* KOLONIZACE= osídlování nových území

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gotika -věk katedrál(velký chrám) -vznik ve 12-15století ve Francii lomenný oblouk.
Advertisements

ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Rozvitý středověk Život na vesnici.
Rozvitý středověk Život na venkově
Středověká vesnice Kdy vznikla vesnice, ve které bydlíte?
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček
Vznik měst a jejich význam
Struktura středověké společnosti
Středověk v českých zemích Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor PhDr. Ivan Semela.
Vesnická kolonizace a změny v zemědělství
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vrcholném středověku a jeho charakteristice.
ZEMĚDĚLSTVÍ ve vrcholném středověku
Středověká kolonizace Jako středověká kolonizace se označuje proces dobývání a osidlování nových zemědělsky využitelných ploch, který probíhal v Evropě.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Všeználek vypravuje o středověku.
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
ČESKÝ STÁT ZA JAGELLONCŮ
Vrcholný středověk SPOLEČNOST.
Vrcholný středověk.
Mgr. Michaela Psíková.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Vrcholný středověk Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Velká řecká kolonizace
Doba bronzová v Čechách
Středověk, gotický sloh
Zemědělství ve středověku
SPOLEČNOST VRCHOLNÉHO A RANÉHO STŘEDOVĚKU
POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI Přemysl Otakar I. ( )
VY_32_INOVACE_1D.6.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Francká říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
VENKOV VE VRCHOLNÉM A POZDNÍM STŘEDOVĚKU 7. ročník.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
MARIE TEREZIE domácí politika
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem tehdejšího obyvatelstva ve středověku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_02 TÉMA: Proměna středověké.
ŽIVOT ZEMĚDĚLCŮ Zemědělci díky pokročilejšímu zemědělskému nářadí a nové metodě obdělávání půdy dosahovali během vrcholného středověku vyšších výnosů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Zemědělství, pole, louky, obilí, sklizeň. VENKOV VE STŘEDOVĚKU Co se nám vybaví,
VY_32_INOVACE_D7.15   Autor: Mgr. Nováková Jana
Dějepis a společenskovědní seminář Mgr. Milan Šimek
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_01
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Marie Terezie a Josef II.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
Středověká kolonizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Jak se žilo ve vrcholném středověku?
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
ROZKVĚT ANTICKÉHO ŘECKA
STŘEDOVĚKÁ SPOLEČNOST
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
9.Vrcholný a pozdní středověk
Transkript prezentace:

* KOLONIZACE= osídlování nových území ŽIVOT ZEMĚDĚLCŮ * KOLONIZACE= osídlování nových území

PROČ KOLONISTÉ OSÍDLOVALI NOVÉ ÚZEMÍ? NEDOSTATEK OBŽIVY ZÍSKALI NOVOU PŮDU VÝHODNÉ PODMÍNKY - LHŮTY

KDO KOLONIZOVAL V ČECHÁCH? lidé z více zalidněných oblastí Čech kolonisté z cizích (Němci, Valaši) zemí

KDE BYLY ZAKLÁDÁNY NOVÉ VESNICE? v dosud řídce osídleném vnitrozemí v pohraničních zalesněných oblastech *ŽĎÁŘENÍ = vypalování lesa, příprava půdy

TROJPOLNÍ SYSTÉM JAŘ JAŘ OZIM ÚHOR

SLOVNÍČEK RYCHTÁŘ= stál v čele vesnice ROBOTA = práce pro vrchnost (krále, šlechtu) LHŮTA = doba, po kterou byli poddaní osvobozeni od všech povinností, nemuseli platit daně Použitá literatura: Hroch,M. a kol.: Dějepis II. díl, středověk. Praha, Práce 1996. ISBN 80-208-0378-5.