Komunikační dovednosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
neverbální komunikace
Advertisements

Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Komunikace Společenská kultura
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Umění prezentace.
Mezi lidské vztahy a komunikace
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Neverbální komunikace
Souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě nebo nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem.
Neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
KOMUNIKACE
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Komunikace – neverbální komunikace
Komunikace a její využití v řízení
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KOMUNIKACE V..
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Radka Havlíčková Umění prezentace Radka Havlíčková
Neverbální komunikace
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Zásady efektivní komunikace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Komunikace..
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Komunikace , Brno Připravil: Ing. Jiří Leitner Garant předmětu: Ing. Vlastimil Vala CSc.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Sociologie pro SPP/SPR
Společenská výchova – verbální komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Komunikace. Communicare – spolupodílet se, sdílet, mít podíl na něčem.
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Komunikační dovednosti UP OLOMOUC Mgr. Pavel Pavlas

Neříká tedy nic, přesto Vám svým projevem něco sděluje. PŘEDSTAVTE SI Vcházíte do kupé ve vlaku. V kupé je jen jeden člověk a vy říkáte: „Dobrý den, také jedete do Kolína?“. Neodpovídá. Zkoušíte to znovu: „Aha, tak až do Pardubic?“ Stále nic, mlčí. Neříká tedy nic, přesto Vám svým projevem něco sděluje.

Jeho projev se dá rozložit na 4 úrovně: VĚCNÝ OBSAH – Informace, kterou bychom dostali přepsáním slov na papír. VÝZVA – Výzva, kterou odesílatel směřuje k příjemci informace. VZTAH – Odesílatel naznačuje, jaký má k nám vztah. SEBEPROJEV – Vyjádření vlastního pocitu odesílatele.

4 PRAVIDLA KOMUNIKACE 1. Prvních pět minut Ad 4 Ad 1 Křivka pozornosti 1. Prvních pět minut 2. Vysílání nerovná se příjem 3. Komunikace nerovná se mluvení 4. Člověk se podobá ledovci Ad 3 Ad 2 Vysílající: - záměr - kódování - vysílání Přijímající: - příjem - dekódování - výsledek

Nástroje komunikace Kinezika – nauka o komunikačních pohybech člověka. Proxemika – nauka o prostorovém chování člověka. Posturologie – držení těla a polohové konfigurace. Gestika – o pohybech rukou, doprovázejících mluvené slovo. Mimika – o komunikačním významu pohybů obličejových svalů. Haptika – o dotycích v mezilidském styku. Projevy očí – zaměření, doba, frekvence, celkový objem. Paralingvistika – řeč, kadence, síla, výška, tón řeči, pomlky

Úspěšnost přijetí sdělení 7 % slova 38 % intonace hlasu, síla, tón 55 % neverbální komunikace Verbálně předávám pouze informaci. Neverbálně ovlivňuji postoje a emoce.

Říká se, že velcí řečníci se rodí a že mají vrozenou schopnost postavit se beze strachu před auditorium a upoutat je dynamickou řečí. Tak tomu nevěřte !!!!

Neverbální komunikace Gesta Mimika Držení těla Pohled Pohyb Dotyk Síla, barva a tón hlasu Rychlost mluvy Interpersonální zóny Využívaní pomůcek Prezentace Naslouchání

Interpersonální zóny Veřejná : nad 3,5m Společenská : 1,5 - 3,5m Osobní : 0,5 - 1,5m Intimní : 0 -50 cm

Držení těla vzpřímený zdravý uvolněný přirozený příchod postoj

Před tělem, dlaně nahoru, výška okolo pasu, přirozeně. Držení těla Ruce - Wolker - záda - v kapsách - stříška - fíkový list - do obličeje - strnulost v loktech Před tělem, dlaně nahoru, výška okolo pasu, přirozeně.

Gesta Gesta dokreslují to, co říkám Agresivní - ukazováček - hřbet - pěst

Mimika Lidé Vás sledují od příchodu - úšklebky - úsměvy - dotyk v obličeji

Pohyb Příchod Zakotvení (ne zakořenit) Pohyb v prostoru Nedokončený pohyb Váha na jedné noze (pánve) Rychlost

Prezentace POP Zaujetí- proč? Řekni co jim řekneš Řekni to Řekni co jsi řekl Výzva