PC Vstupní periferie
Ovládání PC, zadávání textu
Klávesnice
Klávesnice
Klávesnice Každé stisknutí, držení či uvolnění libovolné klávesy vyhodnotí řídící elektronika klávesnice a posílá do počítače kód klávesy
Myš Myš vyhodnocuje pohyby rukou a program v počítači s ní synchronizuje pohyb kurzoru (nejčastěji ve tvaru malé šipky) zobrazeného na obrazovce monitoru.
Myš Kuličková Optická Kulička se otáčí na podložce a její pohyby ve dvou směrech "x a y" se přenáší na snímací kroužky, které přerušují světlo "fotobuňkám". Počet bliknutí odpovídá vzdálenosti o jakou se myš pohnula daným směrem, což se posílá do počítače Optický snímač (minikamera) fotí LED diodou osvícenou podložku. Elektronika pak vyhodnocuje o kolik se posunuly za sebou následujících obrázky ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné hodnoty posílá do počítače
TrackBall Kulička je otáčena prstem, přičemž princip vyhodnocování pohybu je stejný jako u kuličkové myši
TouchPad Elektronika vyhodnocuje dotyk prstu a jeho pohyby ve dvou směrech "x a y", takto zjištěné informace o směru a vzdálenosti se předávají ke zpracování do počítače
TrackPoint Elektronika vyhodnocuje jakou silou a jakým směrem je nakloněn ovladač, což přepočítá na dva směry "x a y" a takto zjištěné údaje se předávají ke zpracování do počítače
Snímání obrazu
Webkamera Obsahuje obrazový snímač. Do počítače se posílají jednotlivé snímky, které lze programem zpracovávat a ukládat jako fotky, nebo jako video.
Scanner Bílým světlem přejíždí a svítí si na papír - odražené (barevné) světlo vyhodnocuje řádkovým obrazovým snímačem a do počítače posílá barvu každého bodu na jednotlivých řádcích předlohy
Mini scanner Optický snímač vyhodnocuje jen malý proužek odraženého světla, zjištěné hodnoty (barvy jednotlivých bodů) posílá do počítače