Přirozený les – do jisté míry upraven člověkem (např. poměr původních dřevin) Les přírodě blízký – s  polopřírodní druhovou skladbou, výnos i dobrá stabilita Dřeviny původní – místo jejich přirozeného rozšíření Dřeviny nepůvodní – mimo přirozený areál rozšíření, zde vysazeny člověkem Populace autochtonní – původní populace Populace alochtonní – nepůvodní populace Obnova přirozená – přirozené zmlazení, nálet, starší se nazývá nárost Obnova umělá – sazenice nebo semenáčky vypěstované ve školce vysazené na holinu Porost různověký X porost stejnověký Porost různorodý X stejnorodý (monokultura) Porost smíšený X nesmíšený  

Les – součást životního prostředí