MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
VÝROBA, OBCHOD, SLUŽBY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
VY_I/2_INOVACE_37_Internet Internet Miroslav Kaňok.
Počítačové sítě Mgr. Šárka Holečková, Počítačová síť Počítačovou síť tvoří dva nebo více počítačů, které jsou spolu propojeny. Je možné z jednoho.
Informatika Internet.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA Mgr. Michal Oblouk.
Informatika - prezentace
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
9.Komunikace.
Internet.
Internet.
MASOVÁ KOMUNIKACE Božena Genrtová.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Informace a Internet Bohumil Bareš. Informace V nejobecnějším smyslu je informace chápána jako údaj o reálném prostředí, o jeho stavu a procesech v něm.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/18.
Internetové protokoly Autor: Milan Bílek. Internet Internet je celosvětová systém propojených počítačových sítí. Počítače mezi sebou komunikují pomocí.
Masmédia.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk. ŽURNALISTIKA  popisuje novinářské povolání i produkty této činnosti, které přinášejí informace o aktuálním společenském.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.
Internet – pojmy, služby
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Masová média a jejich vliv
Marketingová komunikace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Piktogram reklama logo
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk

MASOVÁ KULTURA souhrn informací a hodnot zprostředkovávaných masovými médii tak, aby je mohl snadno konzumovat co nejširší okruh příjemců – zaměřuje se na velké množství lidí cílem masové kultury je své publikum pobavit a posloužit k zaplnění jejich volného času, poskytuje nám oddych, uvolnění a zábavu je pro ni charakteristická veliká rozmanitost toho, co nabízí – film, hudba, literatura, móda,… k jejímu šíření slouží MASMÉDIA = hromadné sdělovací prostředky

MASMÉDIA rozhlas, televize, tisk (noviny, časopisy, knihy), internet, zvukové nahrávky, popř. mobilní telefon funkce: jsou zdrojem informací - určují priority, o kterých se mluví formují veřejné mínění - nutí lidem, jak mají informace chápat významný nástroj formování společenských a politických postojů lidí předávají informace dalším kulturám a pokolením nabízejí běžnému člověku zábavu - kultura se v nich stává předmětem komerce vzdělávají

ROZHLAS rádio, telekomunikační zařízení pro jednosměrný přenos zvuku na dálku - přenášený zvuk je tvořen signály různých (akustických) frekvencí území, na kterém má být možnost vysílání přijímat, je pokryto signálem, vysílaným rozhlasovými vysílači - je nutné jednotlivým vysíláním přidělit různé kmitočty/kanály (frekvence) nosných vln (přiděluje je Český telekomunikační úřad) v České republice je ze zákona šířeno rozhlasové vysílání především formou veřejnoprávní služby (zajišťuje ji Český rozhlas), navíc zde existuje velká řada soukromých stanic k prvními oficiálnímu vysílání došlo r. 1920 v USA, o tři roky později začal vysílat Český rozhlas

TELEVIZE široce používaný jednosměrný dálkový telekomunikační systém vysílání a přijímání televizního signálu – obrazu a zvuku první pohyblivý obraz se podařilo přenést v roce 1925, v roce 1929 začala v Londýně stanice BBC s pokusným televizním vysíláním, první pravidelné televizní vysílání bylo zahájeno v roce 1935 v Berlíně Česká televize začala vysílat 1. 5. 1953 + napomáhá uvolnění člověka, nenahraditelný zdroj informací, vzdělávací programy - jen oddechová záležitost (vede k pasivitě), otupuje lidské cítění, zvyká člověka na násilí, negativně ovlivňuje názory lidí

internet celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP volně propojené počítačové sítě, které spojují jeho jednotlivé síťové uzly - uzlem může být počítač, ale i specializované zařízení (například router) každý počítač připojený k Internetu má v rámci rodiny protokolů TCP/IP svoji IP adresu - pro snadnější zapamatování se místo IP adres používají doménová jména nejznámější službou poskytovanou v rámci Internetu je WWW (kombinace textu, grafiky a multimédií propojených hypertextovými odkazy) a e-mail (elektronická pošta)

tisk NOVINY - pravidelně vycházející publikace, které denně (deník, často kromě neděle) nebo nejméně týdně (týdeník) přinášejí nejnovější události ze všech možných oblastí a co nejrychleji o nich informují co nejširší veřejnost tisknou se ve velkém formátu na novinovém papíře a místo vazby se skládají typické noviny mají svoji charakteristickou grafickou úpravu, jejich obsah se dělí na rubriky a často doplňuje vkládanou týdenní přílohou, důležitou částí novin je také reklama ČASOPISY - opakovaně vycházející (týdně, po čtrnácti dnech, měsíčně, dvouměsíčně, čtvrtletně nebo nepravidelně) tiskovina určená pro skupinu čtenářů, kteří mají určitý společný zájem nebo více takových zájmů od novin se odlišují cílenějším zaměřením na užší skupinu čtenářů, vycházejí méně často, zpravidla mají vyšší cenu, menší formát s větším počtem stran a lepší grafickou úpravou

MASOVÁ KOMUNIKACE prostřednictvím masmédií dochází ke komunikaci – pomocí reklamy přesvědčují a lákají ke koupi zboží nebo využití služeb masmédia sehrávají významnou úlohu v krizových situacích (živelné pohromy, epidemie, ekologické havárie, teroristické útoky) je určena velkému množství lidí – směřuje od jednoho šiřitele sdělení k velkému množství příjemců REKLAMA = jakákoliv placená i neplacená forma propagace výrobku, služby, společnosti, obchodní značky nebo myšlenky mající za cíl především zvýšení prodeje reklama využívá různé prostředky, aby splnila svůj cíl – přesvědčit kupujícího o kvalitě určitého výrobku (samozřejmě poukazuje jen na klady produktu)

DRUHY REKLAMY internetová televizní tisková (inzerát, akční leták) světelná reklama rozhlasové spoty mobilní (reklama na autech, dopravních prostředcích apod.) venkovní (plakáty, billboardy, atypické reklamní plochy - štíty domů, ploty apod.) alternativní média (chodící reklama, City Light vitríny, reklamy vlečené letadlem, městský mobiliář - lavičky, zastávky MHD, hodiny atd.) propagační předměty (např. trička nebo propisky s nápisem nebo logem propagované firmy atd.)

ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Masov%C3%A1_kultura http://cs.wikipedia.org/wiki/Masm%C3%A9dia http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9dia http://cs.wikipedia.org/wiki/Reklama http://cs.wikipedia.org/wiki/Rozhlas http://cs.wikipedia.org/wiki/Televize_(m%C3%A9dium) http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_televize http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_rozhlas http://cs.wikipedia.org/wiki/Internet http://cs.wikipedia.org/wiki/Noviny http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Casopis