Základy marketingu šestá přednáška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cenová strategie Eduard Andráši.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Makroekonomická predikce (leden 2010) a dlouhodobý scénář
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Průmysloví zákazníci Kdo tvoří průmyslový trh
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Kupní chování zákazníků
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Nákupní chování spotřebitele
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Model struktury strategického managementu
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D. Nina.Kudlackova@upce.cz 9.4.2017

Kupní chování Zkoumání kupního chování zákazníků je součástí marketingového výzkumu Spokojenost zákazníka ovlivňuje veškeré aktivity a fungování firmy Nutnost poznání zákazníka – jeho projevy na trhu, následky jeho chování Zákazníkem může být i instituce 9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

9.4.2017

Kupní chování institucí Zákazník nenakupuje pro individuální osobní potřebu Prostý opakovaný nákup Modifikovaný nákup Nový nákup – nový nákupní úkol Typy zákazníků Výrobci Instituce nevýrobních služeb Obchodníci, zprostředkovatelé Vládní instituce a státní správa Charakter poptávky Odvozená od jiných institucí a od poptávky spotřebitelů Méně pružná (pokles cen nevyvolává nárůst nákupu) Propojená (více druhů spolu souvisejících výrobků) Řetězový charakter (malá změna na počátku produkčního řetězce vyvolá velkou změnu na konci) 9.4.2017

Kupní chování institucí - vlivy Faktory okolí Právní prostředí Ekonomické podmínky Konkurenční tlaky Míra regulace ekonomiky Technologické změny Faktory na úrovni instituce Cíle organizace, strategie Struktura Finanční výsledky Styl řízení Míra centralizace Nákupní politika Úroveň komunikačního systému firmy Rychlost rozhodování Interpersonální klima – spolupráce,mocenská postavení, autority, konflikty Osobní charakteristiky zúčastněných – věk, vzdělání, osobnost, ambice, ochota riskovat Situační faktory 9.4.2017

Kupní chování institucí – kupní rozhodování Složené kupní rozhodování : Iniciátoři Uživatelé Ostatní ovlivňující Kompetentní, kteří skutečně rozhodují Nákupčí, kteří nakupují Poskytovatelé informací (mohou omezit tok informací důležitých k rozhodnutí) Náročnější na informace Větší racionalita v rozhodování Dlouhodobější charakter Prodeje málo časté, ale objemově větší 9.4.2017

Kupní chování institucí - fáze kupního rozhodovacího procesu Rozpoznání problému,vznik potřeby Bližší určení charakteru potřeby Hledání možných dodavatelů Navázání kontaktů Zadání nákupních kritérií Zhodnocení alternativních nabídek Zvážení možností rozpočtu Ohodnocení speciální alternativ Dojednání smluvních podmínek Uzavírání smluv, konkretizace Užití Zpětná vazba, spokojenost s výrobkem, ponákupní zhodnocení 9.4.2017

9.4.2017

Konkurence 9.4.2017

Konkurence a substituční konkurence Mezi dodavateli zboží z různých oborů, které je však určeno jednomu okruhu spotřebitelů Různé produkty se stejným účelem Jiné produkty snažící se změnit návyky spotřebitelů ve svůj prospěch 9.4.2017

Porterova teorie konkurenčních sil Určení strukturální výnosnosti trhu Výnosnost je výsledkem působení 5 konkurenčních sil Konkurence v sektoru Vyjednávací síla dodavatelů Hrozba ze strany substitutů Hrozba potenciálních nových konkurentů Vyjednávací síla kupujících 9.4.2017

Pět konkurenčních sil KUPUJÍCÍ DODAVATELÉ Konkurence v sektoru Potencionální noví konkurenti SUBSTITUTY KUPUJÍCÍ 9.4.2017