Dovolte mi nás představit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Fotografie I..
FOTOGRAFOVÁNÍ A PRÁCE VE FOTOKOMOŘE
Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Elektrolýza Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování - elektrolýza
Halogenidy.
Klasifikace chemických reakcí
VY_52_INOVACE_ZB03_3164TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
VY_32_INOVACE_05-14 Chemická kinetika I
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Fy-kvarta Yveta Ančincová
Ohyb světla, Polarizace světla
Dějiny fotografie a její vývoj
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vytvořila Eliška Horáková
Redoxní reakce Reakce, při kterých probíhá současně REDukce a OXidace chemických látek.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Veronika Bendová Tereza Pániková Kateřina Suchelová
Digitální fotoaparáty
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Stroj Času |Jakub Mudra|.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 26 Autor: Lenka Poláková
VY_52_INOVACE_02/1/28_Chemie
Chemické názvosloví halogenidy.
Elektrolýza VY_32_INOVACE_01 - OCH - ELEKTROLÝZA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kyslík.
HALOGENIDY.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_02 Tematická.
Tablety (mobilní zařízení)
Holografie Z. Tognerová VIII. A.
Radiační příprava práškových scintilátorů
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA
Halogenidy Richard Horký. Vlastnosti a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1FotografieMoře
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Při smíšení roztoku dusičnanu stříbrného s roztokem alkalického halogenu vytvoříme bílou sraženinu – halogenid stříbrný – citlivý na světlo. Zapůsobí–li.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
ELEKTROLÝZA.
Elektrolýza ZŠ Velké Březno.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Vypracovala: Luisa Strešková
HALOGENIDY NÁZVOSLOVÍ VÝZNAMNÉ HALOGENIDY Obr.1 Obr.2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Ch_022_Elektolýza Ch_022_Chemické reakce_Elektolýza Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Halogenidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová NaCl CaF 2.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
FOTOAPARÁTY Nevoral Matěj, E3 Studentská konference 2017/2018
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Mgr. Natálie Čeplová Fyziologie rostlin.
Transkript prezentace:

Dovolte mi nás představit. Zpracovatelé: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studenti: Střední průmyslové školy stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 1.ročník, Studijní obor: Technické lyceum, TL1 školní rok 2009/2010

Název práce: Fotografická chemie Chemie a vůbec všechny její blízké pojmy: Fotografická chemie nebo fotochemie je oblast chemie, která studuje interakce mezi atomy nebo malými molekulami a světlem. Jana Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Fotochemické reakce jsou látkové přeměny, které probíhají spolupůsobením světelné energie, jsou aktivovány absorpcí světla, které dodá systému potřebnou aktivační energii. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Fotochemická reakce fotolytický rozklad halogenidů stříbrných na kovové stříbro a volné halogeny Absorpce fotonu nemusí vést k chemické reakci, ale může způsobit změnu elektronové konfigurace molekuly, čímž umožní průběh reakce Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Fotochemická aktivace je důležitá u některých pericyklických reakcí. Schémata fotografických procesů: nejrozšířenější z možností fotografického zobrazování z metod zobrazování pomocí světla, je postup využívající stříbrné soli. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Fotografické procesy Z hlediska fotografie jde o vyvolávání a ustalování Fotografické procesy je možno označit jako oxidaci a redukci. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Chemické vyvolávání roztok, alkálie, siřičitan sodný bromid draselný vyvolávací halogenid stříbrný a vyvolávací látka tvoří redoxní systém systémy mají důležitou úlohu ve fyziologii Příklad: „Železnaté vývojky“ Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Historie fotoaparátu Leonard da Vinci- primitivním předchůdcem dnešního fotoaparátu byl vynález malíře přístroj camera obscura promítala obraz na plochu Johann Heinrich Schulz - 1725 objevil, že soli stříbra jsou citlivé na světlo Joseph Nicéphore Niepce - Zhotovil tak první heliogravuru. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Nejstarší fotografie Pojem fotografie (kreslení světlem) je však ještě mnohem starší než fotoaparát Vymyslel ho v roce 1839 německý astrolog Johann Mädler. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

První fotoaparát vyrobený Alphonsem Girouxem - Daguerra Henry Fox Talbot, anglický šlechtic - calotypie Frederick Scott Archer – 1851 kolodiový proces Vývoj fotografie se teprve ustálil: v roce 1871 Richard Leach Maddox vytvořil bromostříbrné desky se želatinovou emulzí po každém snímku bylo nutné vyměnit desku Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Hannibal Goodwin 1887 - vynalezl film jako nový podkladový materiál pro fotografickou emulzi. 1887 - firma Eastman Dry Plate Company v Orchestru ve státě New York vyrábí fotoaparát značky Kodak „Vy stiskněte spoušť, my uděláme ostatní.“ Jednalo se spíše o obchodní trik dal se použít až na 100 fotografií Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Celuloidový svitkový film V roce 1900 se začal vyrábět fotoaparát Kodak Brownie V roce 1908 byl přihlášen patent prvního barevného filmu benzoylacetanilid, fenylmethylpyrazolon a naftol V roce 1947 představuje Erwin Herbert Land tzv. instantní film a zakládá Polaroid Lan Copany. Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Rozvoj holografie nastal, až v 60. letech 20. století holografie zachytí trojrozměrný záznam předmětu na dvourozměrový obrazový nosič Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Fotoaparáty - Fotoaparát Kodak DUO 62 (1936) - Fotoaparát Leica rok 1948 - Fotoaparát Fuji DS-1P Zpracovatel: David Bašta, Jan Sedláček, Monte Karásek Studijní obor: Technické lyceum, TL 1 školní rok 2009/2010

Zdroje informací http://www.digimanie.cz/art http: //cs.wikipedia.org.wiki/Fotochemie http://studentka.sms.cz/referat/fotograficka_chemie http://www.digimanie.cz/art

Závěr Děkujeme za pozornost David Bašta, Jan Sedláček, Monty Karásek