Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.12 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍŤ - INTERNET Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet2
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.10 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ PODLE ROZLEHLOSTI Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Internet Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_internet
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Internet pro 6. ročník Ing. Zdeňka Javorková
INTERNET.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - sestava Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Počítačové sítě Mgr. Šárka Holečková, Počítačová síť Počítačovou síť tvoří dva nebo více počítačů, které jsou spolu propojeny. Je možné z jednoho.
Informatika Internet.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
FTP – přenos souborů Tato služba se používá pro přenos souborů pomocí přenosového protokolu FTP. Pro tuto službu existují speciální klienti, kteří se dokáží.
ANOTACEPrezentace obsahuje základní informace o internetu, o historii a možnostech prohlížení internetu. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
INTERNET - Je počítačová síť celosvětového rozsahu, spojující stovky zemí, miliony počítačů a miliony uživatelů.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Informatika - prezentace
Internet.
Internet.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.13 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě DĚLENÍ PC SÍTÍ Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT, ICTS.
Etika a Bezpečnost v síti internet
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
Služby internetu obr.: 1. WEB  WWW – (World Wide Web), také pouze zkráceně web v doslovném překladu "světová rozsáhlá síť“, neboli celosvětová síť 
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.20 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Operační systém sítě Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/18.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ. 1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 NázevVY_32_INOVACE_182_Deleni_poc.siti_teorie.
Internet Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Jan Anděl, Jakub Konečný
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_04.
INTERNET.
Typy počítačových sítí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Pavel.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
INTERNET Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_13_Počítačové_sítě_II TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Pojmy internetu - test Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum vytvoření2013.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Síťová karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/08 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Internet Historie, adresy serverů
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_11
Internet - historie.
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Síťová karta
Informatika INTERNET ISŠ SEMILY Zpracoval: Vít Rutkovský
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.12 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍŤ - INTERNET Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT, ICTS Ročník: 3., 6. r. (6leté), 1., 4. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Mgr. René Brauner Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: prosinec 2012

Metodický list -Popsat, která území (a jak) internet propojuje -Vysvětlit pojem protokol (jak funguje) -Seznámit se s historií internetu -Zmínit se o organizacích dohlížejících na celosvětovou síť -Uvažovat o pokusech cenzurovat internet -Zadané úkoly splnit teoreticky (odpovědět na otázky) i prakticky (hledat na internetu) -Je možno studenty poučit o pravopisu (internet/Internet)

Anotace Materiál je určen pro 1. ročník čtyřletého studia, 3. ročník šestiletého studia a semináře maturitních ročníků. Slouží k seznámení s Internetem a jeho službami. Učivo je prověřeno otázkami a úkoly. Inovace spočívá ve využití interaktivního prostředí. Klíčová slova: Internet a jeho služby protokol TCP/IP

Internet * pravopisná poznámka: Internet (s velkým písmenem) vlastní jméno celosvětové informační a komunikační sítě; internet (s malým písmenem) se užívá ve významu propojené počítačové sítě, komunikační médium obr. 1

Internet celosvětová síť propojující všechny kontinenty, státy a města tak, že jakýkoliv počítač může kdykoliv komunikovat s jakýmkoliv jiným počítačem (jde vlastně o systém navzájem propojených počítačových sítí) pro komunikaci slouží protokol TCP/IP Internet jako celek nikdo nevlastní ani přímo neřídí (existují ovšem organizace, které dohlíží ICANN)

Otázky a úkoly 1.zjistěte, k čemu slouží protokoly 2.znáte zkratky nejznámějších protokolů? 3.co znamená zkratka ICANN, čím se tato organizace zabývá?

Protokol TCP/IP je zkratka slov Transmission Control Protocol / Internet Protocol protokol je množina pravidel, která určují syntaxi a význam jednotlivých zpráv při komunikaci počátky TCP/IP se datují do konce 60. let, a jsou úzce spojeny s činností účelové agentury ARPA ministerstva obrany USA, která si nové protokoly nechala vyvinout pro svou počítačovou síť ARPANET

Otázky a úkoly 1.zjistěte základní fakta o historii Internetu 2.k čemu měly počítačové sítě původně sloužit? 3.vyhledejte libovolný článek o čtyřech vrstvách TCP/IP

Internetové služby V rámci Internetu mohou uživatelé využívat mnoho služeb. Služby jsou zajišťovány počítačovými programy a programy navzájem komunikují pomocí protokolů. Mezi známé služby patří: WWW – systém webových stránek zobrazovaných pomocí webového prohlížeče – elektronická pošta FTP – přenos souborů Instant messaging – online komunikace mezi uživateli (ICQ…)

Otázky a úkoly 1.kterou službu využíváte nejčastěji? 2.které služby podle Vašeho názoru zaniknou a které jiné je nahradí? 3.zjistěte, zda mají největší výrobci SW a HW své ftp servery, a pokuste se z nich stáhnout soubory

Způsoby připojení Uživatel se může k Internetu připojit pomocí: telefonní linky (modem) přípojky kabelové tv bezdrátové sítě (wi-fi, satelit, mobilní technologie)

Otázky a úkoly 1.který způsob připojení je ve Vašem městě nejvíce používaný? 2.který mobilní operátor nabízí nejrychlejší připojení? 3.zjistěte, kde se můžete ve svém městě připojit zdarma k wi-fi (kavárny, úřady, školy…)

Pravopisné okénko Problémové velké písmeno - Internet nebo internet Podle školního vydání Pravidel českého pravopisu píšeme internet s malým počátečním písmenem ve významu propojené počítačové sítě; Internet s velkým písmenem, tedy vlastní jméno, pak píšeme ve významu Celosvětová informační a komunikační síť. Pro laika i pro běžného uživatele internetu je obtížné tyto významy rozlišit. Všichni užíváme internet jako síť - všichni - mám na mysli uživatele, ne počítačového odborníka. Malé písmeno patří do trojice pojmů intranet - extranet - internet. Pravděpodobně nejfrekventovanější význam, v němž slovo internet v současnosti užíváme, je komunikační médium, prostředek i prostředník komunikace. V tomto významu se stále častěji píše malé počáteční písmeno: informace najdete na internetu; první seznámení s internetem; nabízíme připojení k internetu. Ani počítačoví odborníci si nejsou zcela jisti, lépe řečeno nejsou zcela jednotni v tom, zda internet ještě dnes označuje opravdu jedinečnou věc. A tuto funkci - označit jedinečnou skutečnost - plní právě velké počáteční písmeno. Při psaní slova internet můžeme doporučit malé počáteční písmeno ve smyslu - komunikační prostředek, propojené počítačové sítě, pokud internet chápeme jako vlastní jméno, můžeme jej napsat i s písmenem velkým. Snad ještě můžeme připomenout - pokud se podíváme na internet - že je slovo v naprosté převaze psáno s malým počátečním písmenem, svědčí to o tom, že se pojmenování internet postupně stává především jménem druhovým, obecným. Slovo internet nám zde reprezentuje moderní špičku ledovce. Narazili jsme na problém v jazyce velmi živý a z hlediska pravopisného i částečně problematický. V jazyce existují - zjednodušeně řečeno - dva systémy- systém jmen obecných označujících běžné skutečnosti a systém jmen vlastních označujících jednotliviny jedinečné. A tyto dva systémy nejsou neprodyšně oddělené, naopak, pro jazyk je typický neustálý pohyb mezi jmény vlastními a obecnými. Mohli bychom konstatovat, že jde o proces obousměrný. Jednak názvy jedinečných produktů časem přecházejí v názvy obecné a píšou se s malým písmenem: sýr Hermelín - chlebíčky s hermelínem, cigarety značky Sparta- kouří sparty, auto značky Octavia - jezdí oktávií, minerální voda Poděbradka - jdi koupit poděbradku. Druhý směr je opačný, kdy se původní jména stávají pojmenováními obecnými. Např. je to lazar- nemocný, švejk- vychytralý, šikovný ulejvák - zde odvozujeme i sloveso švejkovat. Můžeme říct, že často také záleží na pisateli, jaké písmeno napíše - velkým počátečním písmenem označuje jednotlivinu, malým vypovídá o tom, že chápe pojmenování již jako jméno obecné - např. s malým písmenem píšeme běžně vyjádření mám ráda ementál, peru v tixu apod.

Citace zdrojů WIKIPEDIA, Wikipedia. Internet [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: PETERKA, Jiří. Internet [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázky: obr.1 - GOOGLE, Google. internet [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: