Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Operace s vektory.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
9 CELÁ ČÍSLA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Celá čísla Zapiš celá čísla, která jsou mezi: a) -8 a -5 d) -3 a 4
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Základní číselné množiny
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (početní)
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Měříme délku s různou přesností
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
13.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitalizace výuky Příjemce
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
CELÁ ČÍSLA.
11.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mgr. Radka Pospíchalová
Početní výkony s celými čísly: násobení
DESETINNÁ ČÍSLA.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Úvod Porovnávání celých čísel
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
Konstrukce trojúhelníku
Poměr v základním tvaru.
Transkript prezentace:

Téma: CELÁ ČÍSLA znázornění absolutní hodnota porovnávání sčítání odčítání násobení dělení úlohy na závěr = 26 stupňů = + 26 stupňů = 21 stupňů = + 21 stupňů

Téma: CELÁ ČÍSLA Kladná celá čísla už známe »» jsou to přirozená čísla Celá čísla se znázorňují na číselné ose: Z obrázku je patrné, že celá čísla jsou: - kladná - záporná: -1 (čti minus jedna), -2, -3 ? A kam patří nula ? Nula patří mezi celá čísla, ale není ani kladné celé číslo, ani záporné celé číslo

Téma: CELÁ ČÍSLA 1) Mapka uvádí teplotu v některých hlavních městech Evropy. Na číselné ose znázorni teplotu v Praze, Berlíně, Paříži, Londýně a Sofii. 2) Ve kterých městech byla teplota pod nulou?

Téma: CELÁ ČÍSLA 3) Při předpovědi počasí řekl moderátor, že ráno byla naměřena teplota 5 stupňů Celsia. ? Znamená to + 5 stupňů nebo - 5 stupňů ?

Téma: CELÁ ČÍSLA Nejjednodušší je podívat se ven na teploměr. 5 = +5 U kladných celých čísel můžeš přidat znaménko 5 = +5 Myslíte si, že můžu také napsat - 5 = 5 ? NE! U záporných celých čísel nevynechávej nikdy Znaménko minus.

Téma: CELÁ ČÍSLA 4) Zapiš pomocí celých čísel a značky °C tyto teploty a) dva stupně nad nulou 2 °C b) minus tři stupně - 3 °C c) jeden stupeň pod nulou - 1 °C d) nula stupňů 0 °C

Téma: CELÁ ČÍSLA 5) Normální stav výšky hladiny Vltavy ve Vyšším Brodu je 70cm. Služba každý den zapisuje do tabulky odchylky od normálu a výšku hladiny. Normál je na stupnici označen 0. Zvládli byste dělat službu ve Vyšším Brodě? Zapisujte odchylku a výšku hladiny do tabulky.

Téma: CELÁ ČÍSLA Normál 70 cm odchylka +3 cm +4 cm 0 cm -1 cm -4 cm Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle odchylka +3 cm +4 cm 0 cm -1 cm -4 cm -3 cm +2 cm Výška hladiny 73 cm 74 cm 70 cm 69 cm 66 cm 67 cm 72 cm

ABSOLUTNÍ HODNOTA Na číselné ose jsou čísla zobrazena jako body. Vzdálenost obrazu čísla 1 Od obrazu 0 je jedna délková jednotka (značíme ji d.j.) 1 d.j. 4 d.j. 3 d.j. Platí následující tvrzení? Vzdálenost obrazu čísla 3 od obrazu čísla 0 jsou 3 délkové jednotky. Vzdálenost obrazu čísla -4 od obrazu čísla 0 jsou 4 délkové jednotky. Zapisuj, kolik délkových jednotek je vzdálenost obrazu od čísla 5, 7, -1, -3, -6, 6, -8 od obrazu čísla 0.

ABSOLUTNÍ HODNOTA Absolutní hodnota čísla tedy udává vzdálenost tohoto čísla od obrazu čísla 0 na číselné ose. Z předchozího příkladu: Absolutní hodnota čísla 5 se rovná 5, zapíšeme |5| = 5 Absolutní hodnota čísla 7 se rovná 7, zapíšeme |7| = 7 Absolutní hodnota čísla -1 se rovná 1, zapíšeme |-1| = 1 ? Čemu se rovná absolutní hodnota 0 ? Vzdálenost obrazu čísla 0 od obrazu čísla 0 je 0 délkových jednotek – čili: | 0 | = 0

ABSOLUTNÍ HODNOTA Absolutní hodnota každého čísla Je kladné číslo nebo 0.

ABSOLUTNÍ HODNOTA Cvičení: Zapiš absolutní hodnoty čísel 2, -4, 0, -1, 18, -204 2, 4, 0, 1, 18, 204 Vypočítej a) 7 + |2| b) 7 + |-2| c) |7| + |-2| d) |-7| + |-2| = 7 + 2 = 9 = 7 + 2 = 9 = 7 + 2 = 9 = 7 + 2 = 9

ABSOLUTNÍ HODNOTA Nápověda: 3 -16 Definice: 184 Ke každému z následujících čísel najdi takové číslo, které je jiné, ale má stejnou absolutní hodnotu. a) 1 b) -3 c) 16 d) -184 -1 Na tomto příkladě jsme si demonstrovali, Jak vypadají čísla opačná. 3 -16 Definice: 184 OPAČNÉ ČÍSLO k číslu různému od nuly je takové Číslo, které se mu nerovná, ale má stejnou absolutní hodnotu Nápověda:

ABSOLUTNÍ HODNOTA Opačné číslo k zápornému číslu, je kladné číslo. Zapiš opačná čísla k číslu: 7, -9, -18, 18, 0, 105 -7, 9, 18, -18, 0, -105 Opačné číslo k zápornému číslu, je kladné číslo. Opačné číslo ke kladnému číslu je záporné číslo. Opačné číslo k nule je nula.

POROVNÁVÁNÍ Na číselné ose si znázorni čísla: -5, -3, -1, 0, 1, 3, 5 Poznáte z číselné osy, které číslo je větší?Například -5 a 5. Je patrné, že číselná osa má nějaký řád. Například vzdálenost mezi sousedními Čísly je vždy stejná. Najdeme tam ještě nějaký? Koupí-li mamka 2 rohlíky nebo 5 rohlíků, čeho se víc najím? No určitě pěti. Na číselné ose jsou čísla uspořádána podle velikosti. Číslo vlevo je vždy menší než číslo vpravo.

POROVNÁVÁNÍ 5 a -2 v Madridu v Praze ve Vídni -2 a 1 v Oslu -8 a -3 Porovnáváme-li dvě záporná čísla, tak je z obrázku patrné, že větší je to záporné číslo, jehož obraz je na číselné ose blíže k nule. Celá záporná čísla lze také porovnávat pomocí jejich absolutních hodnot. | - 8 | = 8 | - 3 | = 3 Už víme, že -8 < - 3 ---> větší je to záporné číslo, které má menší absolutní hodnotu: Vypiš z čísel, která jsou vyznačená na číselné ose ta čísla, která jsou menší než 0. -1, -3, -5 Vypiš z čísel, která jsou vyznačená na číselné ose ta čísla, která jsou větší než -1. 0, 1, 3, 5 3) Opět použijeme mapku Evropy. Zjisti ve kterém městě byla nižší teplota: a) Madrid a Praha b) Vídeň a Sofie c) Oslo a Moskva 5 a -2 v Madridu v Praze ve Vídni -2 a 1 v Oslu -8 a -3 -8

Sčítání celých čísel První šel kopat Pepa. Jeho střely vypadaly následovně: Na závěr fotbalového tréninku si šli kluci zakopat na branku. Dali si pravidlo, že když trefí pravý či levý horní roh branky, tak získají 3 body, když pravý či levý spodní roh branky, tak získají 1 bod a když se trefí jinam, tak získají - 2 body. Každý hráč měl 3 pokusy. 3 body Všechny tyto možnosti by Vypadaly na obrázku asi takhle 1 bod Kamkoli jinam: - 2 body

? Kolik bodů získal Pepa? Z obrázku je patrné, že z první střely získal 3 body , z druhé střely získal - 2 body a z třetí střely 1 bod Znázorněte si tyto údaje na číselné ose