Teorie vzniku světa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49
Advertisements

Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
Co pro mě znamená RODINA?
První kapitola knihy Genesis
Jiří Králík katedra fyziky PŘF UJEP Ústí nad Labem
O stvoření světa a člověka
Sobota je více než víkend
Kdy to bylo stvořeno?
1. Haleluja, chvalte Boha | vy stvoření nebeská, | oslavuj ho na výsostech ty, | družino andělská! Všichni jeho zástupové, | slunce, | měsíc s hvězdami.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Teorie o vzniku života na Zemi
Všechno se to začalo odehrávat už hodně, hodně dávno, kdy nebylo nic. Jen černo černá tma, která obklopovala velký vesmír. A pak se to stalo! Narazili.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
Téma.10.Příroda a já.  Přírodu si představují,že všechny rostliny kvetou, zvířata se v přírodě množí.Stromy rostou. A já jsem rád, že máme lesy, že nám.
SOBOTA.
III/2 XV A
Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Pravěk.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Zvířata a náboženství.
První kapitola knihy Genesis
Měsíc Jan Dušek.
Tundry a polární oblasti
Až na samý časový okraj vzniku vesmíru nahlédla americká sonda WMAP. Podle jejího měření se vesmír rozepnul do obrovských rozměrů v triliontině sekundy.
Vznik Země a člověka Petr Machala.
Geniální stavitel / stvořitel. Stavební kameny lidské buňky  Pravděpodobnost vzniku molekuly proteinu tvořené 288 aminokyselinami 1 ku = 1x 10.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_03.
3. Setkání - Stvoření Židovsko – křesťanská pravda o stvoření světa má jednu velkou výhodu oproti ateistickému přesvědčení – je totiž mnohem rozumnější.
Sluneční soustava Za předpokladu použití psacích potřeb.
Psí Svět.
1. Jaká nádherná zář to letí oblohou, jak se to světlo třpytí na zemi, na vodách, až rozezpívá svět. A byl večer, byla noc a byl den, Bůh viděl, že dobře.
CHVÁLU VZDEJTE HOSPODINU CHÁLU VZDEJTE HOSPODINU PROTOŽE JE DOBRÝ, JEHO MILOSRDENSTVÍ JE VĚČNÉ, CHVÁLU VZDEJTE BOHU BOHŮ, JEHO MILOSRDENSTVÍ JE VĚČNÉ,
Systém a evoluce rostlin
Paradigmata v dějinách a jejich vztah k výchově Člověk jako obraz Boží – imago Dei Jana Skácelová.
26. Chválu vzdejte Hospodinu Chválu vzdejte Hospodinu, protože je dobrý. Jeho milosrdenství je věčné. Chválu vzdejte Bohu bohů. Jeho milosrdenství je věčné.
1. Živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků, živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků. Nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vjíti.
VÝVOJOVÁ TEORIE 21..
Předgeologické období a prahory
Živý je Pán Ref.: Živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků x
KŘESŤANSKÝ KALENDÁŘ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Prekambrium Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková BÁJE, MÝTUS Jak vznikla ranní rosa? Jak putuje slunce po nebi? Poslouchej.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Teorie o vzniku Země a života Použité.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_08_15A_Charles Darwin Téma: Přírodopis pro.
KŘESŤANSKÝ KALENDÁŘ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Třídění přírodnin.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
Třídění živých organismů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Jan 1.: Na počátku bylo Slovo… …to světlo svítí v temnotě a temnota ho nezachvátila … …pravé světlo, které osvěcuje každého člověka, přicházelo.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Člověk je součástí přírody
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
3. Setkání - Stvoření Židovsko – křesťanská pravda o stvoření světa má jednu velkou výhodu oproti ateistickému přesvědčení – je totiž mnohem rozumnější.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
SLUNCE.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Biblické verše....
Úvod do učiva dějepisu.
Živá příroda.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_36_ŽIVOT V MOŘÍCH A OCEÁNECH.
Vznik života na Zemi Autor: Mgr. Jitka Trifanová Datum:
Živé organismy.
Transkript prezentace:

Teorie vzniku světa

Stáří Země Jak stará je asi naše planeta? 480 000 let 480 000 000 let Správná odpověď: 4 800 000 000 let 

Jak vznikl život? Oceán – bakterie, sinice Život v moři i na pevnině, veleještěři, bezobratlí, obratlovci, savci, hominidé Život přechází z oceánu na souš

Teorie vzniku světa Odkud je následující text? Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. Ale nad vodami vznášel se duch Boží. I řekl Bůh: „Buď světlo!“ A bylo světlo. Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy. Světlo nazval Bůh dnem a tmu nazval nocí. Byl večer a bylo jitro, den první. I řekl Bůh: „Buď klenba uprostřed vod a odděluj vody od vod!“ Učinil klenbu a oddělil vody pod klenbou od vod nad klenbou. A stalo se tak. Klenbu nazval Bůh nebem. Byl večer a bylo jitro, den druhý. I řekl Bůh: „Nahromaďte se vody pod nebem na jedno místo a ukaž se souš!“ A stalo se tak. Souš nazval Bůh zemí a nahromaděné vody nazval moři. Viděl, že to je dobré. Bůh také řekl: „Zazelenej se země zelení: bylinami, které se rozmnožují semeny, a ovocným stromovím rozmanitého druhu, které na zemi ponese plody se semeny!“ A stalo se tak. Země vydala zeleň: rozmanité druhy bylin, které se rozmnožují semeny, a rozmanité druhy stromoví, které nese plody se semeny. Bůh viděl, že to je dobré. Byl večer a bylo jitro, den třetí. I řekl Bůh: „Buďte světla na nebeské klenbě, aby oddělovala den od noci! Budou na znamení časů, dnů a let. Ta světla ať jsou na nebeské klenbě, aby svítila nad zemí.“ A stalo se tak. Učinil tedy Bůh dvě veliká světla: větší světlo, aby vládlo ve dne, a menší světlo, aby vládlo v noci; učinil i hvězdy. Bůh je umístil na nebeskou klenbu, aby svítila nad zemí, aby vládla ve dne a v noci a oddělovala světlo od tmy. Viděl, že to je dobré. Byl večer a bylo jitro, den čtvrtý. I řekl Bůh: „Hemžete se vody živočišnou havětí a létavci létejte nad zemí pod nebeskou klenbou!“ I stvořil Bůh veliké netvory a rozmanité druhy všelijakých hbitých živočichů, jimiž se zahemžily vody, stvořil i rozmanité druhy všelijakých okřídlených létavců. Viděl, že to je dobré. A Bůh jim požehnal: „Ploďte a množte se a naplňte vody v mořích. Létavci nechť se rozmnoží na zemi.“ Byl večer a bylo jitro, den pátý. I řekl Bůh: „Vydej země rozmanité druhy živočichů, dobytek, plazy a rozmanité druhy zemské zvěře!“ A stalo se tak. Bůh učinil rozmanité druhy zemské zvěře i rozmanité druhy dobytka a rozmanité druhy všelijakých zeměplazů. Viděl, že to je dobré. I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“ Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil. A Bůh jim požehnal a řekl jim: „Ploďte a množte se a naplňte zemi. Podmaňte ji a panujte nad mořskými rybami, nad nebeským ptactvem, nade vším živým, co se na zemi hýbe.“ Bůh také řekl: „Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm. Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu.“ A stalo se tak. Bůh viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré. Byl večer a bylo jitro, den šestý.

Teorie vzniku světa Jistě jste poznali text z Bible. Tato teorie dlouho sloužila jako jediná platná. Motivy z bible posloužily námětem i různým uměleckým zobrazením.

Teorie vzniku světa

Teorie vzniku světa  Většina starověkých národů měla své mýty o vzniku světa, např. jihoameričtí Mayové, Egypťané, Germáni…

Teorie vzniku světa  Všechny tyto teorie mají něco společného: Svět byl stvořen nadpřirozenými bytostmi Tvořit = lat. creatio Tyto teorie označujeme jako kreacionistické

Teorie vzniku světa Znáš jméno vědce z obrázku?

Charles Darwin 1809 - 1882 Autor tzv.evoluční teorie přírodního výběru Princip – v přírodě přežijí jedinci nejlépe přizpůsobení přírodním podmínkám Tento vývoj pokračuje i dnes 

Darwinova evoluční teorie

Evoluční teorie Darwin a jeho teorie to neměli vždy jednoduché:

K zamyšlení: Jak se liší dnešní generace od generace narozené před sto lety?

K zamyšlení: Mají se všichni dnešní lidé tak dobře jako Ty?

Procvič si angličtinu Mr.Darwin, there's someone at the door to see you. Says he's a distant relative of yours.'

Pro zasmátí?

Opakování Kdy přibližně vznikla naše Země? Co jsou to tzv. kreacionistické teorie? Jak se nazývá teorie o přirozeném vývoji přírodních druhů?