P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Firma a jejich cíle.
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Semestrální práce z předmětu Projektový management
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Cenová strategie Eduard Andráši.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE: n maximalizace tržní hodnoty firmy a n udržování platební schopnosti.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Téma 13: Finanční plánování
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Portfolio analýza Model GE
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Management a řízení hotelu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější? Proč? Praktikují tržně orientované plánování!

Tři klíčové myšlenky pro nový proces plánování 1) řídit obchody jako finanční investice které budovat, které udržovat, které potlačovat („dojit“), které ukončovat Přerozdělit finanční zdroje ve prospěch nejslibnějších obchodů. 2) vyhodnocovat budoucí ziskový potenciál obchodních příležitostí extrapolace vs analytický scénář podmínek 3) myšlenka strategie --> „herní plán“; postavení v odvětví z hlediska cílů, příležitostí a zdrojů

Plánování Je proces rozvíjení a udržování životaschopné shody mezi cíli a zdroji organizace a měnícími se tržními příležitostmi. Cílem plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy tak, aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé zisky a růst. Jak použít marketingových zdrojů k dosažení marketingových cílů.

Marketingový plán je výstupem marketingového řídícího procesu není ničím, pokud se „nezmění v práci“ předpokládá, že organizace má takovou strukturu, aby byla schopna jeho realizace existuje mechanismu umožňující zpětnou vazbu - kontrolu

Obsah marketingového plánu 1. Prováděcí shrnutí - executive summary 2. Běžná marketingová studie - situační analýza 3. Rozbor příležitostí 4. Cíle 5. Marketingová strategie 6. Akční programy 7. Prohlášení o předpokládaném zisku a ztrátě 8. Kontrola

Ad1) Prováděcí shrnutí Představuje stručný přehled navrhovaného plánu pro rychlou informaci vedení firmy

Ad 2) Situační analýza Poskytuje základní údaje o trhu výrobku konkurenci distribuci makroprostředí

Ad 3) Rozbor příležitostí a sporných otázek Na základě údajů popisujících běžnou marketingovou situaci jsou identifikovány silná a slabá místa hlavní příležitosti a vážné hrozby sporné otázky ve spojitosti s daným výrobkem po celou dobu plánovaného období

Ad4) Cíle Definovány cíle, kterých chce plán dosáhnout v oblasti objemů prodeje tržního podílu zisku Vymezení cílů - kritéria: jednoznačné a kvantifikovatelné vymezení různé cíle vnitřně sladěné hierarchicky postavené, nižší odvozeny od vyšších náročné avšak dosažitelné

Ad5) Marketingová strategie Představuje široký marketingový přístup, „herní plán“, který bude využíván pro naplnění cílů. Týká se nástrojů marketingu a jejich použití: stanovení segmentu + tržní pozice produkt / produktové portfolio cena distribuční odbytiště prodejní personál servisní služby propagace podpora prodeje výzkum a vývoj marketingový výzkum

Ad 6) akční programy Odpovědi: Co bude učiněno? Kdo to udělá? Kdy se tak stane? Kolik to bude stát? Zpracování ve formě harmonogramu.

Ukázka harmonogramu

Ad7) Plánový zisk a ztráta Agregované údaje z akčních plánů strana příjmů: P x Q strana výdajů: výrobní náklady, náklady na fyzickou distribuci, náklady na samotný odbyt rozdíl: plánovaný zisk Schválený rozpočet - vypracování plánů pro získání materiálů, časový plán výroby, atd.

Ad 8) Kontrola Zda se dosáhlo stanovených cílů a jaká je nutnost aktualizace rentabilita - kde firma vydělává a kde tratí efektivnosti - zhodnotit a zvýšit efektivnost nákladů a účinnost marketingových výdajů strategie - zjištění, zda firma realizuje své nejlepší možnosti vzhledem k trhům, výrobkům a cestám Může zahrnovat i oddíl pro řešení mimořádných situací (cenová válka, stávka)