Globální svět a komunikace požadavky k předmětu PhDr. Iva Petrová SMK ZS 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
Environmentální výchova pro základní školu
Sociologické problémy soudobé společnosti SEMINÁŘ POŽADAVKY K ZÁPOČTU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Personální managament
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
sociální psychologie Škola:
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Jak se učí inovační podnikání
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: Základy managementu (BPH_ZMAN)
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
ŘÍZENÍ VLASTNÍ STAVEBNÍ FIRMY Jana Frková - Přednášky na
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
funkce médií ve společnosti moc médií
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Globalizace z různých úhlů dopadu
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
1 Spotřebitelské chování SPOCH/ S2 Trendy. Nové segmenty. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Průřezová témata.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Nákupní chování spotřebitele
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Globální retailing v Evropě
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2012.
Moderní personalistika Úvod
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
MMV ZS 2011/ Firemní kultura a interní komunikace PhDr. Iva Petrová Požadavky k akreditaci.
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD. Předmět představuje studentům SOuhrnkoncept sociálního podnikání, jeho zásadní principy, včetně praktických.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
MARKETING Přednáška P
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Globalizace z různých úhlů dopadu
Sociální ekonomika PhDr. Jaroslava Šťastná, PhD.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Globální svět a komunikace požadavky k předmětu PhDr. Iva Petrová SMK ZS 2012/2013

V rámci předmětu bude věnována pozornost těmto tématům: Globální svět a komunikace v něm. Podstata globalizace a její dopady do komunikačních procesů. Roviny komunikace ve společenském prostředí. Ekonomické a marketingové souvislosti komunikace. Interpersonální komunikace jako základní rámec – proces, prvky, aktéři,specifika. Skupinová komunikace a její odlišnosti – společenské skupiny – firma a kultura. Interkulturní komunikace – podstata, proces a specifika. Hodnotové typy a dimenze - Hofstedeho a Tropenaarsova kuturní dimenze. Národní kulturní rozdíly v komunikaci při obchodních jednáních a vyjednávání ve firmě a jejich fungování. Masová kultura a masová komunikace. Proces, podstata a specifika masové komunikace, proces a modely přenosu informací. Publikum jako objekt masové komunikace, nastolování témat, media a mediální obsah. Komunikační procesy a jejich dopad do firemního prostředí – specifika manažerských procesů. Firemní komunikace – externí /marketingová komunikace a interní komunikace, zásady, nástroje a specifika. Specifika nadnárodních firem a problematika multikulturních vlivů. Obsah předmětu 2

Literatura 3Iva Petrová 3 3  Bauman, Z.: Globalizace, Mladá fronta 1999, ISBN – 7  Bedrnová, E., Nový, I.: Psychologie a sociologie řízení, Praha, Management Press, 2007, ISBN  Brooks, I.: Firemní kultura - jedinci, skupiny, organizace a jejich chování, Brno Computer Press 2003, ISBN 80 – 7226 –  Jirák, J., Köpplová, B.: Media a společnost. Portál. Praha ISBN 80 –  Mc Quail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Praha, Portál, ISBN  McLuhan, M.: Jak rozumět mediím. Extenze člověka. Mladá fronta. Praha. 2011, ISBN 978 – 80 – 204 – 2409 – 9  Nakonečný, M. : Sociální Psychologie,Praha Academia 2009, ISBN 80 –  Nový, I., Schroll-Machl, S.: Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 3. vydání. Praha, Management Press ISBN  Nový, I. a kol.: Interkulturální management, Lidé, kultura a management, Praha, Grada Publishing, 1996, ISBN  Štrach, P.: Mezinárodní marketing, Praha Grada Publishing, 2009, ISBN 978 – – 2987 – 9  Thompson J.,B.: Média a modernita – Sociální teorie médií, Praha, Karolinum, ISBN 80 –  Vybíral, Z.: Psychologie komunikace. Portál. Praha ISBN

1. Projekt - KS individuální úvaha / PS prezentace ve dvojici na hodině Vybrané téma ze seznamu bude řešeno formou odborné rozpravy. Obsahem by mělo být: Rozklad tématu – založený na znalosti a doplněný kritické zhodnocení problému a jeho dopadu do současného globalizovaného světa a jak je komunikováno – na globální úrovni a jsou lokální specifika jaké. Návrh, jak mohou komerční i sociální marketingové komunikace přispět k řešení daného věcného globálního problému. ZKOUŠKA: Seminární projekt – prokázání schopnosti prakticky uchopit aktuálně komunikované globálně téma, rozebrat ho a navrhnout náměty na změny komunikace - hodnocení max 5 B. Písemný test: odpovědi na otázky zjišťující znalost problému 5 otázek ( OTEVŘENÝCH, jedna 6 B) - Celkem 30 B – minimum 10 B. otázek ze zkouškového testu POŽADAVKY, TÉMATA I OTÁZKY - VŠE JE ULOŽENO NA IS VE STUDIJNÍCH MATERIÁLECH. Známka: A 35 – 31BC 25 – 21BE 15 – 10 B B 30 – 26BD 20 – 16 B Požadavky 4

Referáty - témata Porodnost a budoucnost Evropy. Charitativní aktivity – nový jev kultury 21. století? Je reklama dohodnutou a povolenou lží? Geneticky modifikované potraviny – mana nebeská pro rozvojový chudý svět, nebo smrtelné nebezpečí? Řeší „adopce dětí“ na dálku globální problém chudoby? Nebo vzdělání? Je kriminalita průvodním jevem globalizace? Bude Evropa v roce 2020 kulturně jednotná nebo bohatě kulturně diferencovaná? Problém bezdomovců – globální problém i v české společnosti? Nové specifické segmenty – senioři. Asijští tygři – Indie a Čína – budoucí hrozba, nebo budoucí spása ekonomiky světa? Nový specifický segment – singles. Tvorba mediálních mýtů a role reklamy či jiných forem MK. Je proces fúzí a vzniku stále větších hráčů na globálním trhu ku prospěchu lidstva, nebo představuje zatím netušenou hrozbu? Je skutečně McDonald´s takový nepřítel lidstva? Postavení žen v soudobém světě. Děti – ohrožený segment globálního světa? Romové, romský problém, integrace v majoritní společnosti, nebo zachování etnického specifika? Arabský svět = svět terorismu? Corporate Social Responsibility – opravdový zájem korporace podílet se na řešení problémů sociálního okolí či světa, nebo šikovná zástěrka pro získání příznivě naladěného spotřebitele? Teenageři – kupčíci v chrámu konzumu, nebo specifická cílová skupina – národní a globální měřítko jevu. Změny v tradiční rodině v éře globalizace. Nekouká se někde Velký bratr nebo Velká sestra? Nástup digitálních technologií a svoboda člověka. Reklama – je součástí kultury a umění? AIDS jako světový problém. Nové spotřebitelské trendy v české společnosti a jejich komunikace. Masová média a jejich role: jako studnice poznání nebo jako nástroj manipulace? Značka a její role v usměrňování spotřeby – národní a mezinárodní souvislosti. Spotřeba jako projev životního stylu. Hedonismus/požitkářství životní styl západní společnosti. Ovládnou nás počítače? Pokud ano, kdy to bude? Proměny etiky marketingové komunikace v globálním světě. Spotřebitelské organizace – dostatečná hráz zpupnosti velkých koncernů? Franšízing jako forma globalizační strategie dobývání nových trhů. Tým a jeho role v managementu, mění se role nadřízený a podřízený? Globální značka jako nástroj globalizace – unifikace vkusu, přání a potřeb? Privátní značky – vliv na konkurenceschopnost domácích produktů. Stereotypy ve společnosti – existují stále? A jak jim čelit. Nové trendy v zemědělství s ohledem na globální změny. Zelené značky – výhra pro spotřebitele nebo výrobce? Je vzdělání to jediné, co náš zachrání před konkurencí?