Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Mediální produkt.
BA-CPVŠK 2007 Univerzity, žebříčky hodnocení, role jejich knihoven Marta Machytková
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Etnicita a rasa KSS/S2SŠO ZS 07.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Michal Dvouletý obor Finance a daně
Podmínky úspěšné realizace metodiky nového monitoringu Jiří Winkler, FSS MU Brno Projekt OP LZZ „Aktivní matching: Strategická podpora poradenství.
20 otázek o výzkumech, na které by se novináři měli ptát National Council of Public Polls, USA S. R. Gawiser, G. E. Witt (3. vydání)
Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Komunální volby a volební geografie Michal Pink
Jiří Hradec. ŽP v Evropě i u nás Ještě v 90. letech všichni věděli, že základním zadáním je ochrana životního prostředí:  znečištění je zjevné -> zadání.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Motivační témata a životní příběhy
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Bloggeři | Média Adam Javůrek. Mnohonásobný tlak Představa adminrála Představa bloggerů Představa čtenářů Představa novinářů Představa redaktorů Představa.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
Motivační témata a životní příběhy
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Vůle.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
210 mm Národní technická knihovna podporuje.... OPEN ACCESS WEEK
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Tvorba veřejných politik - přístupy Veřejná politika Zaměření činnosti nebo nečinnosti veřejné moci ve vztahu k určitému problému (course.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
4. téma: Společenská organizace Počátky studia formální organizace Problém: Najít univerzálně platné principy ’vědeckého’ řízení výrobních.
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Trh práce a politika zaměstnanosti
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
centrální porucha zpracování řečového signálu
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Fulbrightova stipendia Karlova Univerzita v Praze 4. dubna 2016.
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
ICH M3 (R2) preklinické doporučení
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Vítejte na Marketingu.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Horoskopy Markéta Vokurková.
Web of Science – Journal Citation Reports
Transkript prezentace:

Sociologie zpravodajství

Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich naplňování rutiny zpravodajské práce vlastnosti novinářů ekonomicko- organizační povaha produkce

Termín „gatekeeping“ 1947 Kurt Lewin: Channels of Group Life. Studie nákupního chování publikovaná v časopise Human Relations „při procházení informací informačním kanálem slouží některé oblasti jako takzvané brány … ty jsou ovládány buď nestrannými pravidly nebo právě gatekeepery“

Gatekeeping v mediálních studiích 1950 David Manning White: The “Gate Keeper”: A Case Study in the Selection of News. Publikováno v Journalism Quarterly. Zkoumal 1 týden práce editora agenturních zpráv amerického deníku s nákladem 30 tisíc výtisků.

Kategorie zpráv užité D. M. Whitem Zločiny Nehody Politika Human interest stories Mezinárodní události Práce Národní události

Dotazy pro gatekeepera Ovlivňuje výběr kategorie zpráv? Pociťujete nějaké vlastní předsudky ovlivňující výběr zpráv? Jaký je váš koncept publika? Koho vnímáte jako vašeho typického čtenáře? Pomáhá vám při výběru nějaký další indikátor (např. jak je agenturní zpráva napsána?

Důvody nezařazení zpráv Jejich obsah nejčastěji „nejsou zajímavé“ (104 z 423) Organizační důvody nejčastěji „nedostatek místa“ (640 z 910)

Kritika Whitovy studie Vnímá editora jako autonomní osobnost. Nepostihuje profesní a organizační vztahy v rámci organizace. Všímá si jen jednoho gatekeepera- jediné úrovně výběru.

Následující studie 1956 Walter Gieber, výzkum 16 editorů ve Wisconsinu závěr: všichni vybírají zprávy obdobným způsobem 1989 Donohue a kolektiv: “Structure and Constraints on Community Newspaper Gatekeepers” zkoumali editory 155 deníků a týdeníků 1991 Pamela Shoemakerová: syntéza dosavadního výzkumu.

Studie Donohuea a kolektivu „gatekeeping by měl být definován jako širší proces informační kontroly včetně aspektů kódování sdělení. Nejen výběr zpráv, ale i jejich přenos, tvarování, opakování, načasování...“

Studie Donohuea a kolektivu „gatekeeping nemusí znamenat jen výběr zpráv, ale vůbec přetváření události ve zprávu „všichni komunikační pracovníci jsou do určité míry gatekeepeři“

Vývojové etapy výzkumu gatekeepingu Individuální studie zaměřeny na gatekeepera- jednotlivce Institucionální studie pokládají za důležitější faktor při rozhodování mediální organizaci Kybernetické studie kombinují rovinu individuálních vlivů a motivů a tlaky organizační a novinářské komunity