Jak se mění frekvence ve stupnici?. Jak vnímáte stupnici? zkusme si ji zahrát nebo zazpívat většinou jako schody nebo přímku – jejím grafem je zápis v.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

MECHANICKÉ KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Graf pohybu 2. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
STŘÍDAVÝ PROUD PROUD MĚNÍCÍ SVŮJ SMĚR.
Nadpis do sešitu STŘÍDAVÝ PROUD V./2./92.
Vznik střídavého proudu
Hudba je organizovaný systém zvuků. Výběr zvuků,jejichž rytmické
Polidšti ovoce a zeleninu … Určitě už jste si někdy všimli, že některé ovoce či zelenina připomínají lidské orgány. Zkusme tedy najít několik takových.
Veličiny pro hodnocení zvuku
VLASTNOSTI ZVUKU.
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 18. Akustika
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
MATLAB LEKCE 5.
ELEKTROMAGNETICKÉ JEVY, STŘÍDAVÝ PROUD
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Porovnání chybných a správných řešení v prezentaci
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Stupnice Štěpánka Kubínová.
Tón, jeho výška a barva.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Samohlásky a souhlásky
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_08 Tematická.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Temperované ladění.
Užití poměru (graficky)
Graf nepřímé úměrnosti
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
A KUSTICKÉ VLASTNOSTI KLAVÍRU Jan Máca FJFI ČVUT v Praze Fyzikální seminář ZS
Pohyb a klid Šach Mádl Janatková.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Praktické cvičení s tabulkami a grafy ZÁKLADNÍ ŠKOLASTŘEDNÍ ŠKOLA.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
18.
Co je to stupnice a tónina?
malý exkurz do dějin hudební akustiky
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl, 9. května 1181, Litomyšl Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název: Hudební slovník 15. část.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Zvuk a jeho vlastnosti Tematická oblast
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Množina bodů dané vlastnosti
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
Užití poměru (graficky)
Test k ověření praktických dovedností z HV
Notová osnova Houslový a basový klíč.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Význam matematiky v hudbě
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Užití poměru (graficky)
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
OPAKOVÁNÍ MINULÉHO UČIVA
Graf závislosti rychlosti na čase
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Hudba - notace Tematická oblast
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Konstrukce trojúhelníku
Statické a dynamické vlastnosti čidel a senzorů
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Jak se mění frekvence ve stupnici?

Jak vnímáte stupnici? zkusme si ji zahrát nebo zazpívat většinou jako schody nebo přímku – jejím grafem je zápis v notové osnově když budeme chtít jednotlivým klávesám elektrického klavíru přiřadit správné frekvence, bude závislost frekvencí na půltónech vypadat takto:

Jak je možné, že ucho takovéto změny frekvence vnímá jako přímku? ucho nevnímá frekvenci jako takovou, ale vždy v poměru k nějaké frekvenci referenční – například vůči předcházejícímu tónu ve stupnici Př.: oktáva vůči frekvenci 440 Hz je 880 Hz – tomu odpovídá nárůst frekvence o 440 Hz oktáva vůči frekvenci 220 Hz je 440 Hz – tomu odpovídá nárůst frekvence o 220 Hz

Ucho je logaritmický detektor zkusme změnit v grafu na 3. snímku měřítko osy y na logaritmické měli bychom dostat tento graf: