Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PC základní jednotka.
Advertisements

Grafické karty Základní parametry.
* Nejdůležitějším krokem při výběru počítače je uvědomit si, za jakým účelem nám bude sloužit. * Stolní nebo přenosný? * Jaký výkon budu potřebovat? *
HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Prezentace maturitní práce z předmětu ICT
Tato prezentace byla vytvořena
Grafické karty Robert Ondra 3.B 3iv1
Hardware- počítačové komponenty
Identifikátor materiálu: EU
Mikroprocesory Intel Obr. 1.
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Martin Holý.  Druhá světová válka  První generace (1945 – 1951)  Elektronky, relé = drahé, pomalé  Druhá generace ( )  Tranzistory = zmenšování.
Procesor Procesor neboli CPU je v informatice základní součást počítače, která vykonává strojový kód spuštěného počítačového programu. Ten je.
Procesory Filip Skulník.
Základní součásti PC Základní Škola.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Informatika 1_6 6. Týden 11. A 12. hodina.
Blokové schéma PC a jeho hardwarová realizace
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Grafické karty Grafické karty Radek Dohnal.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S BĚRNICE PRO GRAF. KARTY Funkce graf. karet Rendering.
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A13 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Grafický akcelerátor. Grafické karty mají za sebou dlouhý vývoj.
Řadič obrazového podsystému
Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice.  Paměti RAM  Grafické karty  Zvukové karty.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Základní části počítače
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
G R A F I C K É K A R T Y.
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
Hardware Vypracoval: Patrik Bejček.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
Přehled a vývoj mikroprocesorů
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
Napsal: Michal Straka Třída: 3IT Rok: 2012/2013. OSNOVA Úvod – Co je to GPU? Historie firem AMD Radeon Nvidia Porovnání výkonu Závěr.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Hardware 2.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová sestava – Základní hardware I.
PCI Express PCI Express, PCIe ale také 3GIO (3rd Generation I/O) Interní lokální sběrnice založena na standardu starší PCI, komunikující na vetší přenosové.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_152_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Architektura počítače
Moderní Grafické karty.
SKLADBA PC 7 OP VK VYT 2.7 Grafická karta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Hardware osobních počítačů
Univerzita třetího věku kurz Znalci Hardware 1.
Přídavné karty Grafické karty Zvukové karty Síťové karty Modemy.
Počítače XII - GPU Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mikroprocesor.
Univerzita třetího věku kurz ECDL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Grafická karta je součást počítače, která se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. je součást počítače, která.
 MS-DOS (Microsoft Disk Operating System) je operační systém firmy Microsoft, který patří do rodiny mnoha podobných a kompatibilních DOS systémů pro.
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Grafická karta Číslo DUM: III/2/VT/2/1/05 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Software,hardware,data,biti a bajty.  Software je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost.
PC základní jednotka.
Grafické karty Klaudie Mazůrková 6.A
Grafická karta
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Transkript prezentace:

Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla - že udělala své počítače ohnivzdorné.“ (William Bowman, Ředitel Spinnaker Software,1983)

Grafická karta součást počítače, která se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku

Výrobci grafických karet Na trhu s herními 3D kartami dominují firmy ATi a nVidia Přesto prodá 50% grafických karet společnost Intel – její integrované karty se používají zejména v kancelářských počítačích a noteboocích Další výrobci jsou SIS, S3, Via, Matrox(soustředí se na profi řešení), XGI…

Typy grafických karet Integrovaná řešení čip integrován přímo na základní desce často součást levnějších(kancelářských) sestav zpravidla nižší výkon, ale nižší cena užívané také v noteboocích často negativní dopad na celkový výkon systému

Typy grafických karet Interní karty umísťují se do rozšiřujícího slotu na základní desce zpravidla vyšší výkon než integrovaná řešení určené pro hráče a náročnější uživatele

Co nalezneme na grafické kartě: GPU (Graphics Processing Unit) RAMDAC Paměti Sběrnice

GPU (Graphics Processing Unit) Grafický procesor Přijímá data od CPU a stará se o výpočet obrazu Vysoce složitý čip, obsahující řádově stovky milionů tranzistorů Pro celkový výkon počítače je stejně důležitý jako hlavní procesor Parametry takt čipu (Mhz) kapacita paměti počet vertex a pixel shaderů dnes se používají částečně programovatelné jednotky - unifikované shadery

Shadery se rozdělují na několik základních typů podle toho, pro kterou jednotku grafického řetězce jsou určeny. V současnosti patří mezi nejdůležitější vertex, pixel a geometry shader. S příchodem posledních generací grafických karet a nových verzí grafických rozhraní (DirectX a OpenGL) se rovněž začínají rychle prosazovat shadery pro realizaci tesalace.

Vertex shader Program, který se provede na každém vrcholu (vertexu) vstupní geometrie scény. Mezi nejčastější operace patří transformace vrcholu Pomocí transformací lze však dosáhnout i různých grafických efektů — např. simulace pohybu vodní hladiny. Vždy do programu vstoupí jeden vrchol, je upraven a zase vystoupí, nelze tedy vrcholy přidávat či odebírat.

Geometry shader na rozdíl od vertex shaderu umožňuje přidávat nebo odebírat vrcholy a tím ovlivňovat výslednou geometrii. Geometry shader lze využít například pro generování jednoduché vegetace (trávy) na povrchu nějakého objektu či k doplnění detailů existujícího modelu (např. vytvoření ostnů na modelu dinosaura) v reálném čase.

Shadery pro teselaci S příchodem Direct3D 11 a OpenGL 3.2 byl vykreslovací řetězec rozšířen o nové stupně realizující teselaci. Tyto shadery umožňují měnit geometrii objektů (podobně jako geometry shader). Díky podpoře teselace zakotvené přímo v hardware (GPU) je možné do scény přidat velmi velké množství detailů (a to tam kde jsou potřeba např. dle vzdálenosti od kamery).

Pixel (fragment) shader Pixel shader je prováděn na každém pixelu rasterizované scény — pracuje tedy s jejím 2D obrazem. Mezi nejčastější operace patří aplikace textur případně další modifikace barvy pixelu.

RAMDAC Randomm Access Memory Digital to Analog Convertor Převodník, který zajišťuje převod digitálních dat na data analogová U současných grafických karet je integrován v GPU Má přednost při přístupu do paměti

Paměti EDO RAM Extended Data Out jsou-li data zpracována pro výstup, na vstupu se již připravují data další SD RAM Synchronous Dynamic RAM umožňuje pracovat s vyšším hodinovým kmitočtem během jednoho cyklu hodin vybaví až čtyřnásobek dat než DRAM SG RAM obdoba SDRAM, obsahuje další funkce pro grafické adaptéry např. bitová maska, blokové čtení a zápis RD RAM Rambus DRAM dvě nezávislé paměťové banky použita vyosokorychlostní cache pro urychlení čtení/zápisu použito i v konzolích (Nintendo 64, Playstation 2 a 3)

Paměti – RD RAM

Výstupy Dnešní grafické karty obsahují řadu výstupů D-Sub DVI HDMI TV OUT (S-Video nebo Cinch) Konektory DVI a S-Video HDMI D-Sub

Zobrazovací režimy Určují, jaké rozlišení a jakou barevnou hloubku dokáže dané zařízení zobrazit Dnešní grafické karty zvládají bez problémů i rozlišení 3200×2400 (QUXGA) při barevné hloubce 32 bitů Quad Ultra Extended Graphics Array Historicky první zobrazovací režim pro IBM PC(1982) – MDA(Monochrome Display Adapter) Některé dnes nejčastěji využívané režimy: XGA, UXGA, QVGA, QSXGA, WXGA, SXGA

DirectX programátorská knihovna obsahující nástroje pro tvorbu počítačových her a dalších multimediálních aplikací vytvořená firmou Microsoft pro použití pod operačním systémem Windows v roce 1995 Každá vyšší verze přináší výrazné vylepšení grafiky

MS Flight Simulator X - DirectX 10

Historie Prvním komerčně úspěšným 3D akcelerátorem bylo Voodoo 1 v roce 1996 od společnosti 3dfx Jednalo se pouze o přídavný akcelerátor, který ke svému běhu potřeboval grafickou kartu

Historie Jedna z prvních her, která plně podporovala 3D akcelerátory – Quake 1

Historie

Další z přelomových karet byla v roce 1999 vydaná nVidia Geforce 256 Jednalo se o kartu, která jako první podporovala funkci T&L (transform and lighting), čímž sejmula část výpočtů z CPU V této souvislosti můžeme hovořit o prvním GPU (Graphics Processing Unit)

Historie Jedna z prvních her podporující technologii T&L – Quake III

Současnost Nejvýkonnější dostupnou grafickou kartou roku 2007 je Geforce 8800 Obsahuje zcela novou architekturu, která se dokáže přizpůsobit beze ztráty výkonu i starším verzím DirectX (je navržena pro DX 10)

Současnost ATi také pracuje na svém čipu pro DirectX 10, ATi R600 Jeho uvedení však bylo několikrát odloženo Měl být až o 40% výkonnější než Geforce 8800

MS Flight Simulator X - DirectX 9