Význam informací a dat a znalostí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Projektové řízení Modul č.1.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Podnikové informační systémy úvod
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Procesy Informační proces
Hodnotový management Teorie rozhodování
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Organizační struktury
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
© LogicaCMG All rights reserved Ze strašáka každodenní pomocník Ondřej Hrubý Business consultant Zkušenosti z implementace.
Význam informací v podnikání
SAP Ing. Jiří Šilhán.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Ekonomika informačních systémů
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Lenka Zahradníčková
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
MANAGEMENT - Pojetí managementu
ECM – Enterprise Content Management
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Informační systémy v personálním řízení
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Metodika řízení projektů
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
MARKETING Přednáška P
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Význam informací a dat a znalostí

Data a informace Data - obraz vlastnosti, objektu, vhodně formalizovaný pro přenos, interpretaci, nebo zpracování prostřednictvím lidí nebo automatů Informace - je význam, který člověk přisuzuje údajům, je součástí komunikačního procesu.

Rozdělení informací Interní – o stavu objektu – výroba, finanční situace, personální otázky Externí – z vnějšího prostředí – o situaci na trhu, platné legislativě, výrobních technologiích Důvěryhodnost informací – pravdivost, spolehlivost, dostupnost

Zdroje informací Formální informace – knihy, rozhlas, televize, databáze Neformální informace – diskuse

Význam informace Obsahová charakteristika – přesnost, význam pro danou aplikaci, formát Nástroj pro zvýšení konkurenceschopnosti – připoutání zákazníka, rozvoj podniku, centrální sběr a zpracování

Využívání správných informací efektivní řešení problémů uplatnění informací v cyklu řízení vznik nápadů

Znalost znalost je tvořena množinou poznatků spojením s dostupnými daty a informacemi poznatky jsou získány praxí nebo studiem uložení znalostí – expertní systémy, pravidla, modely typy znalostí – tacitní, implicitní, explicitní

Znalostní podnik Každá firma, usilující o úspěch v náročnějším podnikatelském prostředí, se především musí vypořádat se základním dilematem: úspěch na trhu je stále závislejší na schopnosti učit se, přesto však se většina lidí učit neumí. (Chris Argyris)

Efektivní využití informací Informace je nutno účelně filtrovat, destilovat, analyzovat a dávat do vzájemných vztahů – Competitive Intelligence (CI)

Efektivní využití informací Competitor Intelligence Customer intelligence Market Intelligence Partner Intelligence Technical Intelligence Business Intelligence

Efektivní využití informací Informační zdroje CI nepublikované zdroje – primární marketingový výzkum publikované zdroje – tištěné, elektronické polopublikované zdroje (šedá literatura) – výzkumné zprávy, technické zprávy

Mýty CI CI je špionáž – dodržování etické hranice SW pro Business Intelligence je zaveden automaticky – skladování a vyhledávání dat Získávání informací z novin a časopisů CI je drahá – poměr mezi náklady a výnosy Malé podniky nepotřebují CI CI potřebuje spoustu dat – data důležitá

Návratnost investic do CI využití vhodných informačních zdrojů kvalita analýzy účinnost komunikace ochraně informací dobrá analýza informačních potřeb

Hlavní problémy při zavádění CI definice informačních potřeb vztah lidí k informacím cirkulace informací komunikace informací získávání informací

Efektivní využití informací důležitá vize vytvořit zadání pro vyhledávání a zpracování dat dosažení informačního jádra

Využití dat

Master Data Mangement - MDM Snížení nekonzistence dat Finanční přínos Lepší IT podpora Korekce chyb při zpracování

Hodnota informace Je závislá na poskytovateli nutnosti pro příjemce důvěryhodnosti a použitelnosti čase a kvalitě

Citace M. Dell: „Vezmete-li špatné podnikání a provedete ho on-line, je z toho špatné podnikání on-line.“ Je nutno si stanovit strategický cíl a ten podpořit kvalitně nastavenou datovou podporou.

Informační proces Proces zahrnující získávání, zpracování, uchování, zprostředkování a využívání informací ve fyzikálních, biologických a společenských systémech Představuje informační propojení jednotlivých zdrojů – technické, ekonomické, řídící

Řídící a řízený systém Subjekt řízení – vliv informace určující cílový stav, informace vytvářející program pro výkon funkce, informace o skutečném stavu Objekt řízení – informace o skutečném stavu, zdroje (suroviny, energie,…) Výsledný produkt funkce objektu řízení