Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_ L
Komunikace Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Komunikace v rámci propagace, hlavní sdělení reklamy, model AIDA Tematická oblast: Produkt a propagace
Komunikace ODESÍLATEL PŘÍJEMCE odezvazpětná vazba ŠUM ZPRÁVA dekódovánízakódování
Účinná komunikace – model AIDA zdroj: ntion_span.jpg Pozornost (attention) Zájem (interest) Touha (desire) Akce (action) může se týkat jak celé propagační kampaně, tak i jednotlivých nástrojů (např. konkrétní reklamy)
Komunikace - úkol na Youtube.com shlédněte reklamy týkající se propagace žvýkaček nebo zubní pasty alespoň dvou různých značek a určete jednak hlavní sdělení každé reklamy a dále prvky, které odpovídají modelu AIDA a vzájemně je porovnejte. PoložkaReklama 1Reklama 2 Hlavní sdělení A I D A
Komunikace – příklad řešení na Youtube.com shlédněte reklamy týkající se propagace žvýkaček nebo zubní pasty alespoň dvou různých značek a určete jednak hlavní sdělení každé reklamy a dále prvky, které odpovídají modelu AIDA a vzájemně je porovnejte. PoložkaAirwavesBubble Tape Hlavní sdělení Máš na to, dobré dýchání, pohoda, sport, tanec Můžeš si vzít, kolik chceš, „nekonečná“ žvýkačka A Různé přírodní prostředí, mladí lidé, hudba pohyb….. Slavná osobnost, prostředí hokeje I Chytlavá hudba, změna scén, různé hudební nástroje Jaromír Jágr hraje hokej D Dobré dýchání, modrá obloha – vzduch, hra na hudební nástroj Působení referenční aspirační skupiny, velké a skladné balení žvýkačky, Jágrovi žvýkačka chutná A Koupě žvýkaček
Zdroje Archiv autorky Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992