PC Vstupní periferie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PC Výstupní periferie.
Advertisements

Myš s mechanickým převodem pohybu myš po odkrytí horního dílu.
Periferie PC VY_32_INOVACE_45_Periferie_PC.
ZÁKLADY PRÁCE S PC PRÁCE S MYŠÍ. Ovládání tlačítek na myši.
Seznámení s počítačem.
Informatika a výpočetní technika
Informatika a výpočetní technika
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Vstupní a výstupní zařízení
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
Obrazovka Slouží k zobrazovaní textových a grafických informací. Druhy:LCD,CRT,plazma. Rozlišení je v pixelech Úhlopříčka je vzdálenost mezi protilehlými.
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
POČÍTAČOVÁ MYŠ Společně s klávesnicí slouží jako spojovací prostředek mezi PC a uživatelem. Toto polohovací zařízení převádí informace o svém pohybu po.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
Skener.
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
HARDWARE II Periferie.
ELEKTROTECHNIKA Elektronické počítače
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
1 Základní škola Kynšperk nad Ohří, okres Sokolov, příspěvková organizace, Komenského 540, Kynšperk nad Ohří, Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
HARDWARE Co je to ?.
Klávesnice K čemu slouží klávesnice Jak pracuje klávesnice
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
K čemu slouží Jak ho spustíme Hlavní pás karet Pracovní prostředí – nabídka tlačítka Office Jak správně psát Píšeme velká písmena Pohyb po dokumentu Typy.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceTechnické.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Základní pojmy,
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_05_ Počítačová myš, práce s myší Téma: Počítačová.
Mgr. Petra Toboříková. 1. Vstupní zařízení 2. Výstupní zařízení.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
 Počítačová sestava (tzv. jádro)  Skládá se:  pc skříň  obrazovka (monitor)  klávesnice  myš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PC Výstupní periferie.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
Výstupní zařízení počítače - skener
PC Vstupní periferie.
Vypracoval-Matěj Šmíd
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Periférie: Periferie je zařízení, které se připojuje k počítači a rozšiřuje jeho možnosti. Zpravidla slouží ke vstupu a výstupu dat do/z počítače. K.
Transkript prezentace:

PC Vstupní periferie

Ovládání PC, zadávání textu

Klávesnice

Klávesnice

Klávesnice Každé stisknutí, držení či uvolnění libovolné klávesy vyhodnotí řídící elektronika klávesnice a posílá do počítače kód klávesy

Myš Myš vyhodnocuje pohyby rukou a program v počítači s ní synchronizuje pohyb kurzoru (nejčastěji ve tvaru malé šipky) zobrazeného na obrazovce monitoru.

Myš Kuličková Optická Kulička se otáčí na podložce a její pohyby ve dvou směrech "x a y" se přenáší na snímací kroužky, které přerušují světlo "fotobuňkám". Počet bliknutí odpovídá vzdálenosti o jakou se myš pohnula daným směrem, což se posílá do počítače Optický snímač (minikamera) fotí LED diodou osvícenou podložku. Elektronika pak vyhodnocuje o kolik se posunuly za sebou následujících obrázky ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné hodnoty posílá do počítače

TrackBall Kulička je otáčena prstem, přičemž princip vyhodnocování pohybu je stejný jako u kuličkové myši

TouchPad Elektronika vyhodnocuje dotyk prstu a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače

TrackPoint Elektronika vyhodnocuje jakou silou a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače

Snímání obrazu

Webkamera Obsahuje obrazový snímač. Do počítače se posílají jednotlivé snímky, které lze programem zpracovávat a ukládat jako fotky, nebo jako video.

Scanner Bílým světlem přejíždí a svítí si na papír - odražené (barevné) světlo vyhodnocuje řádkovým obrazovým snímačem a do počítače posílá barvu každého bodu na jednotlivých řádcích předlohy

Mini scanner Optický snímač vyhodnocuje jen malý proužek odraženého světla, zjištěné hodnoty (barvy jednotlivých bodů) posílá do počítače