Tón, jeho výška a barva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvukové jevy-akustika
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Ultrazvuk, infrazvuk Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Akustika akustika - nauka o zvuku zdroj zvuku – chvějící se těleso
VLASTNOSTI ZVUKU.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Akustika Jana Prehradná 4.C.
Zvukové jevy Ing. Radek Pavela.
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
ZVUK RYCHLOST ZVUKU Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT
Jak se mění frekvence ve stupnici?. Jak vnímáte stupnici? zkusme si ji zahrát nebo zazpívat většinou jako schody nebo přímku – jejím grafem je zápis v.
Zvuk.
Zvuk Zdroje zvuku.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
A K U S T I K A Z V U K O V É J E V Y.
Samohlásky a souhlásky
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Audio Josefína Čadská 4.A.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ZVUKOVÉ JEVY Šíření zvukového Zvukový rozruch rozruchu prostředím
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Akustika.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Periodické děje a jejich grafické znázornění
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_14 Tematická.
Zvukové jevy.
Svět kolem nás je plný zvuků, ať už příjemných či nikoliv.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 03. Harmonické kmitání Mgr. Marie Šiková KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
A KUSTICKÉ VLASTNOSTI KLAVÍRU Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář ZS
Vznik a šíření zvuku.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Zvuk a hudba.
Smyslové vnímání Sluch
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Nucené chvění, rezonance (Učebnice strana 174 – 175) Když udeříte do těla ladičky, ozve se kovový zvuk, který trvá krátce a není příliš hlasitý. Poté.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
ZVUKOVÉ JEVY Fyzika 9. třída. Zvukový rozruch Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Zdrojem zvuku je chvějící se těleso Nepravidelné chvění – HLUK Nepravidelné.
Magnetická indukce a magnetování
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk a hudba.
Zvuk a jeho vnímání Roman 2009, SPGŠ Futurum s.r.o.
Význam matematiky v hudbě
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zvuky a Fourierova transformace
Název školy Základní škola ,Jičín, Husova 170 Číslo projektu
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Zvukové jevy.
ZVUK.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Mechanické kmitání a vlnění
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Zvukový rozruch Šíření zvukového rozruchu prostředím Ucho jako přijímač zvuku Ultrazvuk Odraz zvuku Ozvěna zvuku Odraz zvuku Ochran a před hlukem autoři.
Transkript prezentace:

Tón, jeho výška a barva

Co budu na konci hodiny znát? Poznám souvislost mezi frekvencí tónu a jeho vnímání našim uchem Pochopím důvody rozdílného zvuku stejného tónu u jednotlivých nástrojů Poznám maximální bezpečnou hlasitost zvukového zdroje.

Vnímá člověk všechny zvuky? Každý člověk vnímá zvuky jinak. Obecně lze říci, že člověk vnímá zvuky od 16 do 20 000 Hz.

Kdy vzniká tón? Tón vzniká pravidelným kmitáním těles. Tón „komorní a“ má frekvenci 440 Hz, zvuk píšťaly má frekvenci 10 000 Hz.

Proč zní stejný tón na různých nástrojích různě? Rozdílné vnímání tónu různých nástrojů je způsobenou barvou tónu, která je pro každý nástroj různá. Každý nástroj tedy vytváří jiné složení zvuku (k základní frekvenci přidává jinou vyšší harmonickou frekvenci), člověk pak vnímá „stejný tón“ na různých nástrojích různě.