Výtvarné umění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pojmy podle E. H. Gombriche – autora „Příběhu umění“
Advertisements

Umění raného středověku
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Sochařství staré, střední a nové říše
Druhy výtvarného umění
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Etruskové.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gotické malířství a sochařství
Románské sochařství a malířství
Gotická kultura.
ŘECKÁ KULTURA.
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
ŘÍMSKÁ KULTURA Mgr. Jitka Moskvová.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Charakteristika umělecké památky
Secese přelom 19. a 20. století.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
Počátky umění v mladším paleolitu
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sochařství Giotto – Andrea Pisano, Sochař při práci, reliéfní výzdoba kampanily dómu ve Florencii, po 1334.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Klasicismus Empír.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Byzantská říše.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY. VY_32_INOVACE_41 DĚJINY KULTURY.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Graffiti Tematická oblast ESV Komunikace vizuálního umění se znakovými
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
SOCHA DO VEŘEJNÉHO PROSTORU
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO sochařství, malířství, literatura
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Románský sloh.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KUBISMUS.
Gotika.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarné umění starověkého Egypta
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Abstraktní umění Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Výtvarné umění

Výtvarné umění a jeho členění Architektura Sochařství Malířství, kresba, grafika Užité umění

Architektura Funkce: užitková + estetická Dotváří prostor k určitému účelu, utváří životní prostředí Architektonické prvky A) základní: stěna, pilíř, sloup, klenba B) zdobné: odpovídající určitým stylům

Sochařství Spjato s architekturou Druhy sochařského umění Trojrozměrné objekty Reliéfy (= plastické dílo, které vystupuje z plochy pozadí)

Malířství Starší než architektura Rozmanité materiály, techniky, náměty a pojetí Základní výrazové prostředky Linie Barva Světlo

Rozmanité náměty v malířství Krajiny Zátiší Portréty Historie Mytologie Náboženství Krajina Portrét Zátiší Historická malba Mytologie Náboženství

Materiály, techniky a pojetí Freska Olejomalba Tempera Akvarel Kresba Grafika Figurativní Nefigurativní Monumentální Intimní Abstraktní

Rozdíl mezi malbou a kresbou Kresba Malba Základní prvek: Linie Bod Základní prvek: Barva Plocha