Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 3. dubna 2012
Skladba – odchylky od pravidelné větné stavby
Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Zvláštnosti a nepravidelnosti ve větné stavbě
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 7. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.8.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Nepravidelnosti větné stavby
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.5.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 1. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.1.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Výukový materi á l zpracov á n v r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Š ablona: III/2 Č. materi.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.3.1.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
T ENTO DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL (DUM) VZNIKL NA ZÁKLADĚ ŘEŠENÍ PROJEKTU OPVK, REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.5.00/ S NÁZVEM „V ÝUKA NA GYMNÁZIU PODPOROVANÁ.
Odborný styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Přídavná jména pravopis koncovek
VY_32_INOVACE_05_10 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_10 Zpracovala:Mgr.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MARIE KRAUSOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 16. července 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Spojovací výrazy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Květen 2013
Věta jednoduchá a souvětí
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: dubna 2012
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_04 Tematická.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
 Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.1.7.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_470_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_156.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.4.
LINGUA CECA I LM Udine 2013/2014. Přednáška P4 STAVBA ČESKÉ VĚTY Pravovalenční členy větné struktury - komplementy.
Elipsa a zeugma Jan Martikán (325587).
Věta jednoduchá a souvětí.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anakolut Chlapci, když přišli ráno do školy, byla jim zima. Poslední podmínkou je zhlédnutí pěti filmů, z toho tři filmy české a dva zahraniční. Víme,
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Nepravidelnosti a nedostatky ve stavbě věty Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvláštnosti větné stavby Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ odchylky od pravidelné stavby věty Název sady: Český jazyk.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Odchylky od větné stavby
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Odchylky od větné stavby, které jsou syntaktickými chybami
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Téma: Nedostatky ve větné stavbě - prezentace Anotace: Prezentace slouží vyučujícímu jako vizualizace výkladu o odchylkách od pravidelné větné stavby. Obsahuje příklady k jednotlivým jevům i cvičení pro samostatnou práci žáků.

Nedostatky ve větné stavbě Nedostatky v psaných i mluvených projevech

Anakolut  vyšinutí z vazby  Mluvčí dokončí větu nebo souvětí jinak, než to napověděl na začátku.  Děti, když přišly ze školy, bylo jim zima.  Když přišly děti ze školy, bylo jim zima.  Náš Karel, když se učil, všechno mu vadilo.  Když se náš Karel učil, všechno mu vadilo.

Zeugma  spřažení vazeb  Spojení jednoho předmětu se dvěma slovesy, která mají různou vazbu.  Celá rodina obdivovala a fandila Spartě.  Celá rodina obdivovala Spartu a fandila jí.  Udržujte čistotu před i v obchodě.  Udržujte čistotu před obchodem i v něm.

Kontaminace  směšování vazeb  Zkříží se různé konstrukce stejného, podobného nebo protikladného významu.  Proti nedostatkům ve výchově je třeba čelit.  čelit něčemu + bojovat proti něčemu  Přihlížíme na vaše odborné znalosti.  přihlížet k + dívat se na

Atrakce  skladebná spodoba  Mechanické přizpůsobení tvaru slova podobě slova sousedního.  Nechtěli věřit slibům našim sousedům.  Nechtěli věřit slibům našich sousedů.  Práce zdravotníků slouží zdraví našim občanům.  Práce zdravotníků slouží zdraví našich občanů.

Pojmenujte nedostatek ve větné stavbě a odstraňte jej  Rodiče mu pořád něco vytýkali a napomínali.  Domácí nejvíce chválili a spoléhali na brankáře.  Mnoho návštěvníků stále přicházelo a odcházelo z Pražského hradu.  Projevujeme vážný zájem a porozumění pro mladé lidi.

Pojmenujte nedostatek ve větné stavbě a odstraňte jej  Útočník Kuka, když po zranění opět nastoupil v útoku Slavie, dařilo se mu dávat branky.  Někteří sportovci, kteří trochu v něčem vynikli, stoupne jim sláva do hlavy.  Lukáš, když byl malý, nechtělo se mu chodit do školy.  Jiřina, která je moje kamarádka, často ji navštěvuji.

Další nedostatky  Mluvní manýry – šablonovitý způsob promluvy.  Parazitní zvuky a slova – ehm, eee, vlastně, takže, ano …  Chybné užití předložky – Díky nehodě zůstal na vozíku. Katalog si vyzvedněte na prodejně.  Nevhodný pořádek slov – Vybílená místnost vápnem musí dobře vyschnout.

Odstraňte nevhodný pořádek slov  Strážnice je známé město svým folklorem.  Z brankářů především vynikl Čechmánek.  Jan se přistěhoval do vedle nás stojícího domu.  Návštěvníci ZOO pozorovali nadšeně řvoucího lva.  Pronajali jsme si místnost se zvláštním vchodem na měsíc.  Šli jsme po vyznačené cestě na turistické mapě.

Prověrka  Zájezd do hor naší třídy zorganizoval Tom.  Do před chalupou stojícího topolu uhodil blesk.  Pozdní mrazíky poškodily vážně kvetoucí meruňky.  Máme rádi opékané kuře na rožni.  Vyvrácené stromy vichřicí byly z cesty odstraněny.  Třel bídu s nouzí se svou ženou.

Děkuji za pozornost  Vytvořila: Vanda Malurová  8. dubna 2012  Zdroje:  Čechová, M. a kol.: Český jazyk pro 3. ročník SOŠ. SPN, Praha, vyd. ISBN  Blechová, M. a kol.: Kontrolní diktáty a pravopisná cvičení s klíčem. Blug. ISBN